Wahacz od TT600 do XT600

Forum dotyczące nadwozia, zawieszenia, układu hamulcowego, napędowego, ogumienia i innych podzespołów nie związanych z silnikiem.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
coobah
Lubiący błoto
Posty: 84
Rejestracja: 11 cze 2018, 17:44
Motocykl: Pokrak
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Wahacz od TT600 do XT600

Post autor: coobah »

Hej,

Przepraszam za byc moze debilne pytanie, ale szukalem i nie moge znalezc info, a realne roznice pomiedzy modelami nie sa mi az tak dobrze znane.

Widze, ze w TT byl ladny tylny wahacz.
Widze tez, ze zestawy naprawcze wahacza sa kompatybilne.

Czy mozna zapakowac wahacz od TT do XT? Jak bardzo sie one roznia? Co niesie za soba taka zmiana (o ile w ogole jest realna)?
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2494
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wahacz od TT600 do XT600

Post autor: Pawlo »

Myślę, że przy zaawansowaniu rzeźby w twoim moto te różnice, jakie by nie były, nie stanowią problemu :lol: No chyba, że rama w XT jest w miejscu osi wahacza węższa. Myślę, że problemem może być mocowanie kiwaczki. Z tego co pamiętam to koło nie jest w osi wahacza, kiedyś to mierzyłem. Pytanie co zrobisz z tylnym zaciskiem, co z osiowością zębatek, jaka będzie piasta itd. Jakbyś potrzebował jakieś konkretne wymiary to mogę zmierzyć - w miarę możliwości, bez rozbiórki :mrgreen: Mam jeszcze zdjęcia gołej ramy z TT-S, foty ogólne, ale coś tam widać jak to wygląda bez wahacza. Mogę wrzucić jeśli Cię to interesuje.
Obrazek
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Wahacz od TT600 do XT600

Post autor: ArturS »

Miałem klienta, który z TT600E robił cafe racera, czy coś tego typu i nie pasował mu fakt osobnego zbiornika oleju w TT, więc kupił ramę z XT600 3TB i przełożył wszystko. Nie wiedział że się nie na, więc się udało ;)
Szczep koła z XT do wahacza TT nie wiem jakby wyglądał, na pewno problemem jest średnica osi (TT ma większą), więc trzeba byłoby zrobić nowe dystanse i przy okazji tulejki zwiększające średnicę osi w miejscu, w którym oś siedzi w wahaczu po skręceniu. Chyba, że wymiana łożysk o większej średnicy wewnętrznej + oś z TT, ale takie łożyska będą raczej zbyt delikatne - w wielu lekkich sprzętach z przodu są takie z małymi kulkami i potrafi się to wysypać znienacka, a obciążenia z tyłu są o wiele większe, stąd z jednej strony często są podwójne łożyska, a z drugiej jakieś gigantyczne nietypowe (w TE610 mam spore nietypowe 63005). Uchwyt kiwaka można przerobić, ale z drugiej strony problemem będzie uchwyt amortyzatora, który w TT600E/S ma chyba inną średnicę ośki i inną szerokość, ale to sobie ręki nie dam uciąć, mogę zmierzyć, bo mam obie w gratach. Mając amor z TT można przełożyć silentblocki 1:1, bo średnica główki obu amortyzatorów jest identyczna (dolne łożysko w Ohlinsie z TT600S zastąpiłem silentblockiem z oryginału XT600)
Awatar użytkownika
coobah
Lubiący błoto
Posty: 84
Rejestracja: 11 cze 2018, 17:44
Motocykl: Pokrak
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Re: Wahacz od TT600 do XT600

Post autor: coobah »

Chyba nie ma co mierzyc/sprawdzac. ;) Myslalem, ze bedzie troche blizej plug'n'play. Mam tyle dlubania, ze z wahaczem dam w takim razie na luz, bo moto nigdy z garazu nie wyjedzie. Do XTekowego pewnie tez latwiej bedzie cos dospawac.

Dzieki za szybkie wyleczenie Panowie.
ODPOWIEDZ