Strona 3 z 4

Re: XT 600 Jak odremontować wywalony wachacz..

: 21 mar 2013, 11:44
autor: Gacek
Czegoś nie rozumiem z tej dyskusji :niewiem:
Mowa o łożyskach wahacza czy na kości która przenosi ruchy wahacza na amortyzator ?

Re: XT 600 Jak odremontować wywalony wachacz..

: 21 mar 2013, 12:00
autor: ArturS
W DR-Z 400 ludziska kombinują jak zrobić lepiej wstawiając zamiast łożysk igiełkowych tuleję z brązu, a tu kombinacje, jak się jej pozbyć? :lol: :niewiem:

Re: XT 600 Jak odremontować wywalony wachacz..

: 21 mar 2013, 19:25
autor: szpadyzor45
Mowa o łożyskach wachacza. W Oryginale również jest igiełkowe nie wiem do czego to porównanie. Ja tego już nie przetestuje gdyż zakupiłem wachacz za 30 zł w dobrym stanie, rozkręciłem, przeczyściłem, nasmarowałem i jest git.

Re: XT 600 Jak odremontować wywalony wachacz..

: 21 mar 2013, 19:43
autor: ArturS
Z łożyskami wahacza w XT600 jest najmniejszy problem - komplet naprawczy zawiera łożyska, tuleję i uszczelniacze.Ich wymiana, to spokój na kolejne kilka lat ;) Problem jest jedynie z nieszczęsną kiwaczką, czy kością, jak to bardziej trafnie nazwał Gacek.

Re: XT 600 Jak odremontować wywalony wachacz..

: 22 mar 2013, 06:48
autor: Gacek
Łożyska wachacza ? :? zanim coś zakupisz to pomyśl nad taką sprawa - na tulei łożyska ustala się luz dla wahacza odp za shim i osiowość motocykla

Re: XT 600 Jak odremontować wywalony wachacz..

: 27 kwie 2014, 08:42
autor: Tecza
Panowie odgrzebuje temat: występuje u was luz pionowy na końcu wahacza ? jeśli tak to jaki ? u mnie jest 7 mm na końcu wahacz,dodam ze nie cisnąłem jeszcze smaru . Rozmawiałem z kilkoma osobami i wyszło że to normalne i się nie przejmować, wiec zapytam z ciekawosci jak jest w waszych moto.

Re: XT 600 Jak odremontować wywalony wachacz..

: 31 sty 2017, 20:53
autor: fryzjer
Witam.Mam pytanie do praktyków.Jak wymontować te dwie tulejki oraz dwa łożyska i uszczelniacz z wahacza :niewiem:
Chciałem doprowadzić do porządku tylne zawieszenie.O ile te łożyska wydają się OK.To między tymi tulejkami a osią wahacza mam wyczuwalny luz.
Chcąc wymontować te tulejki,delikatnie stuknąłem śrubokrętem w tę tulejką od wewnątrz.W efekcie delikatnie się wykruszyła.
Z czego to jest zrobione :niewiem: .Chyba z jakiegoś za przeproszenie gównolitu :P .
Mógłby Ktoś z forumowiczów pomóc :idea:
Od razu przyszłościowo.Z jakiego materiału,najlepiej wykonać te tulejki??
Tecza pisze:Panowie odgrzebuje temat: występuje u was luz pionowy na końcu wahacza ? jeśli tak to jaki ? u mnie jest 7 mm na końcu wahacz,dodam ze nie cisnąłem jeszcze smaru . Rozmawiałem z kilkoma osobami i wyszło że to normalne i się nie przejmować, wiec zapytam z ciekawosci jak jest w waszych moto.

Tęcza. U mnie w 2KF, też występuje luz pionowy wahacza.Jak mierzyłem przed rozbiórką,to wnosił około 10mm.,o ile pamiętam.W sumie to dosyć długo tak jeździłem,bo kilka lat.Ale jakoś cały czas mnie to podświadomie wkurzało.Ładowałem co jakiś czas smar i do przodu. :lol:
Tylko,że u mnie tak duży luz jest składową wszystkich mikro luzów na wszystkich ruchomych elementach tylnego zawiasu.
U Ciebie najpewniej sprawa będzie wyglądała tak samo.

Re: XT 600 Jak odremontować wywalony wachacz..

: 01 lut 2017, 05:35
autor: kempes
Dopuszczalną wartość luzu sumarycznego wahacza znajdziesz w książce serwisowej.
Tuleja stanowi bieżnię wewnętrzną dla łożyska igielkowego więc musi być utwardzana (około 65 HRC). Nie dorobisz tego w łatwy sposób. Możesz rozejrzeć się w ofercie sworzni tłokowych do maszyn rolniczych. Może uda się dobrać coś o odpowiedniej średnicy i ewentualnie skrócić.
Powinna ona wyjść bez większych oporów. Same łożysko najlepiej wyciągnąć używając ściągacza lub jeśli go nie masz to pręt gwintowany (najlepiej klasy min. 10.8) i zestaw odpowiednich podkładek i tulejek.

Re: XT 600 Jak odremontować wywalony wachacz..

: 02 lut 2017, 14:51
autor: fryzjer
Kempes.Mi chodziło o wymontowanie tulejek tych od strony silnika.W części wahacza,przez który przechodzi śruba łącząca wahacz z silnikiem i ramą.Czyli co.Zostaje tylko ściągacz.??,Najpierw łożyska przy pomocy ściągacza.Następnie tulejki,poprzez gwint z różnymi podkładkami??

Re: XT 600 Jak odremontować wywalony wachacz..

: 02 lut 2017, 18:40
autor: kempes
Spójrz w instrukcję na przekrój... Łożyska są osadzone w wahaczu, a tulejki stanowią bieżnię wewnętrzną dla tych łożysk. Po wyjęciu wahacza z ramy najpierw wyciągasz tulejki i po nich łożyska. Jeśli tuleje u Ciebie są zapieczone to znaczy, że od bardzo dawna nikt ich nie smarował, a po uszczelniaczach wiele nie zostało.
Może spróbuj wybić tuleje ostrożnie uderzając w nie młotkiem przez wałek z miękkiego materiału (np. aluminiowy lub coś podobnego co masz pod ręką) o odpowiedniej średnicy.

U mnie te tulejki wyszły stosunkowo lekko. Wystarczyła siła w palcach. :P