Nie wiem ale chyba nie do końca rozumiem o co chodzi w tym co napisałeś. Wg mnie jak się wypalą gniazda zaworowe to luz zaworowy się powiększy a nie zmniejszy? Możesz to jakoś rozwinąć żeby rozwiać moje wątpliwości;)?Pawlo pisze: Luzy zazwyczaj się powiększają, ale mogą się też zmniejszać przez wypalanie gniazd zaworowych, różnie to bywa.
regulacja zaworow ttr600
-
- Czyścioch
- Posty: 5
- Rejestracja: 08 sty 2012, 13:37
- Motocykl: Yamaha TT600R
Re: regulacja zaworow ttr600
-
- Czyścioch
- Posty: 5
- Rejestracja: 08 sty 2012, 13:37
- Motocykl: Yamaha TT600R
Re: regulacja zaworow ttr600
Dobra już nie musisz nic tłumaczyć - zatrybiłem o co chodzi;D
-
- Czyścioch
- Posty: 5
- Rejestracja: 08 sty 2012, 13:37
- Motocykl: Yamaha TT600R
Re: regulacja zaworow ttr600
Mam jeszcze jeden problem odnośnie ustawienia zaworów i jakby ktoś mógł mnie oświecić to byłbym wdzięczny
Jak to jest możliwe że po ustawieniu zaworów ssące 0.06 i 0.07 i wydechowych 0.13 i 0.14 i po przekręceniu wałem o kilka obrotów i ustawieniu w punkcie wyjścia zawory ssące mają 0.10 i 0.06 a wydechowe 0.16 i 0.13.
Dlaczego się tak dzieje?
Kolejne obroty wałem już nie przynoszą żadnych zmian.
Czyli że co ? Mam tak ustawiać w nieskończoność aż w końcu trafi się że będzie dobrze?
Jakie są realnie możliwe (dopuszczalne) różnice pomiędzy świeżo ustawionymi luzami zaworowymi bez obracania wałem a luzami po obróceniu wałem? Czy jest to możliwe że dzieje się tak jak u mnie czy jest coś nie tak???
Jak to jest możliwe że po ustawieniu zaworów ssące 0.06 i 0.07 i wydechowych 0.13 i 0.14 i po przekręceniu wałem o kilka obrotów i ustawieniu w punkcie wyjścia zawory ssące mają 0.10 i 0.06 a wydechowe 0.16 i 0.13.
Dlaczego się tak dzieje?
Kolejne obroty wałem już nie przynoszą żadnych zmian.
Czyli że co ? Mam tak ustawiać w nieskończoność aż w końcu trafi się że będzie dobrze?
Jakie są realnie możliwe (dopuszczalne) różnice pomiędzy świeżo ustawionymi luzami zaworowymi bez obracania wałem a luzami po obróceniu wałem? Czy jest to możliwe że dzieje się tak jak u mnie czy jest coś nie tak???
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2500
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: regulacja zaworow ttr600
A pamiętasz, że zawory sprawdza i ustawia się na co drugim GMP?
Może dzieje się tak, bo się dopiero wtedy wszystko układa, sam nie wiem A poza te wymiary mieszczą się w tolerancji, więc ja bym składał i nie przejmował się tymi 0.02mm, tylko za jakiś czas zaglądnął jeszcze raz w celu kontroli
Może dzieje się tak, bo się dopiero wtedy wszystko układa, sam nie wiem A poza te wymiary mieszczą się w tolerancji, więc ja bym składał i nie przejmował się tymi 0.02mm, tylko za jakiś czas zaglądnął jeszcze raz w celu kontroli
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: regulacja zaworow ttr600
Miałem podobny problem za każdym razem po rozbiorce silnika i robieniu głowicy - na sucho ustawiałem zawory sprawdzałem po odpaleniu i tak musiałem na nowo ustawiać .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
-
- Czyścioch
- Posty: 5
- Rejestracja: 08 sty 2012, 13:37
- Motocykl: Yamaha TT600R
Re: regulacja zaworow ttr600
Pamiętam pamiętam jakieś dwa dni temu sam o tym pisałemPawlo pisze:A pamiętasz, że zawory sprawdza i ustawia się na co drugim GMP?
Podczas pierwszego GMP nie mógłbyś ustawić luzów zaworowych bo w tym momencie praktycznie na dolocie jak i na wydechu luzów nie ma... sprawdzałeś to kiedyś?
Ogólnie jakby na to nie patrzeć to trochę dziwna sprawa z tymi luzami zaworowymi.. no ale coś w tym jest jeżeli producent zaleca aby po ustawieniu zaworów obrócić wałem i sprawdzić raz jeszcze wartości luzów... (wiadomo tak aby punkty kontrolne znowu się pokryły czyli 2 obroty)
Jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły albo informacje na temat tego dlaczego tak się dzieje to niech coś dorzuci
- dzunger
- Lubiący błoto
- Posty: 75
- Rejestracja: 05 sty 2011, 12:03
Re: regulacja zaworow ttr600
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 96b1538ffa
czyli ogolem z tego co rozumiem znowu teoria sie zmieniała. zaworow nie ustawiamy na "h" tylko na I ktora nastepuje zaraz po h. dobrze rozumuję ?
riderTT600R pisze:W (TTR) TT 600R 2001r najprościej ustawić luzy zaworowe zabierając się do tego w takiej kolejności:
Oczyścić silnik i elementy sąsiadujące z błota aby podczas pracy nic nie dostało się do silnika.
Odkręcić:
1.świecę - będzie łatwiej obracać wałem korbowym (najpierw oczyścić sprężonym powietrzem okolice świecy aby po jej odkręceniu nic nie dostało się do cylindra)
2.pokrywy zaworów wydechowych (2 z przodu silnika - wyglądają jak śruby chyba 17)
3.pokrywę zaworów ssących od strony gaźnika (2ximbus) - zwrócić uwagę przy zakładaniu strzałką do góry
4.plastikową zaślepkę na wale korbowym (duża) oraz tuż nad nią małą śrubkę na śrubokręt płaski - dzięki temu będziemy mieli wgląd do skrzyni korbowej
Nałożyć klucz 19 na wał i kręcąc odwrotnie do ruchu wskazówek zegara (w lewo) wypatrywać znaku na kole zamachowym (w skrzyni korbowej - w miejscu gdzie była ta mała śrubka na płaski śrubokręt;)) W pierwszej kolejności pojawi się znak "H" który używa się do ustawiania zapłonu a zaraz po nim pokaże się znaczek "T" ale w rzeczywistości to jest kreska i wygląda tak jak "I". Patrząc na to logicznie wszystko się zgadza- najpierw minimalnie przed GMP (górnym martwym położeniem) tłoka w suwie pracy następuje zapłon (znak "H") i dopiero później kiedy jest w 100% GMP pojawia się znak "T"( I ). Znak ten (na kole zamachowym) musi być ustawiony równo ze znakiem odniesienia na skrzyni korbowej (wcięcie od góry w miejscu w którym została wykręcona wspomniana wcześniej śrubka). ALE UWAGA!! Sytuacja taka ma miejsce dwukrotnie podczas jednego cyklu pracy silnika, bo wał podczas jednego cyklu obraca się dwa razy. Jeden raz znaki się pokrywają w GMP ale pomiędzy suwem wydechu a suwem ssania mieszanki. Drugi raz pokrywają się też w GMP ale pomiędzy suwem sprężania a suwem pracy - I WŁAŚNIE TAKA SYTUACJA NAS INTERESUJE - kiedy dźwignie popychaczy nie wywierają nacisku na zawory wydechowe ani ssące. Można łatwo to sprawdzić kręcąc wałem w lewo i obserwując zawory: wydech - tłok idzie do góry (nacisk dźwigni na zawory wydechowe) tłok w GMP (znaki się pokrywają pierwszy raz) tłok wędruje na dół (wcześniej jednak zawory wydechowe zamykają się a dźwignie popychaczy tym razem otwierają zawory ssące) tłok w DMP (dolny martwy punkt) zawory ssące się zamykają i tłok idzie do góry - sprężanie (wszystkie zawory zamknięte (dźwignie nie poruszają się i mają wyczuwalny delikatny luz), tłok w GMP drugi raz znaki się pokrywają I TO JEST TA POZYCJA W KTÓREJ NALEŻY USTAWIĆ WAŁ KORBOWY dla ustawienia luzów zaworowych (po GMP tłok wędruje w dół następuje suw pracy i cykl się powtaża;D)
Kiedy wał jest tak ustawiony należy ustawić luz zaworowy:
ssące 0.05 - 0.10mm
wydechowe 0.12 - 0.17mm
MOŻE SIĘ KOMUŚ PRZYDA:)
czyli ogolem z tego co rozumiem znowu teoria sie zmieniała. zaworow nie ustawiamy na "h" tylko na I ktora nastepuje zaraz po h. dobrze rozumuję ?
- -gumis-
- Po kostki w błocie
- Posty: 136
- Rejestracja: 09 lis 2011, 16:21
- Motocykl: YZ 250 F 2006r Alurama
Re: regulacja zaworow ttr600
dzunger, T jest opisem do znaku I, kurna jak nie wesz jak to oddaj moto do serwisu.
GAS GAS EC 300
-
- Czyścioch
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 cze 2012, 21:08
- Motocykl: TTR 600 98'
Re: regulacja zaworow ttr600
Jest jedna ważna rzecz, o której chyba nikt nie wspomniał albo ja nie zauważyłem.
Luzy ustawiamy przy zimnym silniku.
Regulowałem luzy w TTR 600 98' w tym sezonie - też regulowałem przy "I" a nie "H".
Pozdrawiam,
Mikołaj
Luzy ustawiamy przy zimnym silniku.
Regulowałem luzy w TTR 600 98' w tym sezonie - też regulowałem przy "I" a nie "H".
Pozdrawiam,
Mikołaj
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 244
- Rejestracja: 01 wrz 2011, 14:44
- Motocykl: nie mam motocykla...
- Lokalizacja: Murowana Goślina
Re: regulacja zaworow ttr600
Dobry opis muszę spróbować z moim motorkiem.