Luz i naciag łańcucha napedowego

Forum dotyczące nadwozia, zawieszenia, układu hamulcowego, napędowego, ogumienia i innych podzespołów nie związanych z silnikiem.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Paskal
Po kostki w błocie
Posty: 104
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:42
Lokalizacja: Krasnystaw

Luz i naciag łańcucha napedowego

Post autor: Paskal »

witam szukając po necie nigdzie nie jest napisane chodzi wiadomo o Xt 600 jak sprawdzać luz łańcucha i jaki ten luz miał by być żeby nie skasować sobie łożysk na wałku zdawczym

czy sprawdzać na podnosniku ? czy pod obciążeniem
w którym miejscu sprawdzac luz
no i w jakim zakresie ma byc luz enduro

zawsze jakos był on tam naciagniety ale ostatnio wisiał jak psu jaj.... na wiosne wiec prosze o parady

pozdro
jak nie posmarujesz to nie pojedziesz
mazi
Administrator
Posty: 1006
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: luz i naciag łańcucha napedowego

Post autor: mazi »

Kiedyś to na forum dr tłumaczyłem.
Ogólnie chodzi o to, że przy obciążaniu oś zębatki tylnej jest dalej od osi zębatki zdawczej niż przy pozycji neutralnej.
Ja zawsze ustawiam naciąg łańcucha pod obciążeniem na tyle dużym, że osie obu zębatek są na podobnej wysokości. Wtedy łańcuch powinien mieć na środku długości w granicach 5-7cm luzu.
---
Pozdrawiam
mazi
stary
Lubiący błoto
Posty: 38
Rejestracja: 25 sty 2010, 09:09
Motocykl: yamaha xt 3tb
Lokalizacja: żywiec
Kontakt:

Re: luz i naciag łańcucha napedowego

Post autor: stary »

witam sz Kolegę-Mazi, bardzo bym prosił jeżeli nie urażę Administratora ,o bardziej ze tak powiem ŁOP,ATOLOGICZNE ,wytłumaczenie tego naciągu łańcucha ,i z góry dziękuje
stary gg-11364481
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: luz i naciag łańcucha napedowego

Post autor: Pawlo »

Obrazek to powinien lepiej wytłumaczyć :mrgreen: Luz ma wynosić 3-4 cm.
Obrazek

A Maziemu chodziło o to, żeby ten luz mierzyć pod lekkim obciążeniem, wtedy kiedy zębatki są na tej samej wysokości (w jednej osi), bo w czasie pracy zawieszenia łańcuch napina się i rozluźnia ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: luz i naciag łańcucha napedowego

Post autor: terenowiecc »

Pawlo pisze:A Maziemu chodziło o to, żeby ten luz mierzyć pod lekkim obciążeniem, wtedy kiedy zębatki są na tej samej wysokości (w jednej osi), bo w czasie pracy zawieszenia łańcuch napina się i rozluźnia ;)
A nawet pod dużym obciążeniem, tj. trzeba ustawić tak naciąg, żeby pod max ugięciem miał jeszcze odrobinę luzu.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: luz i naciag łańcucha napedowego

Post autor: Gacek »

terenowiecc pisze:
Pawlo pisze:A Maziemu chodziło o to, żeby ten luz mierzyć pod lekkim obciążeniem, wtedy kiedy zębatki są na tej samej wysokości (w jednej osi), bo w czasie pracy zawieszenia łańcuch napina się i rozluźnia ;)
A nawet pod dużym obciążeniem, tj. trzeba ustawić tak naciąg, żeby pod max ugięciem miał jeszcze odrobinę luzu.
Mam podobne zdanie .Jak tylko mam okazję (kogoś pod reką ) to zawsze tak czynię (albo sprawdzam ) delikatny luzik przy max wychyleniu wahacza w tył - wg mnie to najskuteczniejsza metoda .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
gwardia
Po kostki w błocie
Posty: 244
Rejestracja: 01 wrz 2011, 14:44
Motocykl: nie mam motocykla...
Lokalizacja: Murowana Goślina

Re: luz i naciag łańcucha napedowego

Post autor: gwardia »

Mam podobne zdanie .Jak tylko mam okazję (kogoś pod reką ) to zawsze tak czynię (albo sprawdzam ) delikatny luzik przy max wychyleniu wahacza w tył - wg mnie to najskuteczniejsza metoda .
Też bym się pod tym podpisał, delikatny luz musi być, bo inaczej szkoda wałka zębatki zdawczej.
ODPOWIEDZ