Reczny hamulec tylnego kola

Forum dotyczące nadwozia, zawieszenia, układu hamulcowego, napędowego, ogumienia i innych podzespołów nie związanych z silnikiem.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kurol
Po kostki w błocie
Posty: 300
Rejestracja: 08 kwie 2017, 09:29
Motocykl: BMW R1150GS Yamaha TTR600 TENERE 700
Lokalizacja: Krakow

Reczny hamulec tylnego kola

Post autor: kurol »

Panowie potrzebuje porady jak to fachowo zrobic.
Widzialem pare razy na zdjeciach i filmikach dodatkowa mala klamke przy kierownicy sluzaca do hamowania tylnego kola.
Podobno przydaje sie przy jezdzie technicznej ale ja potrzebuje tego do nawrotek w prawo bo nie potrafie sie tego nauczyc :)
Jakis pomysl na wykonanie domowym sposobem tego ustrojstwa mam,ale nie chce wywazac otwartych drzwi.
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: Reczny hamulec tylnego kola

Post autor: qpa »

Szukaj w necie pod hasłem handbrake, najprościej to klamka rowerowa + linka która ciągnie w dół stopkę hamulca, ale siła i wydajność tak sobie, potem dołożenie drugiej pompy hamulcowej + trójnik przy pompie nożnej, a najlepsze rozwiązanie to pompa + dodatkowy zacisk hamulcowy.

Powiedz o co Ci chodzi z tym zawracaniem w prawo bo może szybciej i taniej będzie poprawić technikę niż dokładać hb rodem ze stuntu.
Awatar użytkownika
Filipe
Lubiący błoto
Posty: 41
Rejestracja: 25 sie 2017, 07:42
Motocykl: Yamaha TT 600 R . 2000r
Lokalizacja: Warszawa

Re: Reczny hamulec tylnego kola

Post autor: Filipe »

Cześć
Kurol dobry człowieku, akurat zapamiętałem że tu był taki temat https://www.youtube.com/watch?v=5XmtfH7P7Fo
może coś podpatrzysz. Myślę że powinieneś po prostu poćwiczyć sobie ten manewr i ogarniesz .
Awatar użytkownika
kurol
Po kostki w błocie
Posty: 300
Rejestracja: 08 kwie 2017, 09:29
Motocykl: BMW R1150GS Yamaha TTR600 TENERE 700
Lokalizacja: Krakow

Re: Reczny hamulec tylnego kola

Post autor: kurol »

Za stary jestem zeby technike poprawic.
I stawy juz nie pracuja jak dawniej :)
Marnie mi wychodzi skrecanie w prawo na zblokowanym tylnym kole w ciasnym zakrecie gdy musze zginac stope wciskajac wajche hamulca.
Moze sie to poprawi teraz po obnizeniu podnozkow bo przy okazji zmienil mi sie zakres regulacji polozenia dzwigni hamulca.
Pomysl z trojnikiem na pompie to pierwsze co mi do lba wpadlo i jeszcze rano bylem pewien ze bedzie to dzialac.
Ale dzisiaj troche poczytalem w robocie i sie okazuje ze jednak nie.
W momencie gdy nie naciskamy hamulca noznego otwarty jest przeciez otworek przez ktory naplywa ze zbiorniczka do pompy.
Jak uklad potraktujemy z drugiej strony dolozona druga pompa,to caly plyn wywali do zbiorniczka hamulca noznego i nic nie pojdzie na zacisk.
W druga strone zadziala tak samo.
Jak nacisniemy hamulec nozny to wywali plyn do zbiorniczka przy recznej klamce.

@Filipe sprawdz maila,rano Ci odpisalem
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2494
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Reczny hamulec tylnego kola

Post autor: Pawlo »

kurol pisze:W momencie gdy nie naciskamy hamulca noznego otwarty jest przeciez otworek przez ktory naplywa ze zbiorniczka do pompy.
Jak uklad potraktujemy z drugiej strony dolozona druga pompa,to caly plyn wywali do zbiorniczka hamulca noznego i nic nie pojdzie na zacisk.
W druga strone zadziala tak samo.
Jak nacisniemy hamulec nozny to wywali plyn do zbiorniczka przy recznej klamce.
No niestety tak jest, potrzebne by były dwa zawory zwrotne, które przy okazji blokowałyby cofanie się tłoczków i hamulec pozostawałby wciśnięty :mrgreen: Kumpel kiedyś męczył ten temat. W praktyce pojęcie trójnik w tym przypadku wygląda inaczej i z tego co pamiętam przy tzw. "stunt HB (handbrake)" to pompę przy kierownicy podłącza się zamiast zbiornika wyrównawczego pompy nożnej - kwestia dorobienia odpowiednich przejściówek pod wysokie ciśnienie. Zbiornik wyrównawczy pompy nożnej automatycznie przemieszcza się na kierownicę i jest nim zbiornik pompy ręcznej. Można to podsumować jako połączenie szeregowe zamiast równoległego, o którym myślałeś. Przy takim rozwiązaniu przy wciśnięciu jednej pompy druga stawia opór (hamulec "twardnieje") i działa to w obie strony.
Obrazek
Awatar użytkownika
kurol
Po kostki w błocie
Posty: 300
Rejestracja: 08 kwie 2017, 09:29
Motocykl: BMW R1150GS Yamaha TTR600 TENERE 700
Lokalizacja: Krakow

Re: Reczny hamulec tylnego kola

Post autor: kurol »

Dzieki Panowie za naprowadzenie.
Jutro sie przejde moze do pobliskiego sklepu rowerowego poogladac rowerowe pompy hamulcowe :)
Przejscowke pod wysokie cisnienie do oryginalnej pompy brembo moze byl jakos w robocie zmajstrowal.
Awatar użytkownika
kurol
Po kostki w błocie
Posty: 300
Rejestracja: 08 kwie 2017, 09:29
Motocykl: BMW R1150GS Yamaha TTR600 TENERE 700
Lokalizacja: Krakow

Re: Reczny hamulec tylnego kola

Post autor: kurol »

Bylem dzisiaj w pobliskim sklepo-serwisie Kross.
Gosc o hamulcach hydraulicznych w rowerze za wiele nie wie ale cos tam sie dowiedzialem.
Pompy rowerowe rzekomo moga dzialac w pozycji prawie calkowicie pochylonej klamka w dol i nie powoduje to ich zapowietrzenia.
Przewody hamulcowe mozna kupic na metry i zarabia sie je samemu,podobno mocowanie na barylke jak w instalacjach lpg.
Nikt nic nie wie o srednicach tloczkow jakie wystepuja w pompach rowerowych,ani o tym czy na przewodach hamulcowych sa gwinty metryczne czy calowe.
Zadnego zestawu do sprzedazy nie mieli,zeby zobaczyc chociaz srednice tloczkow w zaciskach,wszystko na zamowienie.
Najtansza rowerowa pompa hamulcowa z manetka przyzwoitej marki (shimano) to koszt 70 pln.
Mam namiar na jakiegos krakowskiego magika od rowerow,w wolnej chwili sie do niego wybiore popytac.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2494
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Reczny hamulec tylnego kola

Post autor: Pawlo »

Dlaczego nie kupisz używanej pompy hamulcowej lub pompy sprzęgła z klamką z jakiegoś ściga? Przecież to będzie miało dużo większą wydajność. Pompa hamulcowa po wrzuceniu na lewą stronę bez problemu będzie pracować do góry nogami - jedynie zbiornik wyrównawczy musi być nad pompą i odpowietrzać musisz w standardowej pozycji, potem można obracać jak Ci pasuje. Do tego ewentualnie mała chińska klamka w celu oszczędności miejsca i masz problem rozwiązany :)
Obrazek
Awatar użytkownika
kurol
Po kostki w błocie
Posty: 300
Rejestracja: 08 kwie 2017, 09:29
Motocykl: BMW R1150GS Yamaha TTR600 TENERE 700
Lokalizacja: Krakow

Re: Reczny hamulec tylnego kola

Post autor: kurol »

Nad normalna pompa oczywiscie myslalem ale chcialem zeby to bylo w miare dyskretne a nie jakis wielki dodatkowy klamot przykrecony do kierownicy
Na filmiku ktory linkowal Filipe pompa jest od roweru.
Pogoda nie sprzyja to siedze w garazu i z nudow glupoty wymyslam :)
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2494
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Reczny hamulec tylnego kola

Post autor: Pawlo »

Jak już robisz taką rzeźbę to nie ma się co czaić i zrób tak, żeby chociaż blokowało koło w klocowatej TTR :lol: Jak to się mówi, ch*jem chrzanu nie ukopiesz 8-)
Obrazek
ODPOWIEDZ