Nieszczelość

Wszystko o tym motocyklu.
rachub48
Lubiący błoto
Posty: 29
Rejestracja: 06 lis 2011, 12:49

Nieszczelość

Post autor: rachub48 »

Witam, co to jest takiego czarnego, taki jakby zbiorniczek na dolocie między gaźnikiem, a silnikiem? u mnie występuje tam nieszczelność i gaśnie silnik, ale na ssaniu jest ok.
dzekson
Po kostki w błocie
Posty: 254
Rejestracja: 05 lut 2010, 20:36
Motocykl: XT600E '99 / XL650V '00
Lokalizacja: Rzrszów

Re: Nieszczelość

Post autor: dzekson »

To puszka tzw. gas box (inna nazwa to boost bottle)
Wygląda to tak: http://p1.bikepics.com/2009/10/22/bikep ... 1-full.jpg

Oto info do czego to służy:
"powoduje, że mieszanka paliwowa przy zamknięciu membrany nie jest ponownie przeprowadzona przez gaźnik,
tylko przez powstałe podciśnienie cofa się do Boost Bottle, który jest zamontowany pomiędzy gaźnikiem a membraną.
Zmniejsza odbicie rezonansowe mieszanki paliwowo-powietrznej, przez to mieszanka nie jest wzbogacana.
Rezultaty działania Boost Bottle to: spadek zużycia paliwa, lepsza reakcja na ruch manetką w dolnym zakresie obrotów oraz wzrost osiągów. Efekt najbardziej zauważalny jest przy większych gaźnikach (od 19mm), które mają tendencje do wzbogacania mieszanki"

Podobno tylko kilkaset sztuk XT600 zostało w to wyposażonych, raczej jako ciekawostka i badania jak na to zareaguje rynek. Większych efektów działania gas boxa nie było więc zaprzestano montowania i promocji tego rozwiązania.
W manualach na próżno szukać informacji o tym elemencie i nie spotkałem się aby był dostępny w katalogach części zamiennych. Więc w XT to jest egzotyka i jeśli się puszka uszkodziła to bez obaw wymień króćce na zwykłe bez tego gas boxa.
rachub48
Lubiący błoto
Posty: 29
Rejestracja: 06 lis 2011, 12:49

Re: Nieszczelość

Post autor: rachub48 »

dzięki za info, byłem ciekaw co to jest i do czego to służy
puszka się nie uszkodziła, tylko opaska spadła i powietrze bodajże tam zasysa. muszę zdjąć zbiornik paliwa i to poprawić.
rachub48
Lubiący błoto
Posty: 29
Rejestracja: 06 lis 2011, 12:49

Re: Nieszczelość

Post autor: rachub48 »

Poprawiłem to i już jest dobrze, powietrze zasysało w miejscu opasek, zdjąłem zbiornik, boost bottle'a, wyczyściłem i złożyłem od nowa, teraz już nie gaśnie na niskich obrotach, nawet zaraz po odpaleniu bez ssania.
Tu foto:
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Nieszczelość

Post autor: Gacek »

Wiem ze to może głupio zabrzmieć - ale na twoim miejscu zaślepił bym w te dwa otwory i przeprowadził test jak bez tego moto się zbiera .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nieszczelość

Post autor: Pawlo »

Mam taki otwór na jednym króćcu od głównego gaźnika, raczej fabrycznie zaślepiony. Myślałem, że gas boxy stosowali tylko w 2T.
Obrazek
rachub48
Lubiący błoto
Posty: 29
Rejestracja: 06 lis 2011, 12:49

Re: Nieszczelość

Post autor: rachub48 »

Nurtuje mnie jeszcze jedno pytanie, czy przez tą nieszczelność, silnik mógł brać olej?
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Nieszczelość

Post autor: Gacek »

Jak łykał to tylko ten w nadmiarze wyrzucony przez odmę do airboxa :roll: .
Ja się spotkałem w sieci z opiniami ze ten wynalazek powoduje wir z oddawaniem mocy i sporo ludzi rezygnowało z tego aby cieszyć się w pełni efektami odkręcania manetki .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
rachub48
Lubiący błoto
Posty: 29
Rejestracja: 06 lis 2011, 12:49

Re: Nieszczelość

Post autor: rachub48 »

właśnie, że nie, jak zaczął mi zasysać te powietrze tam, to w tym samym momencie zaczął łykać olej, aż poniżej mimimum :o
druga sprawa to to, że zajrzałem do filtra powietrza, i co zauważyłem? jednej śruby nie było, musiała ie być dobrze dokręcona i wypadała chyba, nie wiem. w filtrze był osadzony pył, także pomyślałem, ze po silniku, że czeka mnie remoncik, no ale nic, uszczelniłem gasboxa, dolałem oleju i jeździłem, z 40-50 km zrobiłem, i nic jeszcze nie wziął, gdzie wtedy brał mi z 100ml na 10km. Jeszcze trochę pojeżdżę, i zobaczę, czego to wina.
rachub48
Lubiący błoto
Posty: 29
Rejestracja: 06 lis 2011, 12:49

Re: Nieszczelość

Post autor: rachub48 »

no to tak, ostatnio zrobione ok 100km, poziom oleju nie zmienił się nic a nic, także nieszczelny boost bootle był przyczyną spalania oleju w bardzo dużych ilościach, ok litr/100km.
ODPOWIEDZ