Przełożenia w teren - jakie?
-
- Lubiący błoto
- Posty: 93
- Rejestracja: 08 mar 2015, 14:19
- Motocykl: GSXR1300
Przełożenia w teren - jakie?
Witam
Panowie nabyłem swoją XT 600 3TB na szosowych oponach.
Kostka już zamówiona, ale pytanie jest czy jest sens coś kombinować z zębatkami do takich opon?
Motocykl na szosę mam, więc sprzęt tylko i wyłącznie na szutry i mało zaawansowany teren...
Czy może takie oryginalne przełożenia dają rade, tylko wykorzystuje się po prostu 2 pierwsze biegi?
Przeszukałem ambitnie forum w poszukiwaniu takiego tematu, ale może jestem ślepy
Poradźcie coś
Piotr
Panowie nabyłem swoją XT 600 3TB na szosowych oponach.
Kostka już zamówiona, ale pytanie jest czy jest sens coś kombinować z zębatkami do takich opon?
Motocykl na szosę mam, więc sprzęt tylko i wyłącznie na szutry i mało zaawansowany teren...
Czy może takie oryginalne przełożenia dają rade, tylko wykorzystuje się po prostu 2 pierwsze biegi?
Przeszukałem ambitnie forum w poszukiwaniu takiego tematu, ale może jestem ślepy
Poradźcie coś
Piotr
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 888
- Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31
Re: Przełożenia w teren - jakie?
a jakie masz teraz?
-
- Lubiący błoto
- Posty: 93
- Rejestracja: 08 mar 2015, 14:19
- Motocykl: GSXR1300
Re: Przełożenia w teren - jakie?
15/45 - czyli zapewne fabryka z tego co się orientuje...
- mlody
- Po kostki w błocie
- Posty: 351
- Rejestracja: 10 paź 2013, 11:13
- Motocykl: XT600K 3TB '91
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Przełożenia w teren - jakie?
Tak, fabryczne. Jeżdżę na takim przełożeniu. Jak kupiłem moto to było 15/40. A teraz jak będę zmieniał napęd to wrzucę 15/47.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 93
- Rejestracja: 08 mar 2015, 14:19
- Motocykl: GSXR1300
Re: Przełożenia w teren - jakie?
2 zęby to chyba różnicy wielkiej chyba nie zrobią...
Myślałem bardziej o takiej konfiguracji - 14/48.
Tylko niech ktoś się wypowie, czy takie krótsze przełożenia faktycznie są XT potrzebne i fajniej się wtedy śmiga w terenie, czy może będzie tylko więcej wahlowania biegami a wyjdzie na to samo tylko że mniej biegów będę używał...
Myślałem bardziej o takiej konfiguracji - 14/48.
Tylko niech ktoś się wypowie, czy takie krótsze przełożenia faktycznie są XT potrzebne i fajniej się wtedy śmiga w terenie, czy może będzie tylko więcej wahlowania biegami a wyjdzie na to samo tylko że mniej biegów będę używał...
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Przełożenia w teren - jakie?
W 3TB przy 14/45 jest już bardzo znośnie - na asfaltowych przelotach silnik nie wyskakuje z ramy przy 90-100km/h, a w terenie też już ujdzie. Na szutry niema potrzeby zakładać nić bardziej hard. Z zębatką 48 jest mały problem - praktycznie nie występują (co nie znaczy, że niema - np AFAM na zamówienie). Ja do górskiej orki zakładam 14/47. Do jazdy po szutrach więcej niż 14/45 nie potrzeba, nominał też będzie ok.
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Przełożenia w teren - jakie?
Koło 17 cali dla 3 tb bez względu na przełożenie i ogumienie do jazdy off to moim zdaniem lekkie nieporozumienie chyba ze ktos uwielbia i ma opanowaną jazdę slajdem .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- jaro
- Lubiący błoto
- Posty: 88
- Rejestracja: 21 sie 2012, 13:10
- Motocykl: xrv i xt 600
- Kontakt:
Re: Przełożenia w teren - jakie?
Sory Gacek ,ale często nie rozumie twoich przemyśleń jeśli możesz to rozwiń swoją wypowiedź pewnie inni też chętnie przeczytają jakie masz doświadczenia ,a taka forma nic nie wnosi.Wiadomo że Xt to nie cross.Gacek pisze:Koło 17 cali dla 3 tb bez względu na przełożenie i ogumienie do jazdy off to moim zdaniem lekkie nieporozumienie chyba ze ktos uwielbia i ma opanowaną jazdę slajdem .
Jeśli chodzi o przełożenie to ja polecam 14X46 koło 17 cali.
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Przełożenia w teren - jakie?
Moje odczucia z jazdy na xt off są takie a nie inne .W swoim czasie używałem koła 17 cali obecnie używam 18 .
Xt ma stosunkowo długą korbę to co nad tłokiem wybuchnie mimo małego stopnia sprężania jest przez dłuższe ramię przenoszone dalej na koło .Mnie po prostu lepiej sie jeździ off motocyklem z niższym momentem obr a większą dynamiką i mocą .
Po prostu upalając na 17 szybciej łapię slajda przy odkrecaniu jak i hamowaniu silnikiem niż na 18 calowym kole .
Czyli wpadając na zabłocony delikatnie teren koło 18 cali w przypadku xt robi lepszą robotę
Xt ma stosunkowo długą korbę to co nad tłokiem wybuchnie mimo małego stopnia sprężania jest przez dłuższe ramię przenoszone dalej na koło .Mnie po prostu lepiej sie jeździ off motocyklem z niższym momentem obr a większą dynamiką i mocą .
Po prostu upalając na 17 szybciej łapię slajda przy odkrecaniu jak i hamowaniu silnikiem niż na 18 calowym kole .
Czyli wpadając na zabłocony delikatnie teren koło 18 cali w przypadku xt robi lepszą robotę
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- mlody
- Po kostki w błocie
- Posty: 351
- Rejestracja: 10 paź 2013, 11:13
- Motocykl: XT600K 3TB '91
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Przełożenia w teren - jakie?
ArturS pisze: Z zębatką 48 jest mały problem - praktycznie nie występują (co nie znaczy, że niema - np AFAM na zamówienie)
Ale za to jest 51
http://allegro.pl/yamaha-tt-xt-600-zeba ... 12838.html