Kierunkowskazy LED, zmiana przerywacza.
Re: Kierunkowskazy LED, zmiana przerywacza.
Novvy. O ile kierunkowskazy LED są w porządku,bo nie pracują cały czas,to zamontowanie pozostałych żarówek na LED to średni pomysł.Szybciej "wyzionie ducha" regulator napięcia.
Nawet zdrowiej byłoby dla regulatora, obciążyć instalacje dodatkowymi odbiornikami.
Nawet zdrowiej byłoby dla regulatora, obciążyć instalacje dodatkowymi odbiornikami.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 48
- Rejestracja: 07 mar 2017, 09:13
- Motocykl: XT600 E
- Lokalizacja: Kielce
Re: Kierunkowskazy LED, zmiana przerywacza.
Co do tej teorii istnieją różne szkoły. Elektrycy nie zalecają włączania chwilę po odpaleniu samochodu podgrzewania szyb czy foteli bo wtedy regulator próbuje pracować na 110% i to go szybciej wykańcza. Podczas normalnej jazdy na ledach oszczędzam ok 45 W mocy alternatora tj. ponad 3,5 A mniej obciążenia dla regulatora. Alternator w XT nie należy do najwydajniejszych więc takie oszczędności nie zaszkodzą.
Re: Kierunkowskazy LED, zmiana przerywacza.
Novvy.
Regulator w samochodzie pracuje inaczej jak w motocyklu,że tak to ujmę.Regulator motocyklowy (ten z XT i większości motocykli japońskich) jest zupełnie inną konstrukcją i działa na całkowicie odmiennych zasadach jak regulator samochodowy.
Regulator XT jest regulatorem tzw.STRATNYM
Tak skrócie, te regulatory najczęściej oparte są na tyrystorach.Nadmiar prądu jaki wytworzy alternator w zależności od prędkości obrotowej alternatora, a nie "spożytkowany" przez odbiorniki musi zostać "zneutralizowany" przez ten regulator,a konkretnie przez te tyrystory w tym regulatorze
Najczęściej po przekroczeniu pewnego natężenia zostają zwarte fazy w alternatorze,lub fazy alternatora do masy motocykla.Zwarcie zmieniane jest ciepło.Stąd tak ważne jest w przypadku tego typu regulatora doskonały kontakt z ramą motocykla,w celu odprowadzenia temperatury samego regulatora(zauważ jak duże radiatory mają niektóre regulatory ) ,oraz zapewnienia możliwie dobrego kontaktu elektrycznego z masą motocykla( minus akumulatora).Dodatkowo dla wydłużenia żywotności regulatora wskazane byłoby dodatkowe sztuczne obciążenie alternatora(czyli odwrotnie jak regulatorach samochodowych ), w celu ograniczenia pracy samego regulatora.Oczywiście granicach "mocy" samego alternatora
Podam Ci przykład z własnej autopsji.Swojego czasu upalałem moto w mokrej glinie.Zakopałem się.Zgasiłem światła,i tak ostro gazowałem silnik na wysokich obrotach.W efekcie regulator się spalił.Cały prąd z alternatora musiał zostać "przepuszczony" przez ten regulator.Wyłączając żarówki bardzo mocno obciążyłem sam regulator.
Montując nowy regulator,dla pewności dobrego styku z ramą motocykla użyłem pasty termoprzewodzącej.
Regulator w samochodzie pracuje inaczej jak w motocyklu,że tak to ujmę.Regulator motocyklowy (ten z XT i większości motocykli japońskich) jest zupełnie inną konstrukcją i działa na całkowicie odmiennych zasadach jak regulator samochodowy.
Regulator XT jest regulatorem tzw.STRATNYM
Tak skrócie, te regulatory najczęściej oparte są na tyrystorach.Nadmiar prądu jaki wytworzy alternator w zależności od prędkości obrotowej alternatora, a nie "spożytkowany" przez odbiorniki musi zostać "zneutralizowany" przez ten regulator,a konkretnie przez te tyrystory w tym regulatorze
Najczęściej po przekroczeniu pewnego natężenia zostają zwarte fazy w alternatorze,lub fazy alternatora do masy motocykla.Zwarcie zmieniane jest ciepło.Stąd tak ważne jest w przypadku tego typu regulatora doskonały kontakt z ramą motocykla,w celu odprowadzenia temperatury samego regulatora(zauważ jak duże radiatory mają niektóre regulatory ) ,oraz zapewnienia możliwie dobrego kontaktu elektrycznego z masą motocykla( minus akumulatora).Dodatkowo dla wydłużenia żywotności regulatora wskazane byłoby dodatkowe sztuczne obciążenie alternatora(czyli odwrotnie jak regulatorach samochodowych ), w celu ograniczenia pracy samego regulatora.Oczywiście granicach "mocy" samego alternatora
Wcale nie oszczędziłeś alternatora montując LEDY.Alternator i tak wytworzy moc jaka jest uwarunkowana jego budową i prędkością obrotową,ale to właśnie regulator dostanie po dupie i będzie musiał "zneutralizować "nadwyżkę" energii,którą wcześniej zużywały klasyczne żarówki.Prędzej czy później "pójdzie z dymem"novvy pisze:Co do tej teorii istnieją różne szkoły. Elektrycy nie zalecają włączania chwilę po odpaleniu samochodu podgrzewania szyb czy foteli bo wtedy regulator próbuje pracować na 110% i to go szybciej wykańcza. Podczas normalnej jazdy na ledach oszczędzam ok 45 W mocy alternatora tj. ponad 3,5 A mniej obciążenia dla regulatora. Alternator w XT nie należy do najwydajniejszych więc takie oszczędności nie zaszkodzą.
Podam Ci przykład z własnej autopsji.Swojego czasu upalałem moto w mokrej glinie.Zakopałem się.Zgasiłem światła,i tak ostro gazowałem silnik na wysokich obrotach.W efekcie regulator się spalił.Cały prąd z alternatora musiał zostać "przepuszczony" przez ten regulator.Wyłączając żarówki bardzo mocno obciążyłem sam regulator.
Montując nowy regulator,dla pewności dobrego styku z ramą motocykla użyłem pasty termoprzewodzącej.
- kurol
- Po kostki w błocie
- Posty: 302
- Rejestracja: 08 kwie 2017, 09:29
- Motocykl: BMW R1150GS Yamaha TTR600 TENERE 700
- Lokalizacja: Krakow
Re: Kierunkowskazy LED, zmiana przerywacza.
Znaczy sie jak nie bylo jeszcze obowiazku jezdzenia caly czas na swiatlach to regulatory palily sie na potege ?
-
- Lubiący błoto
- Posty: 48
- Rejestracja: 07 mar 2017, 09:13
- Motocykl: XT600 E
- Lokalizacja: Kielce
Re: Kierunkowskazy LED, zmiana przerywacza.
Poszukałem tu i tam i możesz mieć rację z tą wersją regulatora. Ale puki co działa. Producent pewnie zachował jakąś rezerwę do jazdy na wyłączonych światłach przy naładowanym akumulatorze.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 42
- Rejestracja: 17 cze 2016, 18:55
- Motocykl: Yamaha XT 600 3TB 98r
Re: Kierunkowskazy LED, zmiana przerywacza.
A ja dalej nie wiem jak dołączyć tą diodę Artur napisał " Trzeba namierzyć kabel z kierunków który idzie do kontrolki. Miernikiem ogarniesz. Jak już go znajdziesz, to trzeba ciąć i wstawiać diodę Mam teraz w warsztacie same tenery, wiec nie pokażę "
Wie ktoś jak zlokalizować ten kabel ? mam ściągniętą owiewkę i lampę, mogę podesłać jakieś foto.
Wie ktoś jak zlokalizować ten kabel ? mam ściągniętą owiewkę i lampę, mogę podesłać jakieś foto.
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Kierunkowskazy LED, zmiana przerywacza.
Czadi zapodał ci schemat - najprosciej bedzie wyciagnij kontrolkę z licznika bedzie miała dwa kable zamontuj adekwatnie do nich 2 diody w spolaryzowany sposób .Tyle ze wszystko wskazuje że musisz dorobić kabelek do masy .xelist pisze:A ja dalej nie wiem jak dołączyć tą diodę Artur napisał " Trzeba namierzyć kabel z kierunków który idzie do kontrolki. Miernikiem ogarniesz. Jak już go znajdziesz, to trzeba ciąć i wstawiać diodę Mam teraz w warsztacie same tenery, wiec nie pokażę "
Wie ktoś jak zlokalizować ten kabel ? mam ściągniętą owiewkę i lampę, mogę podesłać jakieś foto.
Fryzjer - moim zdaniem niepotrzebnie mieszasz koledze regulator napiecia to jak sama nazwa wskazuje ograniczenie napiecia do bezpiecznego zakresu dla odbiorników .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Re: Kierunkowskazy LED, zmiana przerywacza.
kurol pisze:Znaczy sie jak nie bylo jeszcze obowiazku jezdzenia caly czas na swiatlach to regulatory palily sie na potege ?
Ten przepis z 2007r, nakazał obowiązek jazdy na światłach przez cały rok tylko dla samochodów
Nie wiem czy Pamiętasz ale motocykle od zawsze miały obowiązek poruszania się na światłach przez cały rok.Tak samo jak motorowery,oraz skutery.Więc to nie jest żaden argument
Z drugiej strony.Dużo motocykli ma regulatory działające na zasadzie tych samochodowych.
Stare Jawy typu 350
Podobnie stare CZ
Stare MZ 150,250...
Pewnie Dniepry,Urale,Panonie,Simsony
Ogólnie to pewnie będzie masa innych motocykli z tego typu regulatorem.
Nieraz czytałem na necie o problemie palących się regulatorów.Co ciekawe problem tyczył się motocykli japońskich,czyli tych z regulatorem stratnym.Akurat,teraz nie jestem stanie podać Marki/modelu.
Ostatnio znajomy podjechał do mnie nowym chińskim skuterkiem,który fabrycznie ma taki regulator stratny i fabrycznie światła automatycznie uruchamiały się po uruchomieniu silnika.Nie było możliwości wyłączenia świateł przy pracującym silniku.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 48
- Rejestracja: 07 mar 2017, 09:13
- Motocykl: XT600 E
- Lokalizacja: Kielce
Re: Kierunkowskazy LED, zmiana przerywacza.
Kumpel ma XT z podobnego rocznika i nie ma tam fabrycznie możliwości wyłączenia świateł mijania - brak wyłącznika. Prawko na motor robiłem pod koniec poprzedniego wieku a kartę motorowerową jeszcze wcześniej i już wtedy motocykle musiały jeździć na światłach a pewnie wcześniej też. W XT nie ma możliwoci wymiany tego regulatora na "zwykły"? Ten regulator stratny ma wogóle jakieś plusy?
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Kierunkowskazy LED, zmiana przerywacza.
fryzjer pisze:kurol pisze:Znaczy sie jak nie bylo jeszcze obowiazku jezdzenia caly czas na swiatlach to regulatory palily sie na potege ?
Ten przepis z 2007r, nakazał obowiązek jazdy na światłach przez cały rok tylko dla samochodów
Nie wiem czy Pamiętasz ale motocykle od zawsze miały obowiązek poruszania się na światłach przez cały rok.Tak samo jak motorowery,oraz skutery.Więc to nie jest żaden argument
...
@ fryzjer pozwoliłem sobie skrucic twój post aby naswietlić historycznie tło i stwierdzić ze nie zawsze tak było jak piszesz .
Jak sie cofnę pamiecią wstecz obowiazek jazdy na swiatłach zapanował w okolicach -czasu nowej demokracji - tak jak całkowity zakaz wjazdu na tereny lasu .
Druga sprawa to na co zwracasz uwagę regulator napiecia konstrukcji bezstratnej - wymaga po prostu bardziej ze tak to ujmę inteligentniejszej pradnicy aby zachować wydajnosć prądową na niskich i wysokich obrotach a to się kłuci z konwencją taniej ogólniedostepnej konstrukcji .Interesem producenta jest z zyskiem zgonic sprzet a nie dbać o to aby było to niezawodne w czasie .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.