ODPOWIETRZNIKI

Forum dotyczące nadwozia, zawieszenia, układu hamulcowego, napędowego, ogumienia i innych podzespołów nie związanych z silnikiem.
Awatar użytkownika
-gumis-
Po kostki w błocie
Posty: 136
Rejestracja: 09 lis 2011, 16:21
Motocykl: YZ 250 F 2006r Alurama

ODPOWIETRZNIKI

Post autor: -gumis- »

Zastanawiam się nad (w sumie to pozostała kwestia zakupu) odpowietrznikami w miejsce org śrubek w przednich lagach.
Jeżdząc dużo po wyboistym terenie, przynajmniej raz muszę odpowietrzyc zawias bo robi się twardszy. Takie odpowietrzniki ułatwiają życie i pytanie moje czy ma ktoś zamontowane lub montował w ostatnim czasie. Jak się sprawdzają, jakie kupowac , a jakie nie. Słyszałem o takich co zaciągają ,przepuszczają powietrze do lagi więc ich montaż mija się z celem.
Czekam na jakieś opinie. Pozdrawiam!
GAS GAS EC 300
vertus72
Po kostki w błocie
Posty: 173
Rejestracja: 08 lut 2012, 17:44
Motocykl: Yamaha TT600R '98
Lokalizacja: Łódź

Re: ODPOWIETRZNIKI

Post autor: vertus72 »

Może zabrzmi dziwnie, ale jak to możliwe, że lagi utwardzają się podczas jazdy?? I jak je odpowietrzasz??
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: ODPOWIETRZNIKI

Post autor: Gacek »

vertus72 pisze:Może zabrzmi dziwnie, ale jak to możliwe, że lagi utwardzają się podczas jazdy?? I jak je odpowietrzasz??
- jak urośnie ciśnienie pod czapką to ludzie tracą kontakt z rzeczywistością :) amortyzator niestety daje objaw w postaci odczuwalnie większej twardości bo wzrasta ciśnienie wraz z wzrostem temp .Często używane jest do tego celu słowo w regulacji twardość albo dobicie :P |(ludzie bez zastanowienia stosują ten termin bo jest tak odczuwalny ) ale tak naprawdę śmigając pełnym gwizdkiem ze zrozumieniem zjawisk to ten często sterowany pokrętłami element zawiasu pokazuje regulację prędkości tłumienia kompresji , Idla tego ucięcie zamkniecie tego parametru powoduje na szybkich prędkościach pracy amortyzatora odczucie zwiększenia twardości dobicia .Nic nie dodam w temacie TT bo nadal nie miałem tego zawiasu w łapkach :slinka: nawet nie kumam czy tam mono czy w dualu siedzi tłumienie amortyzatora .Jak dual to wskazany otwarty odpowietrznik bele po mordzie nie zigał oliwa :lol: Jak mono to moim zdaniem winda i odp wg ciśnienia atmosfery mech. odpowietrzanie .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: ODPOWIETRZNIKI

Post autor: Pawlo »

Gacek, ty to zawsze musisz walnąć poemat :mrgreen: ;)
Vertus, rośnie ciśnienie, zbiera się powietrza i co jakiś czas trzeba odpowietrzyć. Ja też na początku o tym nie wiedziałem, dopóki nie wywaliło mi uszczelniacza przy mocniejszym dociśnięciu zawiechy ;) U mnie odpowietrza się śrubką obok śrubki regulacji zawiechy http://p1.bikepics.com/2010/08/15/bikep ... 83-800.jpg
Z tego co obiło mi się o uszy to koło przy odpowietrzaniu musi być w powietrzu ;) Sam się zastanawiam nad takimi odpowietrznikami, dlatego też chętnie poczytam opinie :)
Obrazek
Awatar użytkownika
-gumis-
Po kostki w błocie
Posty: 136
Rejestracja: 09 lis 2011, 16:21
Motocykl: YZ 250 F 2006r Alurama

Re: ODPOWIETRZNIKI

Post autor: -gumis- »

Czyli wychodzi na to ,że będę tym testerem. Gacek czytaj uważnie posty, prosiłem o konkrety, zreszta... :klnie:
GAS GAS EC 300
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: ODPOWIETRZNIKI

Post autor: Gacek »

Konkrety sa takie że zestrojenie zawiasu powinno się przeprowadzać na rozgrzanym oleju w amortyzatorze , wiec jak sobie ktoś kreci w garażu pokrętłami na zimno to ma prawo po rozgrzaniu odczuwać dyskomfort który wynika nieoptymalnej regulacji.
Wiem z autopsji ze dużym problemem jest oliwa Norma SAE moim zdaniem i nie tylko moim niezbyt ściśle określa parametry i daje producentom pole do manipulacji jeżeli chodzi o jakość co ma ogromny wpływ na prace zawiasu .-gumis- przyjrzał bym sie w twoim przypadku poziomowi oliwy w amortyzatorze wg wartosci z manuala.Moim zdaniem takie objawy jakby wskazują na zbyt wysoki i wszystko może wskazywać ze niepotrzebnie wydasz kasę na odpowietrzniki .Ale to tylko takie luźne przemyślenia bez urazy ;) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
-gumis-
Po kostki w błocie
Posty: 136
Rejestracja: 09 lis 2011, 16:21
Motocykl: YZ 250 F 2006r Alurama

Re: ODPOWIETRZNIKI

Post autor: -gumis- »

Tak się składa "przyjacielu" gacek ,że zawiecha niedawno robione, jakieś 2 miesiące temu.Wszystko zgodne z manualem ,więc tu nie szukajmy problemu. Nie jestem jedynym człowiekiem na świecie który zakłada automatyczne odpowietrzniki w miejsce orginalnych śrub do odpowietrzania. Poprostu ma to przyspieszyc proces odpowietrzenia zawiasu zamiast wykręcac i wkręcac śrubkę. Poza tym pisałeś ,że nie miałeś doczynienia z takim zawiasem więc proszę Cię o nie zabieranie głosu w tym temacie.
Widzę po raz kolejny ,że rozpierdalasz temat ,pisząc nie potrzebne historie z zakresu Twojej wiedzy. Jeżeli ktoś by Cię pytał o tak rozległy opis to wal smiało , ale w tym wypadku chodzi TYLKO o rodzaj, markę i eksploatację ODPOWIETRZNIKÓW! Nie chodzi mi o olej, poziomy, teorie na temat regulacji itp. tylko ODPOWIETRZNIKI!
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Kiepsko tu na tym forum dzięki Tobie GACEK. Walę z pytaniem na inne forum, ludzi bardziej ogarniających temat enduro i rozumiejących proste pytanie.... Pozdrawiam!
GAS GAS EC 300
vertus72
Po kostki w błocie
Posty: 173
Rejestracja: 08 lut 2012, 17:44
Motocykl: Yamaha TT600R '98
Lokalizacja: Łódź

Re: ODPOWIETRZNIKI

Post autor: vertus72 »

Rozumiem, że odkręcamy ta śrubeczkę robi sobie psssyk i ją zakręcamy??? czy może jakoś inaczej ma to wyglądać??
Awatar użytkownika
-gumis-
Po kostki w błocie
Posty: 136
Rejestracja: 09 lis 2011, 16:21
Motocykl: YZ 250 F 2006r Alurama

Re: ODPOWIETRZNIKI

Post autor: -gumis- »

vertus72 pisze:Rozumiem, że odkręcamy ta śrubeczkę robi sobie psssyk i ją zakręcamy??? czy może jakoś inaczej ma to wyglądać??
Dokładnie tak jak piszesz :goodjob:
Dlatego montując odpowietrzniki można podczas jazdy upuscic powietrze.
GAS GAS EC 300
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: ODPOWIETRZNIKI

Post autor: Pawlo »

Czyli co, nie trzeba podnosić koła w górę?
Obrazek
ODPOWIEDZ