Strona 1 z 2

Przeszczep ramy

: 08 sty 2013, 14:38
autor: szpadyzor45
Witam. Jako, że nie mogę zarejestrować swojego konia (XT600 43F '84) postanowiłem kupić ramę. Mam jedną na oku za śmieszne pieniądze lecz model bodajże 3TB(dowiem się dokładnie). Jakie problemy mogą mnie spotkać z przekładką praktycznie wszystkiego do innego modelu? Jakie są różnice konstrukcyjne? Będę wdzięczny za pomoc, bo szkoda kupować na marne.

Re: Przeszczep ramy

: 08 sty 2013, 14:50
autor: Gacek
nie wiem w czym widzisz problem przeszczep sobie numer + tabliczkę znamionową mniej roboty :lol: .

Re: Przeszczep ramy

: 08 sty 2013, 15:25
autor: szpadyzor45
właśnie z numerem problem

Re: Przeszczep ramy

: 08 sty 2013, 20:24
autor: -gumis-
Nie ma rzeczy nie możliwych. Troszkę popieścisz i numer też będzie pasowac... :bananaevil:

Re: Przeszczep ramy

: 08 sty 2013, 20:50
autor: Magic
Numer wypalany jest laserem... Przynajmniej u mnie Panowie.

Re: Przeszczep ramy

: 08 sty 2013, 21:24
autor: mirecki
No niby numery można dopasować ale przebitka numerów to zawsze jakaś lewizna a jak ktoś ma wyczulony zmysł praworządności to będzie cierpiał jak Werter po takiej operacji. Mam znajomego co raz jak nie był pewny czy mu fotoradar zdjęcie zrobił a zdjęcie nie nadchodziło to sam się zgłosił na komende i spytał czy wszystko w porządku bo on na pewno tam jechał za szybko :D Druga sprawa to fakt, że czasem możesz trafić na jakiegoś fana Yamachy na kontroli który mocno się zdziwi, że papiery 3TB a rocznik coś nie gra. Spotkałem kiedyś gościa co prawda ze Straży Granicznej a nie z policji (służbowo jeździ jakąś Cagivą a prywatnie DRZ-etem) który dokładnie wiedział na czym siedzę i jak się tym posługiwać.
Jak ramę masz z papierem naprawdę okazyjnie chcesz mieć spokojne sumienie to weź ją i zrób przekładkę. Z tego co się orientowałem to silnik i przedni zawias pasuje no problemo. Tylni nie jestem pewien ale myślę, że też podejdzie (ale nie wierz mi na słowo). Różnica jest w tylnej części ramy (w 3TB prawa strona tylnego stelaża podpierana jest przez tłumnik a w 43F jest tam normalna rama). W związku z inna konstrukcją zadupka podejżewam, że inny jest też tłumnik (CHYBA nie ma dolnego mocowania do ramy). Ale nie są to jakieś sprawy nie do obejścia. Plusem przy przekłądce jest to, że wszystko będziesz miał na wierzchu i powymieniasz od razu co Ci bedzie trzeba, a może i jakiś malunek trzaśniesz.
Pzdr.M.

Re: Przeszczep ramy

: 09 sty 2013, 08:40
autor: mazi
Musisz dokładnie porównać obie ramy, żeby nie bylo niespodziewanek.
W 3TB zbiornik oleju jest chyba w ramie, w 43F masz oddzielny przykręcany do ramy.
Mogą nie pasować mocowania plastików, kanapy, tylnego błotnika - ale nie muszą.

Kiedyś zastanawiałem się nad przerzuceniem małego zbiornika w ramę 1VJ. Po krótkiej analizie wyszło, że nie ma to najmniejszego sensu. Przerzuciłem cały silnik w z 1VJ w ramę 43F - i to nie obyło się bez niespodziewanek.

Myślę, że temat do ogarnięcia - jednak mogą pojawić się przejściowe problemy.

Re: Przeszczep ramy

: 09 sty 2013, 08:46
autor: szpadyzor45
Wersja jaką mam zamiar kupić to 2KF. Zobaczymy co wyjdzie w praniu, w tej cenie aż żal nie kupić - najwyżej będę się martwił później. 2KF była zaraz po 43F? Ciężko znaleźć jakieś info...

Re: Przeszczep ramy

: 09 sty 2013, 14:58
autor: mirecki
A no właśnie zapomniałem o podstawowej różnicy czyli o zbiorniku oleju ale skoro piszesz, że to jednak 2kf to ten problem odpada tak samo jak tylna część ramy o której pisałem. Kombinuj, kombinuj a nie zapomnij napisac co pasuje a co nie- będzie dla potomnych. Ja swego czasu chciałem przełożyć dwucylindrowy silnik od GS500 do ramy od czterocylindrowego GS550. Według obliczeń wszystkie mocowania pasowały więc kupiłem silnik wsadziłem w ramę bez problemu, popatrzyłem, puknąłem się w głowę i oddałem silnik gościowi spowrotem - wydech trafiał idealnie na kołyskę ramy czego niewiedzieć czemu nieuwzględniłem :o

Re: Przeszczep ramy

: 10 sty 2013, 15:19
autor: mazi
mirecki pisze:A no właśnie zapomniałem o podstawowej różnicy czyli o zbiorniku oleju ale skoro piszesz, że to jednak 2kf to ten problem odpada tak samo jak tylna część ramy o której pisałem. Kombinuj, kombinuj a nie zapomnij napisac co pasuje a co nie- będzie dla potomnych. Ja swego czasu chciałem przełożyć dwucylindrowy silnik od GS500 do ramy od czterocylindrowego GS550. Według obliczeń wszystkie mocowania pasowały więc kupiłem silnik wsadziłem w ramę bez problemu, popatrzyłem, puknąłem się w głowę i oddałem silnik gościowi spowrotem - wydech trafiał idealnie na kołyskę ramy czego niewiedzieć czemu nieuwzględniłem :o
W przypadku takich przekładek warto również wziąć pod uwagę odsadzenie zdawczej od osi symetrii ramy :-]