Ciekawostka na temat modułów do TT600R
-
- Lubiący błoto
- Posty: 92
- Rejestracja: 25 kwie 2014, 13:31
- Motocykl: TT600R
- Lokalizacja: Radomsko
Ciekawostka na temat modułów do TT600R
Ostatnio miałem ich kilka:
-mój po regeneracji w elserwis
-znajomego, oryginał sprawny
-kolegi z forum, również sprawny oryginał
Co ciekawe, na każdym z ww motocykl jeździ zupełnie inaczej
Mój po regeneracji ma bardzo dobrą iskrę, przekłada się to na bardzo dobrą reakcję na gaz (zaznaczam, że podczas regeneracji nikt nie tykał mapy zapłonu)
Moduł znajomego, słabsza reakcja na gaz, porównywalny dół obrotów ale za to trochę lepsza góra.
Moduł forumowicza to było niebo a ziemia, motocykl stał się dużo mocniejszy w każdym zakresie obrotów i to naprawdę duuuużo mocniejszy.
Zacząłem więc powoli doszkalać się w tych modułach, wychodzi na to, że jest to stare, tranzystorowe mega gówno które raz, że się psuję ze względu na poronioną konstrukcję (zasilanie DC ale bez akumulatora) to jeszcze nie ma prawa trzymać zadanych parametrów o ich powtarzalności nie wspominając.
Pokrótce, prędzej czy później (raczej prędzej) każdy oryginalny moduł padnie, po drugie nie ma praktycznie dwóch takich samych modułów do TT600R, na każdym motocykl będzie inaczej jeździł i to różnice będą znaczne.
Jestem na etapie złożenia czegoś sensownego co zastąpiło by oryginalny moduł, niestety największym problemem jest to, że moduł zasilany jest DC a motocykl nie ma akumulatora
-mój po regeneracji w elserwis
-znajomego, oryginał sprawny
-kolegi z forum, również sprawny oryginał
Co ciekawe, na każdym z ww motocykl jeździ zupełnie inaczej
Mój po regeneracji ma bardzo dobrą iskrę, przekłada się to na bardzo dobrą reakcję na gaz (zaznaczam, że podczas regeneracji nikt nie tykał mapy zapłonu)
Moduł znajomego, słabsza reakcja na gaz, porównywalny dół obrotów ale za to trochę lepsza góra.
Moduł forumowicza to było niebo a ziemia, motocykl stał się dużo mocniejszy w każdym zakresie obrotów i to naprawdę duuuużo mocniejszy.
Zacząłem więc powoli doszkalać się w tych modułach, wychodzi na to, że jest to stare, tranzystorowe mega gówno które raz, że się psuję ze względu na poronioną konstrukcję (zasilanie DC ale bez akumulatora) to jeszcze nie ma prawa trzymać zadanych parametrów o ich powtarzalności nie wspominając.
Pokrótce, prędzej czy później (raczej prędzej) każdy oryginalny moduł padnie, po drugie nie ma praktycznie dwóch takich samych modułów do TT600R, na każdym motocykl będzie inaczej jeździł i to różnice będą znaczne.
Jestem na etapie złożenia czegoś sensownego co zastąpiło by oryginalny moduł, niestety największym problemem jest to, że moduł zasilany jest DC a motocykl nie ma akumulatora
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2500
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R
Ciekawe jak to wypada w starszych TT, bo moduły chyba trochę pozmieniali.
Ktoś już pisał na forum, że ciekawe efekty można osiągnąć na tym bodajże czeskim module z możliwością zmiany mapy przez PC'ta, ale ograniczeniem była rosnąca temperatura silnika przy większych zmianach. No, ale taki nowy moduł własnej roboty, porównywalny z nowym oryginałem + do tego lekko dłubnięty zapłon, to by mogło być to co trzeba
Ktoś już pisał na forum, że ciekawe efekty można osiągnąć na tym bodajże czeskim module z możliwością zmiany mapy przez PC'ta, ale ograniczeniem była rosnąca temperatura silnika przy większych zmianach. No, ale taki nowy moduł własnej roboty, porównywalny z nowym oryginałem + do tego lekko dłubnięty zapłon, to by mogło być to co trzeba
-
- Lubiący błoto
- Posty: 92
- Rejestracja: 25 kwie 2014, 13:31
- Motocykl: TT600R
- Lokalizacja: Radomsko
Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R
Z modułem w TT jest trochę lepiej, zasilany jest prądem AC, czyli do zasilania modułu jest dodatkowa cewka na statorze (z tego co pamiętam) więc jego konstrukcja będzie mniej awaryjna niż a TTR. Natomiast jeśli chodzi o mapy to sytuacja będzie analogiczna do TTR, każdy moduł będzie inny
Programowalny moduł to jest to, potrzeba tylko ogarnąć go w przyzwoitej cenie Wsadzenie mu oryginalnych wartości wyprzedzenia zapłonu już powinno dać satysfakcjonujący efekt
Programowalny moduł to jest to, potrzeba tylko ogarnąć go w przyzwoitej cenie Wsadzenie mu oryginalnych wartości wyprzedzenia zapłonu już powinno dać satysfakcjonujący efekt
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 527
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
- Motocykl: TT600R 5CH
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R
Ciekawe jak coś takiego by się sprawowało.
Jest tu możliwość ustawienia i zmiany "mapy", ustawienia odciecia, ustawienia polozenia czujnika, zasilanie od 6V. Chodzi tez na AC.
http://progcdi.com/
http://olx.pl/oferta/progcdi-r3-1-2015- ... 5FRAl.html
http://olx.pl/oferta/progcdi-dc-cdi-dc- ... 9R8st.html
http://chomikuj.pl/luki1557/PROGCDI/Ins ... 821159.pdf
http://www.skuterowo.com/progcdi-i-skuter-4t-test/
https://youtu.be/DeM2bU4xOxI
Jest tu możliwość ustawienia i zmiany "mapy", ustawienia odciecia, ustawienia polozenia czujnika, zasilanie od 6V. Chodzi tez na AC.
http://progcdi.com/
http://olx.pl/oferta/progcdi-r3-1-2015- ... 5FRAl.html
http://olx.pl/oferta/progcdi-dc-cdi-dc- ... 9R8st.html
http://chomikuj.pl/luki1557/PROGCDI/Ins ... 821159.pdf
http://www.skuterowo.com/progcdi-i-skuter-4t-test/
https://youtu.be/DeM2bU4xOxI
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2500
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R
Fajne to, szczególnie pod względem kosztów. Brakuje tylko złącza micro/miniUSB, jednak ustawienie tych wszystkich wartości byłoby dużo szybsze i czytelniejsze przy użyciu kompa.
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 527
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
- Motocykl: TT600R 5CH
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R
Zapewne dolozenie tego skomplikowaloby na tyle całość ze juz nie kosztowałoby tego co kosztuje. Patrząc na instrukcje ustawienie jakoś nie przeraża, zawsze można sobie zrobić wykres.
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 201
- Rejestracja: 12 cze 2014, 21:09
- Motocykl: yamaha ttr600
Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R
ciekawe jak by się zmieniła charakterystyka pracy naszych motków na takim czymś;D jakbyście coś grzebali to piszcie bo fajna opcja gdyby faktycznie poprawiło coś:D
-
- Lubiący błoto
- Posty: 92
- Rejestracja: 25 kwie 2014, 13:31
- Motocykl: TT600R
- Lokalizacja: Radomsko
Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R
Od jakiegoś czasu jestem w kontakcie z producentem progcdi i jest kilka ale...
Największym problemem jest to, że adapter AC przystosowany jest do zasilania z akumulatora, nie ma pewności, że kopiąc moto uzyskamy wystarczającą ilość prądu. Mam już w zanadrzu przygotowane pewne rozwiązania tego problemu więc wsio jest do ogarnięcia. Jak dobrze pójdzie to pod koniec przyszłego tygodnia będą pierwsze testy.
Aaa i jeszcze jedno, zna ktoś może wartość kąta położenia impulsatora (w sensie ile stopni przed GMP) Ew ma ktoś zdjętą pokrywę i mógłby zmierzyć (dokładną instrukcję jak mogę przesłać)
Największym problemem jest to, że adapter AC przystosowany jest do zasilania z akumulatora, nie ma pewności, że kopiąc moto uzyskamy wystarczającą ilość prądu. Mam już w zanadrzu przygotowane pewne rozwiązania tego problemu więc wsio jest do ogarnięcia. Jak dobrze pójdzie to pod koniec przyszłego tygodnia będą pierwsze testy.
Aaa i jeszcze jedno, zna ktoś może wartość kąta położenia impulsatora (w sensie ile stopni przed GMP) Ew ma ktoś zdjętą pokrywę i mógłby zmierzyć (dokładną instrukcję jak mogę przesłać)
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R
Nie czuję za dużo twoich problemów z modułem ttr ten moduł posiada magiczny czarny kabelek dochodzący do modułu odcięcie powoduje zmianę charakterystyki zapłonu (ta informacja jest starsza niż to forum) - próbowałeś takiego zabiegu ? .Nie do końca rozumiem też twoje dylematy z zasilaniem dc - sterowanie modułu prądem stałym daje bardziej dokładną kontrolę kata wyprzedzenia zapłonu . Katy wyprzedzenia zapłonu adekwatne do obrotów o które prosisz znajdziesz w manualu do TTR.
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 527
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
- Motocykl: TT600R 5CH
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R
Lukas pyta o coś innego niż kąty wyprzedzania z manuala i przewagę ac nad dc.