CO TO JEST ???

Wszystko o tym motocyklu.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: CO TO JEST ???

Post autor: Gacek »

Ja obstawiam :roll: że jest to element rodzaj mambrany powodujący dostosowanie do mniejszej emisji szkodliwych spalin .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Krzsiek
Po ośki w błocie
Posty: 522
Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
Motocykl: TT600R 5CH
Lokalizacja: Warszawa

Re: CO TO JEST ???

Post autor: Krzsiek »

Jest to Compensator assy.
Jak widać podłączone jest do gaźnika i służy zapewne do tego o czym pisali wcześniej.

http://www.megazip.ru/ru/bike/yamaha/vi ... 86#g178689

Obrazek
dzekson
Po kostki w błocie
Posty: 254
Rejestracja: 05 lut 2010, 20:36
Motocykl: XT600E '99 / XL650V '00
Lokalizacja: Rzrszów

Re: CO TO JEST ???

Post autor: dzekson »

Powoli do sedna się Towarzystwo zbliżyło :)
Compensator Assy to dokładnie kompensator (regulator) barometryczny montowany jak Koledzy słusznie sugerowali, w XTkach przeznaczonych na rynki krajów górzystych jak Szwajcaria, Włochy czy Austria. Miał tak gospodarować składem mieszanki aby silnik pracował optymalnie niezależnie od wysokości n.p.m., a co za tym idzie niezależnie od ciśnienia atmosferycznego. Jest takim jakby automatem, który dostosowuje skład mieszanki by był stały niezależnie od gęstości powietrza. Skutkiem tego była poprawa warunków spalania mieszanki, mniej szkodliwych spalin, co np. w Szwajcarii jest krytyczne.
Na ten kraj zresztą były dopuszczane tylko pewne specjalne wersje XT, np. z innymi dyszami, krótszą fajką wydechu, innym zestrojeniem gaźnika na jałowych itp. Tam dbanie o środowisko jest obłędne i Yamaha musiała chcąc nie chcąc się do tego dostosować,,,
Kompensator ten współpracować może tylko z gaźnikiem do tego celu zaprojektowanym, chodzi o dodatkowe króćce do podłączenia urządzenia. Zwykły gaźnik ich po prostu nie ma. Z tego co wiem, kompensator to dość zawodna konstrukcja,
wrażliwy jest na zabrudzenia, wstrząsy. Ma blaszaną membranę o sporej średnicy, wąskie kanaliki, marny gąbkowy filtr, to wszystko nie nadaje się do moto klasy enduro, ale musiało być - wymóg prawa. Wywalić w prosty sposób się nie da. Zamknięcie zwolnionych króćców w takim gaźniku spowoduje zupełne rozjechanie się składu mieszanki, a regulacja będzie bardzo trudna, trzeba dobrać dysze i ustawienie iglicy głównej (main jet)
Krzsiek
Po ośki w błocie
Posty: 522
Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
Motocykl: TT600R 5CH
Lokalizacja: Warszawa

Re: CO TO JEST ???

Post autor: Krzsiek »

Wiec na tym etapie można powiedzieć, ze jest to kolejne ekologiczne dziadostwo, sprawiające kłopoty, mieszające w silniku i generujące zbędne koszty.
Najlepszym wyjściem jest trzymanie się od tego z daleka.

Btw, jakie konsekwencje miała krótsza fajka wydechu?
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: CO TO JEST ???

Post autor: Pawlo »

Dziękować za wyjaśnienie ;)

Krzsiek, długość tej "fajki" zmienia trochę dźwięk. Przyłóż sobie do końcówki kawałek rurki takiej samej średnicy to zobaczysz :)
Obrazek
Krzsiek
Po ośki w błocie
Posty: 522
Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
Motocykl: TT600R 5CH
Lokalizacja: Warszawa

Re: CO TO JEST ???

Post autor: Krzsiek »

Mam wydłużoną fajkę kawałkiem rurki miedzianej coby ocalić kierunkowskaz po zmianie miejsca mocowania po założeniu stelaża. Nie stwierdziłem znaczącej zmiany jak to zakładałem.

Czyli skoro w Szwajcarii są krótsze to wypadkowy efekt jest pewnie taki, że jest ciszej.
Awatar użytkownika
yadam
Po kostki w błocie
Posty: 219
Rejestracja: 02 kwie 2010, 08:12

Re: CO TO JEST ???

Post autor: yadam »

dzieki za odpowiedz. mam XTeka z austri ale na szczescie tego niema.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: CO TO JEST ???

Post autor: Gacek »

Krzsiek pisze:Mam wydłużoną fajkę kawałkiem rurki miedzianej coby ocalić kierunkowskaz po zmianie miejsca mocowania po założeniu stelaża. Nie stwierdziłem znaczącej zmiany jak to zakładałem.

.
- bo wpływ na odgłos ma odcinek który wchodzi w tłumik a nie to co wystaje na zewnątrz .W wersjach tłumików z odkręcaną końcówką bardzo łatwo przeprowadzić taki test głośności wsuwając i wysuwając kawałek rórki.
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
KAJOW
Lubiący błoto
Posty: 72
Rejestracja: 06 maja 2011, 01:08
Motocykl: XT 600 Z Ténéré 3AJ

Re: CO TO JEST ???

Post autor: KAJOW »

Ja mam to barometryczne coś w swojej 3AJ... Póki co działa, ale już mi polecano abym to zdemontował i zaślepił przewody... Jak się sypnie, to będzie amputacja. ;)
ODPOWIEDZ