Strona 1 z 3

ODPOWIETRZNIKI

: 10 maja 2012, 12:52
autor: -gumis-
Zastanawiam się nad (w sumie to pozostała kwestia zakupu) odpowietrznikami w miejsce org śrubek w przednich lagach.
Jeżdząc dużo po wyboistym terenie, przynajmniej raz muszę odpowietrzyc zawias bo robi się twardszy. Takie odpowietrzniki ułatwiają życie i pytanie moje czy ma ktoś zamontowane lub montował w ostatnim czasie. Jak się sprawdzają, jakie kupowac , a jakie nie. Słyszałem o takich co zaciągają ,przepuszczają powietrze do lagi więc ich montaż mija się z celem.
Czekam na jakieś opinie. Pozdrawiam!

Re: ODPOWIETRZNIKI

: 10 maja 2012, 15:40
autor: vertus72
Może zabrzmi dziwnie, ale jak to możliwe, że lagi utwardzają się podczas jazdy?? I jak je odpowietrzasz??

Re: ODPOWIETRZNIKI

: 10 maja 2012, 17:10
autor: Gacek
vertus72 pisze:Może zabrzmi dziwnie, ale jak to możliwe, że lagi utwardzają się podczas jazdy?? I jak je odpowietrzasz??
- jak urośnie ciśnienie pod czapką to ludzie tracą kontakt z rzeczywistością :) amortyzator niestety daje objaw w postaci odczuwalnie większej twardości bo wzrasta ciśnienie wraz z wzrostem temp .Często używane jest do tego celu słowo w regulacji twardość albo dobicie :P |(ludzie bez zastanowienia stosują ten termin bo jest tak odczuwalny ) ale tak naprawdę śmigając pełnym gwizdkiem ze zrozumieniem zjawisk to ten często sterowany pokrętłami element zawiasu pokazuje regulację prędkości tłumienia kompresji , Idla tego ucięcie zamkniecie tego parametru powoduje na szybkich prędkościach pracy amortyzatora odczucie zwiększenia twardości dobicia .Nic nie dodam w temacie TT bo nadal nie miałem tego zawiasu w łapkach :slinka: nawet nie kumam czy tam mono czy w dualu siedzi tłumienie amortyzatora .Jak dual to wskazany otwarty odpowietrznik bele po mordzie nie zigał oliwa :lol: Jak mono to moim zdaniem winda i odp wg ciśnienia atmosfery mech. odpowietrzanie .

Re: ODPOWIETRZNIKI

: 10 maja 2012, 17:57
autor: Pawlo
Gacek, ty to zawsze musisz walnąć poemat :mrgreen: ;)
Vertus, rośnie ciśnienie, zbiera się powietrza i co jakiś czas trzeba odpowietrzyć. Ja też na początku o tym nie wiedziałem, dopóki nie wywaliło mi uszczelniacza przy mocniejszym dociśnięciu zawiechy ;) U mnie odpowietrza się śrubką obok śrubki regulacji zawiechy http://p1.bikepics.com/2010/08/15/bikep ... 83-800.jpg
Z tego co obiło mi się o uszy to koło przy odpowietrzaniu musi być w powietrzu ;) Sam się zastanawiam nad takimi odpowietrznikami, dlatego też chętnie poczytam opinie :)

Re: ODPOWIETRZNIKI

: 10 maja 2012, 20:35
autor: -gumis-
Czyli wychodzi na to ,że będę tym testerem. Gacek czytaj uważnie posty, prosiłem o konkrety, zreszta... :klnie:

Re: ODPOWIETRZNIKI

: 11 maja 2012, 10:40
autor: Gacek
Konkrety sa takie że zestrojenie zawiasu powinno się przeprowadzać na rozgrzanym oleju w amortyzatorze , wiec jak sobie ktoś kreci w garażu pokrętłami na zimno to ma prawo po rozgrzaniu odczuwać dyskomfort który wynika nieoptymalnej regulacji.
Wiem z autopsji ze dużym problemem jest oliwa Norma SAE moim zdaniem i nie tylko moim niezbyt ściśle określa parametry i daje producentom pole do manipulacji jeżeli chodzi o jakość co ma ogromny wpływ na prace zawiasu .-gumis- przyjrzał bym sie w twoim przypadku poziomowi oliwy w amortyzatorze wg wartosci z manuala.Moim zdaniem takie objawy jakby wskazują na zbyt wysoki i wszystko może wskazywać ze niepotrzebnie wydasz kasę na odpowietrzniki .Ale to tylko takie luźne przemyślenia bez urazy ;) .

Re: ODPOWIETRZNIKI

: 11 maja 2012, 14:54
autor: -gumis-
Tak się składa "przyjacielu" gacek ,że zawiecha niedawno robione, jakieś 2 miesiące temu.Wszystko zgodne z manualem ,więc tu nie szukajmy problemu. Nie jestem jedynym człowiekiem na świecie który zakłada automatyczne odpowietrzniki w miejsce orginalnych śrub do odpowietrzania. Poprostu ma to przyspieszyc proces odpowietrzenia zawiasu zamiast wykręcac i wkręcac śrubkę. Poza tym pisałeś ,że nie miałeś doczynienia z takim zawiasem więc proszę Cię o nie zabieranie głosu w tym temacie.
Widzę po raz kolejny ,że rozpierdalasz temat ,pisząc nie potrzebne historie z zakresu Twojej wiedzy. Jeżeli ktoś by Cię pytał o tak rozległy opis to wal smiało , ale w tym wypadku chodzi TYLKO o rodzaj, markę i eksploatację ODPOWIETRZNIKÓW! Nie chodzi mi o olej, poziomy, teorie na temat regulacji itp. tylko ODPOWIETRZNIKI!
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Kiepsko tu na tym forum dzięki Tobie GACEK. Walę z pytaniem na inne forum, ludzi bardziej ogarniających temat enduro i rozumiejących proste pytanie.... Pozdrawiam!

Re: ODPOWIETRZNIKI

: 15 maja 2012, 19:32
autor: vertus72
Rozumiem, że odkręcamy ta śrubeczkę robi sobie psssyk i ją zakręcamy??? czy może jakoś inaczej ma to wyglądać??

Re: ODPOWIETRZNIKI

: 15 maja 2012, 19:37
autor: -gumis-
vertus72 pisze:Rozumiem, że odkręcamy ta śrubeczkę robi sobie psssyk i ją zakręcamy??? czy może jakoś inaczej ma to wyglądać??
Dokładnie tak jak piszesz :goodjob:
Dlatego montując odpowietrzniki można podczas jazdy upuscic powietrze.

Re: ODPOWIETRZNIKI

: 15 maja 2012, 21:28
autor: Pawlo
Czyli co, nie trzeba podnosić koła w górę?