Linka, od czego i jak wyregulować
-
- Lubiący błoto
- Posty: 20
- Rejestracja: 13 maja 2013, 14:16
- Motocykl: TTR 600 Belgarda
- Lokalizacja: okolice zakopanego
Linka, od czego i jak wyregulować
cześć, przy ostatnich oględzinach i lekkim serwisie, zauważyłem że jedna linka jest już na skraju wytrzymałości przy próbie naprawy całkowicie się urwała, więc dorobiłem nową, i mam pytanie do czego służy ta linka i jak ona ma być wyregulowana, dziękuję za wszelką pomoc, myślę, że będzie to chyba od dekopmresatora? ale jak to wyregulować żeby było dobrze, to ma być napięte czy puszczone luzem?
chodzi o linke ze zdjęcia :
http://zapodaj.net/1ba8e5434305d.jpg.html
chodzi o linke ze zdjęcia :
http://zapodaj.net/1ba8e5434305d.jpg.html
- fakir
- Po kostki w błocie
- Posty: 314
- Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
- Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
- Lokalizacja: Poznań
Re: Linka, od czego i jak wyregulować
Hej, to linka od dekompresatora. Powinna sobie dyndać luźno przy ramie.
Aby ją prawidłowo wyregulować musisz skręcić albo rozkręcić te dwie nakrętki na pancerzu linki - są po środku linki.
Całą procedurę masz opisaną w serwisówce, na ramieniu dekompresatora przy pokrywie zaworów powinien być luz. ok. 3-4mm (nie jestem pewien tej wartości) ważne aby dało się bez większego oporu odpalić z kopa, i też aby dekompresator nie stukał (nie był za mocno naciągnięty) przy pracującym silniku.
Aby ją prawidłowo wyregulować musisz skręcić albo rozkręcić te dwie nakrętki na pancerzu linki - są po środku linki.
Całą procedurę masz opisaną w serwisówce, na ramieniu dekompresatora przy pokrywie zaworów powinien być luz. ok. 3-4mm (nie jestem pewien tej wartości) ważne aby dało się bez większego oporu odpalić z kopa, i też aby dekompresator nie stukał (nie był za mocno naciągnięty) przy pracującym silniku.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
-
- Lubiący błoto
- Posty: 20
- Rejestracja: 13 maja 2013, 14:16
- Motocykl: TTR 600 Belgarda
- Lokalizacja: okolice zakopanego
Re: Linka, od czego i jak wyregulować
Czyli tak napiac ze jak popchne palcem od gory tebdzw8gnie to ma jej brakowac gdzies 4mm do oporu, a czy ma byc calkowicie zwolniona i na lince ma byc jeszcze 4 mm luzu?:-)
- fakir
- Po kostki w błocie
- Posty: 314
- Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
- Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
- Lokalizacja: Poznań
Re: Linka, od czego i jak wyregulować
luz ustawiasz na tej dźwigni, jak kopka jest w pozycji złożonej (takiej jak podczas jazdy) to dźwignia przy głowicy powinna mieć te 3-4mm luzu zanim ją będzie ciągła linka
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
-
- Lubiący błoto
- Posty: 20
- Rejestracja: 13 maja 2013, 14:16
- Motocykl: TTR 600 Belgarda
- Lokalizacja: okolice zakopanego
Re: Linka, od czego i jak wyregulować
przepraszam że tak drąże ale chce mieć pewność, bo myszę linkę uciąć żeby to tak ustawić, jak myślę. Tak łopatologicznie jak stoję przodem do tej dźwigni koło zaworów to jak ją popycham palcem w lewo( czyli w stronę w którą linka ją napina ) to ma być tak około 4mm ? bo normalnie jak linka jest zdjęta to tam na tej dźwigni to jest jakieś 2cm do oporu
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 526
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
- Motocykl: TT600R 5CH
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Linka, od czego i jak wyregulować
Po pierwsze masz zle poprowadzaona ta linke. Powinna isc za banka od amora, tak zeby jej nie bylo widac i nie platala sie na wierzchu.
Linke ustawiasz tak, aby podczas koapnia, czyli naciskania kopajki otwierala zawor. Czyli ciagnela dzwignie w momencie ruchu kopniaka.
Tu masz krotka serwisowke do tt600r gdzie sa podstawowe info serwisowe i pokazana droga kabli i linek
http://www.shag.com.au/dirtbike/TT600R_ ... kStart.pdf
Linke ustawiasz tak, aby podczas koapnia, czyli naciskania kopajki otwierala zawor. Czyli ciagnela dzwignie w momencie ruchu kopniaka.
Tu masz krotka serwisowke do tt600r gdzie sa podstawowe info serwisowe i pokazana droga kabli i linek
http://www.shag.com.au/dirtbike/TT600R_ ... kStart.pdf
Ostatnio zmieniony 02 sie 2015, 12:46 przez Krzsiek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 20
- Rejestracja: 13 maja 2013, 14:16
- Motocykl: TTR 600 Belgarda
- Lokalizacja: okolice zakopanego
Re: Linka, od czego i jak wyregulować
ok to jutro to przetestuje zrobie tak żeby przy kopnięciu całkowicie otworzyła, a sprawdzał ktoś kiedyś bez tej linki da się odpalić moto, czy naprawde cięzko?
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 526
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
- Motocykl: TT600R 5CH
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Linka, od czego i jak wyregulować
Sprawdz i napisz jak jest.
Nie ma w Tobie ducha odkrywcy?
Nie ma w Tobie ducha odkrywcy?
-
- Lubiący błoto
- Posty: 20
- Rejestracja: 13 maja 2013, 14:16
- Motocykl: TTR 600 Belgarda
- Lokalizacja: okolice zakopanego
Re: Linka, od czego i jak wyregulować
Jest jest te linka mialem urwana tylko pancerz ciagle tam siedzial wiec nie wiedzialem o tym, i u mnie bylo tak , ze ciezko szlo w koncowej fazie podpompowywania, ale ogolnie przy kopnieciu tego nie odczuwalem zawsze wielkie nastawienie i kumulacja wszystkich sil w nodze . A teraz jak to zrobilem, w sumie idealnie to mialem ustawione taki lekki luz na lince przy zlozonej kopajce, a jak jade w dol to w pewnym momencie tak naciaga ze idealnie cale otwiera i stad moje pytanie czy ktos probowal bez linki, czy mozecie go w ogole zapalic, bo moze kompresje mam slaba lub cos