regulacja zaworow ttr600

Wszystko o tym motocyklu.
riderTT600R
Czyścioch
Posty: 5
Rejestracja: 08 sty 2012, 13:37
Motocykl: Yamaha TT600R

Re: regulacja zaworow ttr600

Post autor: riderTT600R »

Pawlo pisze: Luzy zazwyczaj się powiększają, ale mogą się też zmniejszać przez wypalanie gniazd zaworowych, różnie to bywa.
Nie wiem ale chyba nie do końca rozumiem o co chodzi w tym co napisałeś. Wg mnie jak się wypalą gniazda zaworowe to luz zaworowy się powiększy a nie zmniejszy? Możesz to jakoś rozwinąć żeby rozwiać moje wątpliwości;)?
riderTT600R
Czyścioch
Posty: 5
Rejestracja: 08 sty 2012, 13:37
Motocykl: Yamaha TT600R

Re: regulacja zaworow ttr600

Post autor: riderTT600R »

Dobra już nie musisz nic tłumaczyć - zatrybiłem o co chodzi;D
riderTT600R
Czyścioch
Posty: 5
Rejestracja: 08 sty 2012, 13:37
Motocykl: Yamaha TT600R

Re: regulacja zaworow ttr600

Post autor: riderTT600R »

Mam jeszcze jeden problem odnośnie ustawienia zaworów i jakby ktoś mógł mnie oświecić to byłbym wdzięczny ;)

Jak to jest możliwe że po ustawieniu zaworów ssące 0.06 i 0.07 i wydechowych 0.13 i 0.14 i po przekręceniu wałem o kilka obrotów i ustawieniu w punkcie wyjścia zawory ssące mają 0.10 i 0.06 a wydechowe 0.16 i 0.13.
Dlaczego się tak dzieje?
Kolejne obroty wałem już nie przynoszą żadnych zmian.
Czyli że co ? Mam tak ustawiać w nieskończoność aż w końcu trafi się że będzie dobrze?
Jakie są realnie możliwe (dopuszczalne) różnice pomiędzy świeżo ustawionymi luzami zaworowymi bez obracania wałem a luzami po obróceniu wałem? Czy jest to możliwe że dzieje się tak jak u mnie czy jest coś nie tak???
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2500
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: regulacja zaworow ttr600

Post autor: Pawlo »

A pamiętasz, że zawory sprawdza i ustawia się na co drugim GMP?
Może dzieje się tak, bo się dopiero wtedy wszystko układa, sam nie wiem ;) A poza te wymiary mieszczą się w tolerancji, więc ja bym składał i nie przejmował się tymi 0.02mm, tylko za jakiś czas zaglądnął jeszcze raz w celu kontroli ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: regulacja zaworow ttr600

Post autor: Gacek »

Miałem podobny problem za każdym razem po rozbiorce silnika i robieniu głowicy - na sucho ustawiałem zawory sprawdzałem po odpaleniu i tak musiałem na nowo ustawiać .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
riderTT600R
Czyścioch
Posty: 5
Rejestracja: 08 sty 2012, 13:37
Motocykl: Yamaha TT600R

Re: regulacja zaworow ttr600

Post autor: riderTT600R »

Pawlo pisze:A pamiętasz, że zawory sprawdza i ustawia się na co drugim GMP?
Pamiętam pamiętam ;) jakieś dwa dni temu sam o tym pisałem :D
Podczas pierwszego GMP nie mógłbyś ustawić luzów zaworowych bo w tym momencie praktycznie na dolocie jak i na wydechu luzów nie ma... sprawdzałeś to kiedyś?

Ogólnie jakby na to nie patrzeć to trochę dziwna sprawa z tymi luzami zaworowymi.. no ale coś w tym jest jeżeli producent zaleca aby po ustawieniu zaworów obrócić wałem i sprawdzić raz jeszcze wartości luzów... (wiadomo tak aby punkty kontrolne znowu się pokryły czyli 2 obroty)
Jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły albo informacje na temat tego dlaczego tak się dzieje to niech coś dorzuci ;)
Awatar użytkownika
dzunger
Lubiący błoto
Posty: 75
Rejestracja: 05 sty 2011, 12:03

Re: regulacja zaworow ttr600

Post autor: dzunger »

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 96b1538ffa
riderTT600R pisze:W (TTR) TT 600R 2001r najprościej ustawić luzy zaworowe zabierając się do tego w takiej kolejności:
Oczyścić silnik i elementy sąsiadujące z błota aby podczas pracy nic nie dostało się do silnika.
Odkręcić:
1.świecę - będzie łatwiej obracać wałem korbowym (najpierw oczyścić sprężonym powietrzem okolice świecy aby po jej odkręceniu nic nie dostało się do cylindra)
2.pokrywy zaworów wydechowych (2 z przodu silnika - wyglądają jak śruby chyba 17)
3.pokrywę zaworów ssących od strony gaźnika (2ximbus) - zwrócić uwagę przy zakładaniu strzałką do góry
4.plastikową zaślepkę na wale korbowym (duża) oraz tuż nad nią małą śrubkę na śrubokręt płaski - dzięki temu będziemy mieli wgląd do skrzyni korbowej
Nałożyć klucz 19 na wał i kręcąc odwrotnie do ruchu wskazówek zegara (w lewo) wypatrywać znaku na kole zamachowym (w skrzyni korbowej - w miejscu gdzie była ta mała śrubka na płaski śrubokręt;)) W pierwszej kolejności pojawi się znak "H" który używa się do ustawiania zapłonu a zaraz po nim pokaże się znaczek "T" ale w rzeczywistości to jest kreska i wygląda tak jak "I". Patrząc na to logicznie wszystko się zgadza- najpierw minimalnie przed GMP (górnym martwym położeniem) tłoka w suwie pracy następuje zapłon (znak "H") i dopiero później kiedy jest w 100% GMP pojawia się znak "T"( I ). Znak ten (na kole zamachowym) musi być ustawiony równo ze znakiem odniesienia na skrzyni korbowej (wcięcie od góry w miejscu w którym została wykręcona wspomniana wcześniej śrubka). ALE UWAGA!! Sytuacja taka ma miejsce dwukrotnie podczas jednego cyklu pracy silnika, bo wał podczas jednego cyklu obraca się dwa razy. Jeden raz znaki się pokrywają w GMP ale pomiędzy suwem wydechu a suwem ssania mieszanki. Drugi raz pokrywają się też w GMP ale pomiędzy suwem sprężania a suwem pracy - I WŁAŚNIE TAKA SYTUACJA NAS INTERESUJE - kiedy dźwignie popychaczy nie wywierają nacisku na zawory wydechowe ani ssące. Można łatwo to sprawdzić kręcąc wałem w lewo i obserwując zawory: wydech - tłok idzie do góry (nacisk dźwigni na zawory wydechowe) tłok w GMP (znaki się pokrywają pierwszy raz) tłok wędruje na dół (wcześniej jednak zawory wydechowe zamykają się a dźwignie popychaczy tym razem otwierają zawory ssące) tłok w DMP (dolny martwy punkt) zawory ssące się zamykają i tłok idzie do góry - sprężanie (wszystkie zawory zamknięte (dźwignie nie poruszają się i mają wyczuwalny delikatny luz), tłok w GMP drugi raz znaki się pokrywają I TO JEST TA POZYCJA W KTÓREJ NALEŻY USTAWIĆ WAŁ KORBOWY dla ustawienia luzów zaworowych (po GMP tłok wędruje w dół następuje suw pracy i cykl się powtaża;D)
Kiedy wał jest tak ustawiony należy ustawić luz zaworowy:
ssące 0.05 - 0.10mm
wydechowe 0.12 - 0.17mm
MOŻE SIĘ KOMUŚ PRZYDA:)

czyli ogolem z tego co rozumiem znowu teoria sie zmieniała. zaworow nie ustawiamy na "h" tylko na I ktora nastepuje zaraz po h. dobrze rozumuję ?
Awatar użytkownika
-gumis-
Po kostki w błocie
Posty: 136
Rejestracja: 09 lis 2011, 16:21
Motocykl: YZ 250 F 2006r Alurama

Re: regulacja zaworow ttr600

Post autor: -gumis- »

dzunger, T jest opisem do znaku I, kurna jak nie wesz jak to oddaj moto do serwisu.
GAS GAS EC 300
buszman
Czyścioch
Posty: 3
Rejestracja: 29 cze 2012, 21:08
Motocykl: TTR 600 98'

Re: regulacja zaworow ttr600

Post autor: buszman »

Jest jedna ważna rzecz, o której chyba nikt nie wspomniał albo ja nie zauważyłem.
Luzy ustawiamy przy zimnym silniku.

Regulowałem luzy w TTR 600 98' w tym sezonie - też regulowałem przy "I" a nie "H".

Pozdrawiam,
Mikołaj
gwardia
Po kostki w błocie
Posty: 244
Rejestracja: 01 wrz 2011, 14:44
Motocykl: nie mam motocykla...
Lokalizacja: Murowana Goślina

Re: regulacja zaworow ttr600

Post autor: gwardia »

Dobry opis muszę spróbować z moim motorkiem.
ODPOWIEDZ