Strona 1 z 4

zawieszenie z TT-R 600 Brlgrada do XT 600

: 25 paź 2012, 18:36
autor: hans
czesc
postanowilem zalozyc do swojego xt 600 z 2001 zawiasik upside down od belgrady z 1997r i teraz:
- czy kolo przednie podpasuje czy bedzie zezba z adapretem zacisku, oska i dystansami
- co ze sztyca? podejdzie czy znowu rzeżba?

bede wdzieczny za porade

pzdr

Re: zawieszenie z TT-R 600 Brlgrada do XT 600

: 26 paź 2012, 07:56
autor: Magic
Nie jestem pewny czy to na naszym forum, ale ktoś robił taki przeszczep do Tenere. Natomiast na 100% musiał dopasować sztyce do półek.

Re: zawieszenie z TT-R 600 Brlgrada do XT 600

: 30 paź 2012, 19:38
autor: rzorzo
DudoPL
Przerobić trzeba sztycę, zawiechę kupić z kołem, zaciskiem. Oczywiście najczęściej wszystko zregenerować.

Re: zawieszenie z TT-R 600 Brlgrada do XT 600

: 30 paź 2012, 20:32
autor: ArturS
hans, wystarczy spojrzeć, a gołym okiem widać różnice w zacisku i kole. Nawet nie kombinuj z dostosowywaniem. Już się na tym kumpel naciął w trampku - kupił sam zawias z huśki i na hamca dopasowywał koło z trampka. Dużo czasu, dużo kasy i wątpliwe bezpieczeństwo.
Co mi jeszcze przychodzi do głowy, to tylny zawias. Dudo, czy Kowal mieli to porobione w XT600Z, z tyłu koło 18', no i w ogóle już w oryginale wyżej to siedzi niż XT600E, ale ostatecznie z tyłu pojawiał sie też belgardowy ohlins. Nie wiem czy z "E" nie zrobi się przy tym a'la chopper, czyli przód będzie za wysoko względem tyłu. Trzeba byłoby pomierzyć :niewiem:

Re: zawieszenie z TT-R 600 Brlgrada do XT 600

: 30 paź 2012, 20:37
autor: hans
plan bylby z grubsza taki:
dokupic zawiaz z polkami
dorobic sztyce /nieproblem/
dopasowac kolo poprzez wlasciwe tuleje /nieproblem/
dopasowac zacisk - adapter /nieproblem/

a tyl albo wymienic albo podniesc na kosciach jesli zajdzie potrzeba.
zastanawia mnie tylko róznica mas ttr a xt

Re: zawieszenie z TT-R 600 Brlgrada do XT 600

: 30 paź 2012, 22:00
autor: Gacek
Jak mierzyłem kyb z tt to moim zdaniem teoretycznie wystarczy z tyłu zastosować koło 18 i amortyzator z 3aj - ma większy skok delikatnie podnosi tył wiec powinien zniwelować wydłużenie przodu -mam tak teraz u siebie .Odczuwam sporo minusów zwiększenie prześwitu wywala całą masę do góry ,jak na mój gust motorek staje się mniej poręczny .Trudniej mi się manewruje na tym w cięższym terenie .Tez muszę siebie coś zrobić z przodem ,ale generalnie chodzi o tłumienie .

Re: zawieszenie z TT-R 600 Brlgrada do XT 600

: 31 paź 2012, 07:03
autor: ArturS
hans pisze:plan bylby z grubsza taki:
dokupic zawiaz z polkami
dorobic sztyce /nieproblem/
dopasowac kolo poprzez wlasciwe tuleje /nieproblem/
dopasowac zacisk - adapter /nieproblem/

a tyl albo wymienic albo podniesc na kosciach jesli zajdzie potrzeba.
zastanawia mnie tylko róznica mas ttr a xt
Podchodzisz zbyt optymistycznie :lol:
Przód
Koło może być bardzo problematyczne z dostosowaniem. Na przykładzie koła z trampka vs. marzocchi shiver 50 mm problem był taki, że felga trampka jest szersza niż z huśki, podobnie było z piastą. O ile felga jest tu mało ważna, o tyle przez szerszą piastę tarcza jest dosłownie kilka mm (bardzo mało) od lagi, a dokładnie tyle, żeby przy dogięciu tarcza nie przysoliła w to zgrubienie, gdzie siedzą uszczelniacze - mimo to koło nadal nie jest idealnie po środku. Na szczęście nie ściąga przez to w żadną stronę, choć teoretycznie mogło. Jako że trampek to ciężki kloc i nawet na dwóch 250mm tarczach ledwo hamuje, to trzeba było zrobić coś z heblem - powędrowała tarcza 300 albo 320mm (chyba z hondy deaville)i zacisk z pompą z kawasaki KLE. Zacisk w KLE standardowo ma bardzo fajnie rozwiązany adapter - można dopasować pod wiele rozstawów śrub. Ale ostatecznie skończyło się na dospawaniu kolejnego kawałka żelastwa. Zacisk to kolejna sprawa problematyczna - o tym z XT śmiało możesz zapomnieć. Jak kupisz z czegoś innego, to z reguły trzeba kupić w komplecie z pompą, bo nijak to nie będzie współgrać. Grubość lag, czyli inne półki i masz kolejny problem z dostosowaniem skrętu. W starszych XT niby wszystko pasuje, w nowych nie wiem - możliwe, że w XT600E jedynie skastrowali skok i wyrzucili pompowanie, a półki zostawili te same, więc luz, ale trzeba byłoby się przyjrzeć.

Tył
Oj wpadłeś panie ;) Przynajmniej rzuć okiem na schemat zawieszenia. Tam niema czegoś takiego jak prolink. Nie ma więc żadnych kości i innych elementów, którymi w tak prosty sposób można mieszać w prześwicie. Tył w XT to zabytek, chyba pierwsze co wymyślono z "mono" po amorkach kręconych do wahacza jak w MZtce. W wersji "E" w porównaniu do starszych wersji zmieniono jedynie trochę tą "kiwaczkę", ale nic więcej nie wniesiono.

Tak więc bez dokładnej przymiarki i pomiarów nie mów "nieproblem", bo się można mocno zdziwić ;) Na razie widzę więcej optymizmu niż rozeznania. Jak nie wpakowałeś większej kasy w moto, to na Twoim miejscu bym sprzedał XT i kupił Belgardę :mrgreen: Wyjdzie taniej i lepiej.

Re: zawieszenie z TT-R 600 Brlgrada do XT 600

: 31 paź 2012, 09:19
autor: hans
dzieki za info
XT odziedziczylem po żonie (którejto kupilismy DR350).
moto jest tak zrobione i doinvestovane sprzedaz to realna strata ok 3-3,5 000pln - stad pomysl na przebudowe

Re: zawieszenie z TT-R 600 Brlgrada do XT 600

: 31 paź 2012, 11:39
autor: Magic
Ciężko to zrobić, ale jak widać można. Zawieszenie od WR:

Image

Brakuje na tym forum kawałka kodu do zmniejszania obrazków większych niż obwiednia ramki.
Aby poprawnie otworzyć obrazek użyj otwórz w nowej karcie.

Re: zawieszenie z TT-R 600 Brlgrada do XT 600

: 31 paź 2012, 11:45
autor: ArturS
No to lipa, nie opłaci się sprzedać. Podobnie mam z KLE 500 :| Nie pozostaje nic innego jak szukać kompletnego przodu, wtedy jedyne przeróbka sztycy i po sprawie. Gdzieś chyba już widziałem "E" ze swapem przodu na upsy, ale akurat z jakiejś 250 albo 400tki, też yamahy i na 100% był wkładany kompletny przód. XT600 generalnie ma bardzo krótki zawias (nie mylić ze skokiem). Chciałem kiedyś włożyć do KLE przód z XT600Z, bo wisi mi taki na półce, ale się okazało, że KLE ma dłuższe rury lag o kilka centymetrów, więc w rezultacie poszedłby w dół zamiast w górę. Porównywałem też z trampkiem - podobna sprawa.