XT 600 Jak odremontować wywalony wachacz..
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: XT 600 Jak odremontować wywalony wachacz..
Czegoś nie rozumiem z tej dyskusji
Mowa o łożyskach wahacza czy na kości która przenosi ruchy wahacza na amortyzator ?
Mowa o łożyskach wahacza czy na kości która przenosi ruchy wahacza na amortyzator ?
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: XT 600 Jak odremontować wywalony wachacz..
W DR-Z 400 ludziska kombinują jak zrobić lepiej wstawiając zamiast łożysk igiełkowych tuleję z brązu, a tu kombinacje, jak się jej pozbyć?
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 302
- Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
- Motocykl: XT600 2KF
- Lokalizacja: Oleśnica
Re: XT 600 Jak odremontować wywalony wachacz..
Mowa o łożyskach wachacza. W Oryginale również jest igiełkowe nie wiem do czego to porównanie. Ja tego już nie przetestuje gdyż zakupiłem wachacz za 30 zł w dobrym stanie, rozkręciłem, przeczyściłem, nasmarowałem i jest git.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: XT 600 Jak odremontować wywalony wachacz..
Z łożyskami wahacza w XT600 jest najmniejszy problem - komplet naprawczy zawiera łożyska, tuleję i uszczelniacze.Ich wymiana, to spokój na kolejne kilka lat Problem jest jedynie z nieszczęsną kiwaczką, czy kością, jak to bardziej trafnie nazwał Gacek.
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: XT 600 Jak odremontować wywalony wachacz..
Łożyska wachacza ? zanim coś zakupisz to pomyśl nad taką sprawa - na tulei łożyska ustala się luz dla wahacza odp za shim i osiowość motocykla
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 226
- Rejestracja: 18 paź 2013, 08:36
- Motocykl: XT 43f
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Re: XT 600 Jak odremontować wywalony wachacz..
Panowie odgrzebuje temat: występuje u was luz pionowy na końcu wahacza ? jeśli tak to jaki ? u mnie jest 7 mm na końcu wahacz,dodam ze nie cisnąłem jeszcze smaru . Rozmawiałem z kilkoma osobami i wyszło że to normalne i się nie przejmować, wiec zapytam z ciekawosci jak jest w waszych moto.
Re: XT 600 Jak odremontować wywalony wachacz..
Witam.Mam pytanie do praktyków.Jak wymontować te dwie tulejki oraz dwa łożyska i uszczelniacz z wahacza
Chciałem doprowadzić do porządku tylne zawieszenie.O ile te łożyska wydają się OK.To między tymi tulejkami a osią wahacza mam wyczuwalny luz.
Chcąc wymontować te tulejki,delikatnie stuknąłem śrubokrętem w tę tulejką od wewnątrz.W efekcie delikatnie się wykruszyła.
Z czego to jest zrobione .Chyba z jakiegoś za przeproszenie gównolitu .
Mógłby Ktoś z forumowiczów pomóc
Od razu przyszłościowo.Z jakiego materiału,najlepiej wykonać te tulejki??
Tęcza. U mnie w 2KF, też występuje luz pionowy wahacza.Jak mierzyłem przed rozbiórką,to wnosił około 10mm.,o ile pamiętam.W sumie to dosyć długo tak jeździłem,bo kilka lat.Ale jakoś cały czas mnie to podświadomie wkurzało.Ładowałem co jakiś czas smar i do przodu.
Tylko,że u mnie tak duży luz jest składową wszystkich mikro luzów na wszystkich ruchomych elementach tylnego zawiasu.
U Ciebie najpewniej sprawa będzie wyglądała tak samo.
Chciałem doprowadzić do porządku tylne zawieszenie.O ile te łożyska wydają się OK.To między tymi tulejkami a osią wahacza mam wyczuwalny luz.
Chcąc wymontować te tulejki,delikatnie stuknąłem śrubokrętem w tę tulejką od wewnątrz.W efekcie delikatnie się wykruszyła.
Z czego to jest zrobione .Chyba z jakiegoś za przeproszenie gównolitu .
Mógłby Ktoś z forumowiczów pomóc
Od razu przyszłościowo.Z jakiego materiału,najlepiej wykonać te tulejki??
Tecza pisze:Panowie odgrzebuje temat: występuje u was luz pionowy na końcu wahacza ? jeśli tak to jaki ? u mnie jest 7 mm na końcu wahacz,dodam ze nie cisnąłem jeszcze smaru . Rozmawiałem z kilkoma osobami i wyszło że to normalne i się nie przejmować, wiec zapytam z ciekawosci jak jest w waszych moto.
Tęcza. U mnie w 2KF, też występuje luz pionowy wahacza.Jak mierzyłem przed rozbiórką,to wnosił około 10mm.,o ile pamiętam.W sumie to dosyć długo tak jeździłem,bo kilka lat.Ale jakoś cały czas mnie to podświadomie wkurzało.Ładowałem co jakiś czas smar i do przodu.
Tylko,że u mnie tak duży luz jest składową wszystkich mikro luzów na wszystkich ruchomych elementach tylnego zawiasu.
U Ciebie najpewniej sprawa będzie wyglądała tak samo.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 34
- Rejestracja: 16 paź 2016, 15:10
- Motocykl: sv 650
Re: XT 600 Jak odremontować wywalony wachacz..
Dopuszczalną wartość luzu sumarycznego wahacza znajdziesz w książce serwisowej.
Tuleja stanowi bieżnię wewnętrzną dla łożyska igielkowego więc musi być utwardzana (około 65 HRC). Nie dorobisz tego w łatwy sposób. Możesz rozejrzeć się w ofercie sworzni tłokowych do maszyn rolniczych. Może uda się dobrać coś o odpowiedniej średnicy i ewentualnie skrócić.
Powinna ona wyjść bez większych oporów. Same łożysko najlepiej wyciągnąć używając ściągacza lub jeśli go nie masz to pręt gwintowany (najlepiej klasy min. 10.8) i zestaw odpowiednich podkładek i tulejek.
Tuleja stanowi bieżnię wewnętrzną dla łożyska igielkowego więc musi być utwardzana (około 65 HRC). Nie dorobisz tego w łatwy sposób. Możesz rozejrzeć się w ofercie sworzni tłokowych do maszyn rolniczych. Może uda się dobrać coś o odpowiedniej średnicy i ewentualnie skrócić.
Powinna ona wyjść bez większych oporów. Same łożysko najlepiej wyciągnąć używając ściągacza lub jeśli go nie masz to pręt gwintowany (najlepiej klasy min. 10.8) i zestaw odpowiednich podkładek i tulejek.
Re: XT 600 Jak odremontować wywalony wachacz..
Kempes.Mi chodziło o wymontowanie tulejek tych od strony silnika.W części wahacza,przez który przechodzi śruba łącząca wahacz z silnikiem i ramą.Czyli co.Zostaje tylko ściągacz.??,Najpierw łożyska przy pomocy ściągacza.Następnie tulejki,poprzez gwint z różnymi podkładkami??
-
- Lubiący błoto
- Posty: 34
- Rejestracja: 16 paź 2016, 15:10
- Motocykl: sv 650
Re: XT 600 Jak odremontować wywalony wachacz..
Spójrz w instrukcję na przekrój... Łożyska są osadzone w wahaczu, a tulejki stanowią bieżnię wewnętrzną dla tych łożysk. Po wyjęciu wahacza z ramy najpierw wyciągasz tulejki i po nich łożyska. Jeśli tuleje u Ciebie są zapieczone to znaczy, że od bardzo dawna nikt ich nie smarował, a po uszczelniaczach wiele nie zostało.
Może spróbuj wybić tuleje ostrożnie uderzając w nie młotkiem przez wałek z miękkiego materiału (np. aluminiowy lub coś podobnego co masz pod ręką) o odpowiedniej średnicy.
U mnie te tulejki wyszły stosunkowo lekko. Wystarczyła siła w palcach.
Może spróbuj wybić tuleje ostrożnie uderzając w nie młotkiem przez wałek z miękkiego materiału (np. aluminiowy lub coś podobnego co masz pod ręką) o odpowiedniej średnicy.
U mnie te tulejki wyszły stosunkowo lekko. Wystarczyła siła w palcach.