Założenie koła zamachowego/magneto

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
ODPOWIEDZ
maroch
Lubiący błoto
Posty: 46
Rejestracja: 23 cze 2018, 15:56
Motocykl: xt 600

Założenie koła zamachowego/magneto

Post autor: maroch »

problem pojawia się przy zakładaniu - chodzi o oznaczony w instrukcji element jako KEY nazwijmy go dalej kluczem
https://imgur.com/a/IDNQWXc

raczej element jest dorabiany pewności nie mam, jest to taka łudeczka, bez niego koło magnesowe nachodzi elegancko - sprzegło jednokierunkowe działa jak należy, ale przy nabijaniu koła (bo zakładaniem tego nazwać nie można) wraz z tym kluczem jakby się ciśnie w jednym z kierunków i przez co blokuje się sprzęgło,

dodam że ten klucz nie przechodzi swobodnie przez rowek w kole magnesowym, ciężko wchodzi i blokuje się w połowiemoż

może ten element powinień być zeszlifowany jakoś ?
Awatar użytkownika
Tygrys
Po kostki w błocie
Posty: 468
Rejestracja: 07 cze 2017, 13:49
Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600

Re: Założenie koła zamachowego/magneto

Post autor: Tygrys »

Cześć jest to klin ważny bo od niego jest ustalony zapłon powinien lekko przechodzić przez rowek w magnecie jeśli nie sprawdź najpierw ów rowek czy nie zaklepany potem czy klin się przez niego ślizga jeśli nie to trochę go zeszlifoj gdy jest ok sprawdź suwmiarka ile wystaje z wału (po upszednim wlozeniu go w wycięcie w wale )i sprawdź głębokość rowka w magnecie -jak co zbierz go z wysokości. Klin ten tylko ustala magneto docisk cały robi stożek. Powodzenia.
Awatar użytkownika
Filipe
Lubiący błoto
Posty: 41
Rejestracja: 25 sie 2017, 07:42
Motocykl: Yamaha TT 600 R . 2000r
Lokalizacja: Warszawa

Re: Założenie koła zamachowego/magneto

Post autor: Filipe »

Cześć
wrzuć sobie ten klin do zamrażarki i schłodzony powinien bez problemu wchodzić. Jeśli to jest jakieś dorabiane nie ryzykuj zerwania tego pod czas pracy tylko zamów oryginał to groszowe sprawy.
Raczej nic nie przerabiaj na klinie nic nie szlifuj i na pewno nie nabijaj magneta młotkiem.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Założenie koła zamachowego/magneto

Post autor: ArturS »

Mogę zmierzyć ile ma oryginał. Może komuś się wyrobił rowek w wale (luźna nakrętka) i wystrugał sobie grubszy? Generalnie jest to tylko element ustalający, nie przenosi żadnych sił, więc jak doszlifujesz to będzie to na pewno lepsze niże przekoszone koło magnesowe.
Nowy element: http://yamaha-xt600.riderparts.pl/produ ... 0280-05001
maroch
Lubiący błoto
Posty: 46
Rejestracja: 23 cze 2018, 15:56
Motocykl: xt 600

Re: Założenie koła zamachowego/magneto

Post autor: maroch »

ArturS pisze:Mogę zmierzyć ile ma oryginał.
jak możesz to proszę zmierz dla mnie jakie to ma wymiary, a przy okazji o-ringi przy pokrywie silnika od strony magneta to dostanę tylko z dużym kompletem uszczelek ?
Awatar użytkownika
Tygrys
Po kostki w błocie
Posty: 468
Rejestracja: 07 cze 2017, 13:49
Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600

Re: Założenie koła zamachowego/magneto

Post autor: Tygrys »

Zamrożenie ok ale w jedna stronę i jeśli kiedy przyjdzie zdjąć to może być kłopot.
death
Lubiący błoto
Posty: 31
Rejestracja: 17 gru 2018, 19:11
Motocykl: Yamaha Xt 600 1vj

Re: Założenie koła zamachowego/magneto

Post autor: death »

Jest Azot jeszcze :)
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Założenie koła zamachowego/magneto

Post autor: Gacek »

maroch pisze:problem pojawia się przy zakładaniu - chodzi o oznaczony w instrukcji element jako KEY nazwijmy go dalej kluczem
https://imgur.com/a/IDNQWXc

raczej element jest dorabiany pewności nie mam, jest to taka łudeczka, bez niego koło magnesowe nachodzi elegancko - sprzęgło jednokierunkowe działa jak należy, ale przy nabijaniu koła (bo zakładaniem tego nazwać nie można) wraz z tym kluczem jakby się ciśnie w jednym z kierunków i przez co blokuje się sprzęgło,

dodam że ten klucz nie przechodzi swobodnie przez rowek w kole magnesowym, ciężko wchodzi i blokuje się w połowiemoż

może ten element powinien być zeszlifowany jakoś ?
W każdej konstrukcji jaką napotkałem na swojej drodze pojawia się tego typu problem .
Klin stosowany na stożkowych łączeniach jest z powodów technologicznych wystrugany na półksiężyc co powoduje problemy z montażem ew demontażem o czym zapewne wielu użytkowników się przekonało ;) przy ściąganiu magenta lub innego elementu zabezpieczonego taką konstrukcją ( a raczej technologiczną nieopłacalności wykonania innego typu ).
Moja rada kropla czegoś na półksiężyc co unieruchami poprawnie ustawiony klin w stosunku do płaszczyzny stożka powinna załatwić sprawę ;) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Założenie koła zamachowego/magneto

Post autor: ArturS »

Gacek, tu chyba jest kwestia tego, że klin za ciasno wchodzi już w samo koło magnesowe. Mam na stole taki przypadek, właściwie jedyny na wszystkie silniki jakie rozbierałem - klin cholernie mocno się zablokował w rowku w kole magnesowym i poluzowane już ze stożka koło musiałem dalej ciągnąc ściągaczem. Puściło dopiero na samym końcu, gdy było wystarczająco dużo miejsca na przejście klina, który nadal tkwił jak wryty w kole - szczypcami nie mogłem go wyrwać, musiałem wybić. Klin wyglądał na oryginalny, nie przyglądałem się jeszcze skąd taki problem. Być może ktoś to zakładał na klej do gwintów :niewiem: Kojarzę jednie że nietypowo ciężko było je ściągnąć, a same koło było zdrowo zmasakrowane po obwodzie. Przy składaniu dopiero sprawdzę o co chodzi.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Założenie koła zamachowego/magneto

Post autor: Gacek »

ArturS - ..stety lub nie łaczenie na stozek ma swoje zalety i wady ciezko okreslic zużycie takiego stozka i podczas dociagania adekwatnym momentem takiego łacza klin ulega czesto sprasowaniu a dzieje się tak bo na zewnętrznej płaszczyźnie czyli tej która przylega do koła magnesowego dlaczego / po prostu ta płaszczyzna banalnie ma mniejszą powierzchnię przylegania do płaszczyzny wbrew temu co można by "wizualnie" organoleptycznie stwierdzić ;) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
ODPOWIEDZ