XT 600

Pokaż innym swój motocykl!
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kula
Po ośki w błocie
Posty: 623
Rejestracja: 25 sty 2010, 19:11
Motocykl: XR 400R
Lokalizacja: Sadłuki

Re: XT 600

Post autor: Kula »

znaczy się odkręciłem tylko takie mocowanie (blaszkę) na 3 śruby no i oczywiście odkręciłem wszystkie śruby które trzymają klapę zaworową ;)
Motorynka -> Simson S51 -> Suzuki Dr 125 SE -> Honda Varadero 125 -> Pełnoletnia Yamaha XT 600 -> XR 400R
Awatar użytkownika
Kula
Po ośki w błocie
Posty: 623
Rejestracja: 25 sty 2010, 19:11
Motocykl: XR 400R
Lokalizacja: Sadłuki

Re: XT 600

Post autor: Kula »

Prawdopodobnie ostatnie zdjęcia XT w moich rekach...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Motorynka -> Simson S51 -> Suzuki Dr 125 SE -> Honda Varadero 125 -> Pełnoletnia Yamaha XT 600 -> XR 400R
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: XT 600

Post autor: Pawlo »

To co następne? :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
Kula
Po ośki w błocie
Posty: 623
Rejestracja: 25 sty 2010, 19:11
Motocykl: XR 400R
Lokalizacja: Sadłuki

Re: XT 600

Post autor: Kula »

cholera wie ;)

celuję w DRZ w wersji E ;)
Motorynka -> Simson S51 -> Suzuki Dr 125 SE -> Honda Varadero 125 -> Pełnoletnia Yamaha XT 600 -> XR 400R
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: XT 600

Post autor: Magic »

przy jakim przebiegu wymieniłeś nierząd?
Awatar użytkownika
Kula
Po ośki w błocie
Posty: 623
Rejestracja: 25 sty 2010, 19:11
Motocykl: XR 400R
Lokalizacja: Sadłuki

Re: XT 600

Post autor: Kula »

na liczniku było coś koło 30k

ale znając życie był kręcony.

po drugie, okazało się, że jeden ze ślizgów jest źle założony, przez co łańcuch miał więcej miejsca, gdyby ślizg był założony jak należy prawdopodobnie nie musiałbym wymieniać łańcuszka
Motorynka -> Simson S51 -> Suzuki Dr 125 SE -> Honda Varadero 125 -> Pełnoletnia Yamaha XT 600 -> XR 400R
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: XT 600

Post autor: Magic »

No fakt. Ja mam raczej oryginalny przebieg, ale nigdy nic nie wiadomo, moze parę Kkilometrow wstecz od każdego właściciela;>
W każdym razie ja wymieniałem rozrząd w sierpniu przy blisko 50.000 km. Łańcuszek był fabryczny.
gruby33
Po kostki w błocie
Posty: 116
Rejestracja: 05 lut 2013, 11:43
Motocykl: XT600E `03

Re: XT 600

Post autor: gruby33 »

Kod: Zaznacz cały

[quote="Kula"]kolejnym etapem walk z moto było ustawienie luzów zaworowych.

zaczynamy od zwalenia z moto siedzenia
następnie pozbywamy się baku
(u mnie moto bez przodu gdyż robiłem też przednie zawieszenie, a czekałem na tulejki)
[url=http://img143.imageshack.us/i/dsc05372k.jpg/][img]http://img143.imageshack.us/img143/9128/dsc05372k.jpg[/img][/url]
następnie odkręcamy cewkę zapłonową oraz wykręcamy świecę.
cewka jest przykręcona na 2 śrubach 
[url=http://img40.imageshack.us/i/dsc05376t.jpg/][img]http://img40.imageshack.us/img40/4741/dsc05376t.jpg[/img][/url]
następnie odkręcamy pokrywy zaworowe(???) zaworów ssących
(przy zakładaniu należy przykręcić ją zgodnie ze znaczkiem)
[url=http://img821.imageshack.us/i/dsc05377i.jpg/][img]http://img821.imageshack.us/img821/2069/dsc05377i.jpg[/img][/url]
[url=http://img189.imageshack.us/i/dsc05379i.jpg/][img]http://img189.imageshack.us/img189/9141/dsc05379i.jpg[/img][/url]
oraz zaworów wydechowych
[url=http://img135.imageshack.us/i/dsc05378.jpg/][img]http://img135.imageshack.us/img135/1066/dsc05378.jpg[/img][/url]
[url=http://img819.imageshack.us/i/dsc05380k.jpg/][img]http://img819.imageshack.us/img819/3527/dsc05380k.jpg[/img][/url]

następnie odkręcamy osłony wału korbowego i znaku stacjonarnego z lewej strony silnika.
(okrągłe osłony widoczne na zdjęci z wcięciami jak na śrubokręt, dużo osłona-wał korbowy mała-znak stacjonarny)
[url=http://img822.imageshack.us/i/dsc05382e.jpg/][img]http://img822.imageshack.us/img822/8286/dsc05382e.jpg[/img][/url]
następnie za pomoczą klucza, wyrównujemy"T" znak ze znakiem stacjonarnym. kręcąc w lewo "T" znak jest zaraz po znaku zapłonu "II"  po wyrównaniu obu znaków koniecznie trzeba sprawdzić czy tłok jest w górnym położeniu, jeżeli nie jest to wykonujemy kolejny obrót do wyrównania obu znaków i znowu sprawdzamy czy tłok jest w GP
(znaki te będą widoczne pod małą pokrywą, u góry jest nieruchomy znak, a po kręceniu wałem w lewo odpowiednio pojawiać się będą znaki "I" ; "II" ; "T")
[url=http://img132.imageshack.us/i/dsc05383k.jpg/][img]http://img132.imageshack.us/img132/2368/dsc05383k.jpg[/img][/url]


następnie sprawdzamy luz zaworowy.
luz sprawdzamy poprzez włożenie szczeliniomierza pomiędzy regulator a zawór
[url=http://img132.imageshack.us/i/dsc05384u.jpg/][img]http://img132.imageshack.us/img132/8854/dsc05384u.jpg[/img][/url]


jeżeli luz mieści się w granicy "błędu" (zawory ssące na zimnym silniku 0.05mm-0.10mm   wydechowe 0.12mm-0.17mm) to ich nie ruszamy, jeżeli jednak jest inaczej to musimy je wyregulować.
na zdjęciu powyżej widoczna jest szczeliniomierz nad nim znajduje się nakrętka oraz regulator (to małe kwadratowe)
w celu ustawienia luzu trzeba popuścić nakrętkę i za pomocą regulatora (kręcąc nim w lewo lub w prawo) i szczeliniomerza ustawić odpowiedni luz (zalecane jest korzystanie ze specjalnego klucza do ustawiania luzu zaworowego gdy go nie mamy przydatne będą małe cążki lub kombinerki) gdy już uzyskamy odpowiedni luz to dokręcamy nakrętkę jednocześnie trzymając regulator aby luz się nie przestawił.
po dokręceniu nakrętek dobrze jest przekręcić parę razy wałem ustawić raz jeszcze "T" znak ze znakiem stacjonarnym, sprawdzić czy tłok jest w GP skontrolować luz i w razie czego powtórzyć jego ustawienie.
Gdy luzy są prawidłowe zakładamy poszczególne osłony, wkręcamy świece, przykręcamy cewkę, zakładamy bak, siedzenie i sprawdzamy czy moto pracuje jak powinno  :mrgreen:  8-)[/quote]
Ja mam pytanko bo wczoraj jeszcze przed sezonem sprawdziłem luzy zaworowe. Niby były w normie ale wolę się upewnić czy wszystko zrobiłem ok. Miałem małe wątpliwości co do znaków I II i T. Otóż "I" jest normalne potem po przekręceniu gdzieś o połowę śrubą jest "II" ale u mnie to wygląda tak "I-I", i dosłownie ledwo co rószę kluczem i jest znak "T".
P.S Jak wy sprawdzacie kiedy tłok jest w GP? Jak miałem kawałem sztywnego kabla gumowego i wetknąłem go w miejsce świecy i patrzyłem kiedy wypycha, a kiedy kabel wpada jak kręciłem śrubą :)
Awatar użytkownika
Kula
Po ośki w błocie
Posty: 623
Rejestracja: 25 sty 2010, 19:11
Motocykl: XR 400R
Lokalizacja: Sadłuki

Re: XT 600

Post autor: Kula »

wszystko jest git.

można w taki sposób jak ty, można drutem, śrubokrętem (ja już nie pamiętam czym sprawdzałem)
Motorynka -> Simson S51 -> Suzuki Dr 125 SE -> Honda Varadero 125 -> Pełnoletnia Yamaha XT 600 -> XR 400R
fryzjer

Re: XT 600

Post autor: fryzjer »

Hej Kula.Dlaczego nie mogę odtworzyć,żadnego zdjęcia zamieszczonego przez ciebie.Zamiast zdjęcia jest coś, takiego jak przesyłam w załączniku
Po wciśnięciu myszką robi się przekierowanie do filmiku z reklamami.
Chciałem zobaczyć fotorelację z regulacji zaworów, a tu taka niespodzianka.
Czy do odtworzenia tych zdjęć potrzebny jest jakiś program?
ODPOWIEDZ