TT600S

Pokaż innym swój motocykl!
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2494
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: TT600S

Post autor: Pawlo »

mazi pisze:W gaźnik, tzn. w dual gaźnik? Co z Twoim?
W sensie czy inwestować w swap gaźnika jak z linka powyżej. Z moim jest taki problem, że jest fabryczny :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: TT600S

Post autor: Gacek »

Pawlo pisze:
mazi pisze:W gaźnik, tzn. w dual gaźnik? Co z Twoim?
W sensie czy inwestować w swap gaźnika jak z linka powyżej. Z moim jest taki problem, że jest fabryczny :)
Nie będę ukrywał zajebisty trip e stwierdzenie slogan :lol: .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: TT600S

Post autor: Gacek »

terenowiecc pisze:Odnośnie zmiany gaźnika:

http://advrider.com/index.php?threads/t ... 79/page-51
Ian_TT pisze: And as I mentioned before, while I questioned my sanity several times in the process, in the end I feel it was worth every minutes. The bike is a rocket now, the throttle response is like it's wired into your brain. The low down torque feels like doubled. Once (or twice) dropped the bike, and it doesn't stalled, the engine ran sideways like it's nothing happened... It starts easily on first or second kick.
Ja zwyczajowo mam obiekcje co do realnych plusów wynikających z akurat tak przeprowadzonego swapu przez tego człowieka z całym szacunkiem do pracy jaką włożył i tego jak to przedstawił .
Krótki kalkulator przekrój zaworów ssących do powierzchni przekroju gaźnika współczynnik jaki otrzymamy już jakby dyskwalifikuje sens takiego swapu .Pomijając całą resztę - wydłużenie dolotu chyba ze robimy z xt wysokoobrotową suszarkę :lol: .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
adrodax
Czyścioch
Posty: 12
Rejestracja: 13 maja 2015, 14:02
Motocykl: xt600 xt350

Re: TT600S

Post autor: adrodax »

Taka modyfikacja na jeden gaźnik nie ma sensu jeśli spojrzymy na to pod względem tego, że jeździmy spokojnie, nie wkręcamy motocykla wyżej niż 3-4tys. i zależy nam na spalaniu i bezawaryjności, ale jeśli mamy tt600 to raczej tutaj chodzi o fun z jazdy, czyli nie patrzymy na spalanie, moto ma po prostu "latać" i się ochoczo wkręcać na obroty. Niestety ze względu na duży skok tłoka nie jesteśmy w stanie zrobić z niego wysokoobrotowej suszarki (bez sporego worka kasy), ale możemy zrobić sprzęt który ciągnie do samego końca, a nie jak XT w której powyżej 4tys. obr. można "zasnąć"

Dla sensu takiej przeróbki można się przejechać XR600r na dwóch gaźnikach, na jednym i na jednym FCR/TM40, wybór jest oczyswisty. Mamy moc w kazdym zakresie i nawet na 4 biegu można spokojnie polatać na kole, a przy zastosowaniu hotcamsa oraz damy tłok 102mm i zwiększone CR to mamy :bananaevil:

Co do przekrojów gaźnika to możemy zawsze zastować fcr39 zamiast 41 i mamy kompromis pomiędzy mocą na niskich i wysokich obortach. Wydłużenie układu dolotowego, pomaga nam w wyciśnięciu większego momentu w dolnym zakresie.

Po za Yamaha YFM600 to praktycznie taka sama konstrukcja silnika jak XT, a korzysta z jednego gaźnika strzelam, że o przekroju zbliżonym do 40mm.
Swoją drogą króciec od grizzly jest fajną opcją na przeróbkę.

Gacek zanim wyrazisz swoje obiekcje to czasami zweryfikuj jakiś temat. Po za tym ty chyba latasz seryjną xt 3tb?
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: TT600S

Post autor: Gacek »

Ja tego nie wymyśliłem ale jakby w wszystkich opracowaniach z jakimi miałem do czynienia skrócenie poszerzenie w stosunku do standardu powoduje przeniesieni w dolny zakres momentu . działanie odwrotne analogicznie :roll: .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: TT600S

Post autor: Gacek »

Dodam ze po bańkach jakie przeprowadziłem z "power bomb" na EX nabrałem delikatnie powietrza w usta :P rezerwy modyfikacje jakie przeprowadzałem na dolocie nigdy nie odniosły wyrazistego skutku ( w moim odczuciu ) .Na dzień dzisiejszy nawet nie jestem w stanie stwierdzić czy ten piec fabrycznie wstaje z regularnie odkręcanego gazu na koło :roll: .
Rożnica wynikająca z dynamiki oddawania mocy a realną mocą to dwa rożne pojęcia w moim odczuciu .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2494
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: TT600S

Post autor: Pawlo »

Najbardziej obawiam się, że swap gaźnika nie do końca spełni moje oczekiwania wobec tego silnika :) W necie ciężko o obiektywną opinię, w tym przypadku każdy jara się przyrostem mocy, a jaki on faktycznie jest to nikt nie wie :roll:
Obrazek
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: TT600S

Post autor: Gacek »

Nawet najbardziej dopracowany dolot nie wiele wniesie bez adekwatnej ingerencji w wydech i odwrotnie :) .
To tak jak dociekania do tego co powstało prędzej kura czy jajko ? :lol:.
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
mazi
Administrator
Posty: 1006
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: TT600S

Post autor: mazi »

Pawlo pisze:Najbardziej obawiam się, że swap gaźnika nie do końca spełni moje oczekiwania wobec tego silnika :) W necie ciężko o obiektywną opinię, w tym przypadku każdy jara się przyrostem mocy, a jaki on faktycznie jest to nikt nie wie :roll:
Zobacz jaka jest różnica między gaźnikowym 660 a tym na wtrysku, niebo a ziemia. Duża zasługa tego, że motocykl wreszcie ma tyle paliwa ile mieć powinien w odpowiedniej proporcji z powietrzem.
---
Pozdrawiam
mazi
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: TT600S

Post autor: terenowiecc »

Wtrysk, to też jest jakiś pomysł.
Kiedyś czytałem o przeróbce DR650SE:
http://www.thumpertalk.com/topic/761641 ... n-project/

Tu jakiś filmik z XT600:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=y496ghSlFgk[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JZyRb2cFVcQ[/youtube]

Kiepska jakość i mało informacji ale więcej szczegółów pewnie idzie znaleźć w necie.
ODPOWIEDZ