Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
ODPOWIEDZ
smarek13
Czyścioch
Posty: 7
Rejestracja: 13 paź 2014, 19:17

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: smarek13 »

A więc zrobione czyli działa. Magnes nasadka opiłowana śruba pokrywka od słoika i nakrętka. Lampa błyskowa (błyska jak tylko iskta przeskoczy chiński badziew ale działa dobrze) akumulator 12V i tyle. Żaden z podanych kątów nie pasuje u mnie wyszła zupełnie inna wartość. Może mam cos zmienione ? Jeszcze sprawdzę a znak podczas pracy obawiam się że oprócz oleju na twarzy to nic nie uświadcze
Lukas G
Lubiący błoto
Posty: 92
Rejestracja: 25 kwie 2014, 13:31
Motocykl: TT600R
Lokalizacja: Radomsko

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: Lukas G »

Chyba wiem jaki masz ;), jak będę w garażu to sprawdzę i porównamy. Mierzyłeś do znacznika GMP I czy H? Czy czasami po ustawieniu wzoru oryginalnej mapy nie masz za szybkiego biegu jałowego, w sensie wolne obroty są odczuwalnie wyższe niż na oryginalnym module? Jeśli tak jest to dupa... kolektor czerwony podczas jazdy :gleba:
smarek13
Czyścioch
Posty: 7
Rejestracja: 13 paź 2014, 19:17

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: smarek13 »

Kąty zaprogramowałem zgodnie z manualem od TT600r. Wartość Pu ustawiałem na GMP przy wartości P1 - 0 stopni aby nie wprowadzać błędu po pomimo kopania kopniakiem osiągamy ~300 obr/ min a to już z aproksymacji 3 stopnie. Czerwony kolektor wskazuje na zbyt późny zapłon - dopalanie w wydechu tak się dzieje jak Pu ma za wysoką wartość wówczas cała mapa idzie z kątami na mniejsze wartości. Myślę że w TT600r impuls jest odwrócony.
smarek13
Czyścioch
Posty: 7
Rejestracja: 13 paź 2014, 19:17

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: smarek13 »

Jak myślicie czym można uruchomić drugą krzywą wyprzedzenia zapłonu. Czujnik podciśnienia ( jaka wartość), czy przełącznik -krańcówka na drugiej przepustnicy.
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: terenowiecc »

Panowie, z ciekawości, jeździcie nadal na modułach ProgCDI? Jak się sprawują?
Toshiba270
Czyścioch
Posty: 1
Rejestracja: 10 sie 2018, 00:16
Motocykl: Yamaha xt 600z tenere 1vj
Lokalizacja: Łuków

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: Toshiba270 »

Witam. Ponawiam pytanie, nadal jeździcie czy może ktoś jeszcze montował prodCDI? Zastanawiam się nad montażem ponieważ uszkodziłem cewki Cdi I chciałbym zmienić zapłon na dc I zmienić przy okazji ten stary moduł.
Awatar użytkownika
Filipe
Lubiący błoto
Posty: 41
Rejestracja: 25 sie 2017, 07:42
Motocykl: Yamaha TT 600 R . 2000r
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: Filipe »

Jakiś czas temu była do sprzedania biało czerwona TTR z Prog-CDI. Niestety właściciel nie był zbyt rozmowny dowiedziałem się tylko że sam montował i wszystko działa. Sprzęt widać ogarnięty na tripa cena ponad 10 tyś i dość szybko zniknął.
BuchuOEM
Czyścioch
Posty: 5
Rejestracja: 08 gru 2014, 17:00
Motocykl: TTR600 2001r
Lokalizacja: Pałuszyce

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: BuchuOEM »

Szkoda, że nikt nie pokusił się o napisanie rzeczowego poradnika.
Po pierwsze jak podłączyć, spiąć to wszystko z TTR.
Potrzebny jest do tego adapter DC - AC bo oryginalny moduł jest zasilany DC ale nie ma akumulatora.
Jest też jakiś drugi adapter do motocykli bez aku...

Załóżmy, że uda się wszystko podłączyć wg lakonicznej instrukcji bez poradników i zdjęć.

Cudnym byłby poradnik 2 jak to "zaprogramować".
Krok po kroku z wartościami skład najbardziej optymalnej, zbliżonej do oryginału mapy.
Drugą można robić później wg uznania.

Dam bym dobra flaszkę za takie coś postawił.
Zamiast płacić mechanikom. Podłączyć może się uda ale jak to na pewniaka zaprogramować?
Zwłaszcza, że motocykl jest na dotarciu ledwo odpalił po kapitalce i zdechł moduł.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2494
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: Pawlo »

BuchuOEM pisze: Cudnym byłby poradnik 2 jak to "zaprogramować".
Krok po kroku z wartościami skład najbardziej optymalnej, zbliżonej do oryginału mapy.
Drugą można robić później wg uznania.
Z tego co pamiętam w serwisówce od TTR jest mapa kątów wyprzedzenia zapłonu względem obrotów silnika, pewnie na podstawie tego można by coś wstępnie ogarnąć.
Obrazek
ODPOWIEDZ