regulacja zaworow ttr600

Wszystko o tym motocyklu.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: regulacja zaworow ttr600

Post autor: Pawlo »

Różnica jest tylko w położeniu wałka rozrządu, bo obraca się on wolniej niż wał korbowy ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
-gumis-
Po kostki w błocie
Posty: 136
Rejestracja: 09 lis 2011, 16:21
Motocykl: YZ 250 F 2006r Alurama

Re: regulacja zaworow ttr600

Post autor: -gumis- »

Nie chciałem o tym pisac ,żeby za bardzo nie namieszac, ale faktycznie jest tak jak Pawlo napisał tłok zawsze bedzie w GMP jednak co obrót to będzie inny suw pracy. No to namieszaliśmy :lol:
GAS GAS EC 300
Awatar użytkownika
dzunger
Lubiący błoto
Posty: 75
Rejestracja: 05 sty 2011, 12:03

Re: regulacja zaworow ttr600

Post autor: dzunger »

czyli rozumujac... :)
po ustawieniu magneta w pozycji "t" za kazdym razem tłok bedzie w gmp.
i teraz 2 sprawa niezaleznie od tego na jaki suw pracy w gmp tłoka trafimy zawory zawsze beda zamkniete i w tym wlasnie połozeniu sprawdzamy luz.
Awatar użytkownika
-gumis-
Po kostki w błocie
Posty: 136
Rejestracja: 09 lis 2011, 16:21
Motocykl: YZ 250 F 2006r Alurama

Re: regulacja zaworow ttr600

Post autor: -gumis- »

Tak jest!
GAS GAS EC 300
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: regulacja zaworow ttr600

Post autor: Gacek »

-gumis- pisze:Panowie na kołach magnesowych nie ma znaku H to jest literka T w poziomie wraz z wskaznikiem/znakiem pionowym I ,co daje jakby wygląd litery H. Ustawiamy w pozycji T (lub H jak zwał ,tak zwał) czyli top deat center, czyli górny martwy punkt tłoka i jazda z zaworami. Pozostałe znaki I jest do kontroli zapłonu na wolnych obr ,a drugi I do kontroli punktu zapłonu przy określonych (np. 4000tyś obr/min) obrotach silnika. Tyle z tego rebusa, pozdrawiam ;)
gumis - tylko nie pisz ze sie przy ....am ale luzy to w dolnym [punkcie się ustawia :oops:
rozrzadu krzywki na dół bo w drugim położeniu bedzie klepać rozrzad robi jeden na dwa wału ;)
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
-gumis-
Po kostki w błocie
Posty: 136
Rejestracja: 09 lis 2011, 16:21
Motocykl: YZ 250 F 2006r Alurama

Re: regulacja zaworow ttr600

Post autor: -gumis- »

Tym razem nie wytrzymam i mam nadzieję ,że dostanę bana i wypierdolą mnie z tego "forum"..
Co Ty kur*a za bzdury wypisujesz ,kur*a zastanów się! Na ch*j Ty masz znak na kole "T" ,co on oznacz według Ciebie, dolne położenie wału???????? Czy Ty ku*wa czytasz lub myslisz tak jak wszyscy ,czy jesteś inny????? Ku*wa co za bzdury, usuń tego posta żeby innych nie wprowadzac w błąd! Pawlo już wcześniej pisał jakie jest przełożenie wał-wałek rozrządu. Teraz pomyśl logicznie bo akurat Tobie nie mam zamiaru tego tłumaczyc.
Przytoczę Ci cytat który odnosi się akurat do Ciebie:
Nigdy nie próbuj dyskutowac z idiota... bo sprowadzi Cie do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem ...
GAS GAS EC 300
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: regulacja zaworow ttr600

Post autor: Pawlo »

Gacek, rozwiń myśl, albo chociaż wytłumacz o co chodziło? :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
-gumis-
Po kostki w błocie
Posty: 136
Rejestracja: 09 lis 2011, 16:21
Motocykl: YZ 250 F 2006r Alurama

Re: regulacja zaworow ttr600

Post autor: -gumis- »

Oto prosta instrukcja dla każdego (nie dotyczy gacka-dla Ciebie nie znalazłem wersji ,abyś zrozumiał...):

Ustawienie wału korbowego i wałków rozrządu

Zacznijmy od najprostszego silnika jednocylindrowego. Zrozumienie podstawowych zasad pomoże w późniejszym okresie okiełznać wiele innych, już nie tak prostych konstrukcji. Luzy zaworowe ustawia się w momencie, w którym obie krzywki nie wywołują nacisku na zawory, czyli przy ustawieniu tłoka w GMP, pomiędzy suwem sprężania i pracy. Moment taki następuje co dwa obroty wału korbowego. W większości motocykli mamy do dyspozycji odpowiednie znaki na nadajniku impulsów zapłonu bądź na wirniku alternatora. Jest to znaczek T, który ma się pokrywać z odpowiednim nieruchomym punktem odniesienia. W przypadku silnika czterocylindrowego, rzędowego kolejne "etapy" regulacji będą przebiegały co 180 stopni. W razie wątpliwości zawsze można sobie wyobrazić, że nasz silnik jest złożony z kilku singli - pozwoli to okiełznać konstrukcje V2 i V4 czy twina z wykorbieniami przestawionymi o 180 stopni. Dla pewności ustawienie tłoka można zawsze sprawdzić przez otwór świecy zapłonowej. Nie jest nawet do tego potrzebny precyzyjny czujnik zegarowy. Wystarczy śrubokręt i trochę wyczucia, a już mamy ustalone GMP z dokładnością zupełnie wystarczającą do przeprowadzenia regulacji. Nie sposób jest tutaj opisać wszystkich rozwiązań. W razie wątpliwości pod ręką powinna znajdować się serwisówka do naszego motocykla, gdzie znajdziemy dokładny opis i kilka rysunków ukazujących całą sytuację w jasnym świetle.
GAS GAS EC 300
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: regulacja zaworow ttr600

Post autor: Gacek »

dzunger pisze:czyli rozumujac... :)
po ustawieniu magneta w pozycji "t" za kazdym razem tłok bedzie w gmp.
i teraz 2 sprawa niezaleznie od tego na jaki suw pracy w gmp tłoka trafimy zawory zawsze beda zamkniete i w tym wlasnie połozeniu sprawdzamy luz.
tak napisał dzunger - co odpisałeś ?
do ustawiania luzów jest tylko jedno położenie na wałku rozrządu .
Nie rozumiem skąd u ciebie takie ciśnienie ? :?
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: regulacja zaworow ttr600

Post autor: Pawlo »

Chodzi o to, że tylko co drugi gmp służy do ustawiania zaworów, bo inaczej krzywki już zaczynają wywierać lekki nacisk, tak?
Obrazek
ODPOWIEDZ