Strona 3 z 6

Re: sterownik CDI 5CH-01

: 05 sie 2011, 19:52
autor: loko
Stare XT miały chyba AC CDI a ttr i nowe XT DC-CDI
Główna różnica to miejsce umieszczenia „garbów” na kole magnesowym od prądnicy. Są w innych miejscach i druga sprawa to, że sam impulsator jest w innym miejscu ( i nie wim czy daje taki sam syg jak w TTR: wartość napięcia stromość itp.) bo impulsator to mała cewka z rdzeniem z magnesu twardego, który wytwarza pole magnetyczne a te garby na kole magnesowym od prądnicy zmieniają rozkład pola( zmienia się szczelina) jakie wytwarza ten magnesik czyli mamy zmienne pole i powstaje sem na końcach tej cewki (iskra zawsze jak tłok w GMP). Teraz ten sygnał może inaczej „obrabiać „ moduł od TTR inaczej od XT nie wiam jaka jest zwłoka od chwili syg do wytworzenia iskry w TTR i XT widocznie jest sporo różnic i z tego co słyszałem odpali TTR na XT kowym module ale przerywa. Proste moduły można spokojnie zaaplikować do TTR kwestia tak dobrania wszystkiego żeby iskra była przed GMP w odpowiednim momecie no i problem w jakim. widocznie jakiś skuterowi się wpasował ? W ttr nie idzie przestawić impulsatora manual nic nie podaje więc lipa
Po za tym proste modułu od skutera mają inną mapę zapłonu albo nie maja jej wcale ( walą iskrę jak maja impuls od impulsatora i tyle). W TTR wraz ze wzrostem obrotów (więcej impulsów na dana jednostkę czasu) układ uProcka zmienia czas wyzwolenia tranzystora ( iskry ) (dlatego sam sygnał z impulsatora musi być wcześniej niż np. 2mm przed GMP ) żeby był jakiś zakres regulacji. No i co do normy euro3 na niemieckiej stronie jest przebieg z hamowni dla TTR przy podłączonym module jak z salonu i po odłączeniu jednego przewodu od modułu ( który jest nawet na szybkozłącze) i pracuje jak powinno…..
http://www.tt600r.de/> technik > tt600r i > 4 link


A te 3 tys za moduł to chore ! :evil:

Re: sterownik CDI 5CH-01

: 05 sie 2011, 21:46
autor: Gacek
A teraz pytanie czy cewki wysokiego napięcia są kompatybilne ?
Forum to fajne miejsce do zebrania ew info często ludzie rozkręcają mogą foty porobić pomierzyć pewne sprawy - sam się zastanawiam czasami co z tymi ttr japonce namodzili .Nestety w łapkach nigdy tego nie miałem wiec mogę sie tylko z relacji opisów domyślać :roll: .

Re: sterownik CDI 5CH-01

: 06 sie 2011, 08:46
autor: loko
Myślę, że nic nie namieszali. Stare TT bez rozrusznika i kopniaka miały w okolicy uzwojenia od prądnicy dodatkowe uzwojenie, które podawało wysokie napięcie na moduł w TTR jest zasilany 12V jak w XT nowych i jest przetwornica w module na wysokie napięcie. TTS ma inny dekiel niż TTE z rozrusznikiem TTS ma jak stare XT z cewkami dodatkowymi. TTE ma jak nowe XT zasialnie modułu 12V. Podobnie TT600RE z rozrusznikiem ma tak samo jak nowe XT. A TTR nie ma tych cewek jak cała rodzina TTXR odpalanych tylko z kopniaka i bez akumulatora. Moduł zasilany jest normalnie 12V które jest dostarczane podczas kopania i może to wymusiło zrobienie nowego modułu + taki że TTR ma najszczuplejszy silnik od strony zębatki zdawczej..



TT600S
Obrazek
Stare XT
Obrazek
I ich ceweczki
Obrazek

TT600E
Obrazek
Nowe XT
Obrazek
I ich ceweczki (jak w TTR)
Obrazek

TTR
Obrazek

Prawda taka ze jak trzeba coś podebrać z rodziny XT TT to mało rzeczy pasuje.

Re: sterownik CDI 5CH-01

: 06 sie 2011, 15:56
autor: ralf
podobno xt ma dwa garby na kole magnesowym i jakby dwa moduły. jeden do 3500 obr. a drugi przechodzi powyzej i wyprzedza zaplon o 48 stopni. podobno mozna lekko stoczyc kolo od xt i zapakowac na wal od ttr. nastepnie przelozyc alternator od xt lub z cala kapa i dalsza elektryka od xt 2kf palonej z kopki i dzida. ale to informacje od "kogos" i dlatego pisze PODOBNO. niby koles kilka takich przerubek walna i sprzety lataja. ale osobiscie nie widzialem. a moj modulik na wyzszysz napewno nie wyprzedza zaplonu :cry: sa na alledrogo moduly z regulacja wyprzedzenia zaplonu ale nie wiem jak to chodzi...

Re: sterownik CDI 5CH-01

: 06 sie 2011, 16:03
autor: ralf
powiedzcie,ktos latal xt i ttr? duza rożnica w oddawaniu mocy? moze warto przerobic i po klopocie. modul do xt 150 zl :lol: a nie te porabane 3 tys i ciagly strach...

Re: sterownik CDI 5CH-01

: 07 sie 2011, 12:18
autor: Pawlo
W instrukcji do TT-E jest wykres z kątami wyprzedzenia zapłonu. Wrzucam, może się komuś przyda przy poszukiwaniach modułu ;)

Obrazek

Re: sterownik CDI 5CH-01

: 07 sie 2011, 20:09
autor: Peck
Ja już też myślałem o przerobieniu elektryki na taką od XT.
Włącznie z alternatorem, modułem i ewentualnie dołożyć akumulator.
Znalazłem temat CDI do ttr na forum motocyklistów.
Jeden z kolegów napisał że znalazł moduł zastępczy do ttr.
Skontaktowałem się z nim że u niego to latało.
Jak mi napisał ma moduł i mapę na płycie,
Jutro zadzwonię do niego i się dopytam co to za patent.
Człowiek jest z Zielonej Góry lub okolic.
Może słyszeliście coś o takim rozwiązaniu?

Re: sterownik CDI 5CH-01

: 01 wrz 2011, 16:07
autor: Peck
Kupiłem ten zamienny moduł do TTR wyprodukowany przez Czechów.
Działa, co prawda trzeba mu podać dodatkowo zasilanie ale działa. Gniazdo 6 pin pasuje idealnie do oryginalnej wtyczki.
Jest możliwość programowania innych map zapłonu, do tego jest płyta i port RS czy jakoś tak to się nazywa, na module.
Podobno chłopaki bawili się mapami i były spore efekty tej zabawy, jeżeli chodzi o żwawość motocykla.
Ale szkoda silnika, bardzo się grzał przy takich operacjach.
Jak będę miał chwilę to wrzucę namiary na firmę która to wyprodukowała i jakąś fotkę modułu.
Koszty takiego modułu około 150 EUR.
Pozdrawiam

Re: sterownik CDI 5CH-01

: 01 wrz 2011, 17:38
autor: loko
Super :) :twisted: to czekamy na namiary
http://www.ignitech.cz/
Czy to może ta firma?? Ostatnio na nią trafiłem jak z ciekawości szukałem ,modułu… :?

Re: sterownik CDI 5CH-01

: 02 wrz 2011, 09:00
autor: Pawlo
Super sprawa taki moduł z możliwością modyfikacji. Oczywiście za wiele się nie zdziała, ale można popróbować. Z ciekawości ściągnąłem ten program do programowania modułu i widzę, że można się ładnie pobawić. Pierwsze co bym zrobił to odcięcie dał niżej, co by można było spokojnie do odcięcia przycisnąć :mrgreen: