[Regulacja gaźnika] Pali bez ssania- normalne???

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
ODPOWIEDZ
Michaels19
Po kostki w błocie
Posty: 188
Rejestracja: 18 maja 2014, 07:41
Motocykl: ttr 600

Re: [Regulacja gaźnika] Pali bez ssania- normalne???

Post autor: Michaels19 »

a jeśli pali ładnie bez ssania to coś złego ?? nawet jeśli ma trochę za dużo paliwa ustawione ale dymku nie puszcza to chyba nie ma co kombinować z regulacjami
Michaels19
Po kostki w błocie
Posty: 188
Rejestracja: 18 maja 2014, 07:41
Motocykl: ttr 600

Re: [Regulacja gaźnika] Pali bez ssania- normalne???

Post autor: Michaels19 »

może ktoś mi wytłumaczyć co się dzieje jeśli w komorze pływaka jest ustawiony za duży poziom paliwa a co jeśli za mały ??? jaki to ma wpływ i na co , bo ilość podawanego paliwa regulują niby iglice
Awatar użytkownika
modern25
Po kostki w błocie
Posty: 148
Rejestracja: 04 kwie 2014, 18:19
Motocykl: XTR 660
Lokalizacja: Großendorf / Wiôlgô Wies

Re: [Regulacja gaźnika] Pali bez ssania- normalne???

Post autor: modern25 »

Gdy paliwa będzie zbyt mało – to za mało go też będzie szło dalej – do komory spalania, a co za tym idzie mieszanka będzie zbyt uboga. Analogicznie jest, gdy poziom paliwa jest zbyt wysoki – mieszanka może być zbyt bogata.
Mam domek nad morzem do wynajęcia. Dla motocyklistów kawa, piwo i tańczy nocleg . Władysławowo. Info PW a potem telefon .
Archi
Lubiący błoto
Posty: 66
Rejestracja: 25 lis 2014, 07:53
Motocykl: Yamaha TT 600 E 4GV
Lokalizacja: Trestno

Re: [Regulacja gaźnika] Pali bez ssania- normalne???

Post autor: Archi »

Szybkie pytanie:
Yamaha TT 600 E 4GV, problem był taki, że ciężko paliła i gasła przy niskich obrotach. Postawiłem, że to wina gaźników. Wyczyściłem gaźniki i wymieniłem króćce, bo stare się posypały. Dysza, ta ostro zakończona szpikulcem, ze sprężynką, ma być wkręcona na maksa i odkręcić 2,5-3 obroty? Bo podejrzewam, że sprężyna trzyma gwint, żeby się nie odkręcał. Resztę dysz wkręcić do końca? Ona odpowiada za mieszankę na wolnych obrotach? Regulacja śrubą na zewnątrz, tą od położenia przepustnicy, zmienia tylko tyle, że wolniej lub szybciej moto gaśnie, ale gaśnie cały czas. Mam serwisówkę do RE z 2004 roku i tam gaźnik trochę inny jest. Chyba, że ktoś ma manuala do XT, co ma dokładnie te same gaźniki i by zarzucił linkiem. Albo napisał, który model dokładnie XT mają te same gaźniki, to bym poszukał w Internecie.
dzekson
Po kostki w błocie
Posty: 254
Rejestracja: 05 lut 2010, 20:36
Motocykl: XT600E '99 / XL650V '00
Lokalizacja: Rzrszów

Re: [Regulacja gaźnika] Pali bez ssania- normalne???

Post autor: dzekson »

Porównaj numery poszukiwanych części na stronie:
http://www.megazip.net/zapchasti-dlya-motocyklov/yamaha
Awatar użytkownika
glina
Po ośki w błocie
Posty: 629
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: [Regulacja gaźnika] Pali bez ssania- normalne???

Post autor: glina »

Archi pisze:Szybkie pytanie:
Yamaha TT 600 E 4GV, problem był taki, że ciężko paliła i gasła przy niskich obrotach. Postawiłem, że to wina gaźników. Wyczyściłem gaźniki i wymieniłem króćce, bo stare się posypały. Dysza, ta ostro zakończona szpikulcem, ze sprężynką, ma być wkręcona na maksa i odkręcić 2,5-3 obroty? Bo podejrzewam, że sprężyna trzyma gwint, żeby się nie odkręcał. Resztę dysz wkręcić do końca? Ona odpowiada za mieszankę na wolnych obrotach? Regulacja śrubą na zewnątrz, tą od położenia przepustnicy, zmienia tylko tyle, że wolniej lub szybciej moto gaśnie, ale gaśnie cały czas. Mam serwisówkę do RE z 2004 roku i tam gaźnik trochę inny jest. Chyba, że ktoś ma manuala do XT, co ma dokładnie te same gaźniki i by zarzucił linkiem. Albo napisał, który model dokładnie XT mają te same gaźniki, to bym poszukał w Internecie.
1. Sprawdzałeś ilość paliwa w komorze na wężyk ?
2. Czyściłeś siteczko w gnieździe od zaworka ?
Archi
Lubiący błoto
Posty: 66
Rejestracja: 25 lis 2014, 07:53
Motocykl: Yamaha TT 600 E 4GV
Lokalizacja: Trestno

Re: [Regulacja gaźnika] Pali bez ssania- normalne???

Post autor: Archi »

@glina dzięki za rady :)

1) Jeszcze nie, ale to na dniach zrobię.
2) Gdzie dokładnie to siteczko jest?

Myślałem jeszcze, że mogło ściąć klin przy magnecie i przeskakuje zapłon, ale to chyba mało prawdopodobne? Wolę podstawowe rzeczy sprawdzić najpierw.
Krzsiek
Po ośki w błocie
Posty: 522
Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
Motocykl: TT600R 5CH
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Regulacja gaźnika] Pali bez ssania- normalne???

Post autor: Krzsiek »

Archi pisze: 2) Gdzie dokładnie to siteczko jest?
Tutaj, to bialo szare:
Obrazek
mallory
Lubiący błoto
Posty: 62
Rejestracja: 27 sty 2019, 09:02
Motocykl: Tenere 600

Re: [Regulacja gaźnika] Pali bez ssania- normalne???

Post autor: mallory »

A jeszcze wrócę do tematu, zauważyłem pewną różnicę:
- w serwisówce do TT600 jest blaszaka wygięta do dołu w gaźniku podciśnieniowym,
- w serwisówce do 34L, 1Vj i 3AJ jest blaszaka wygięta do góry w gaźniku podciśnieniowym.
Czy to przypadek wg. was, czy myślice, że robi to jakąś różnicę?

EDIT: chociaż w tym ogólnym manualu z 1990 roku do Xt600 też jest w dół.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ