System przeciwko strzelaniu w wydech

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

System przeciwko strzelaniu w wydech

Post autor: Pawlo »

Gdzieś w necie natknąłem się na info, że w naszych gaźnikach zrobili jakiś patent, żeby po puszczeniu gazu nie szła salwa strzałów z wydechu. Czy ktoś podzieli się wiedzą na temat tego urządzenia i jak to działa?
Obrazek
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: System przeciwko strzelaniu w wydech

Post autor: Gacek »

Nie wiem o jakiego typu strzały ci chodzi :) ale mam nadzieje ze nie o te wywołane brakiem zapłonu tylko zubozeniem mieszanki .Nie nazwał bym tego urządzeniem tylko rozwiązaniem - konstrukcją , systemem .
Wydaje mi się ze chodzi ci o kanały które mimo pełnego zamknięcia przepustnicy w podciśnieniowej części gaźnika nie pozbawiają zaworów ssących tej gardzieli schłodzenia i podają paliwo & powietrze .
Mimo tego i tak przy pewnych konfiguracjach ustawieniach gaźnika nie zapobiegną one detonacyjnemu spalaniu - które jest spowodowane zmianą składu mieszanki wywołaną nagła zmianą podciśnienia panującego przy ostrych zejściach z obrotów .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: System przeciwko strzelaniu w wydech

Post autor: Pawlo »

Chodzi o strzały przy schodzeniu z wysokich obrotów.
A czy za to nie są odpowiedzialne elementy o nr 46 na schemacie? http://img.partscat.ru/new/power/L/b0/b ... eae813.png
Bo się zastanawiałem do czego ta membranka służy :niewiem:
Obrazek
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: System przeciwko strzelaniu w wydech

Post autor: Gacek »

Na ile mnie ciekawość zmotywowała przy czyszczeniu ta przepona- membrana reaguje na ciśnienia jakie panują przed dolotem do gaźnika wciskając lub zwalniając napięcie sprężynki .Wiec na ile zdołałem wydedukować (raczej na zasadzie analizowania z poziomu znajomości zjawisk tu pewności 100% nie mam ).Duże podciśnienie wynikające z otwarcia przepustnicy powoduje wciskanie sprężynki i zamkniecie kanału z dolotem powietrza natomiast niskie podciśnienie na dolocie powoduje ze sprężynka wypycha otwierając dolot powietrza dysza kanałem :roll: albo odwrotnie pewności teraz nie mam bo dawno tam zaglądałem .Na ile optycznie obadałem patent steruje to iloscią powietrza podawanego małymi dyszami przed przepustnice ,powietrze ma mniejsza gęstość niż ciecz wiec automatycznie zmieniając jego ciśnienie steruje się stosunkiem i ilością podawanego paliwa z dolnych dysz .
Z drugiej strony kwestia strzałów to tez pewnie efekt budowy konstrukcji zapłonu - ujmując gaz (odcinając ilość dopływu mieszanki ) moduł zapłonu dostaje jeszcze impulsy z czujnika na nadal rozpędzonym wale wiec z pewnym opóźnieniem zmienia się kąt iskry w stosunku do ilości podawanej mieszanki .
Tak myślę ale jak naprawdę jest to przekonać można było by się po zdiagnozowaniu faktycznych parametrów i zjawisk ;) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: System przeciwko strzelaniu w wydech

Post autor: Pawlo »

Oki, dzięki Gacek za podzielenie się wiedzą, jak ktoś ma coś jeszcze ciekawego odnośnie tematu to pisać ;)
Obrazek
szpadyzor45
Po kostki w błocie
Posty: 302
Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
Motocykl: XT600 2KF
Lokalizacja: Oleśnica

Re: System przeciwko strzelaniu w wydech

Post autor: szpadyzor45 »

Jeśli mogę się podpiąć pod temat strzałów w wydech.. Złożyłem ostatnio wszystko w całość po generalnym remoncie i po kilku kopach zapalił, lecz ze strzałami z wydechu, a raczej salwami. Bez ssania nie zapala/gaśnie, a na ssaniu strzela niemiłosiernie. Macie jakieś inne sugestie co do przyczyny prócz regulacji gaźników?
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: System przeciwko strzelaniu w wydech

Post autor: Magic »

Chodzi Ci Pawlo o zawór AirCut. Jeśli dobrze pamiętam to ta kwestia była już poruszana na forum.To rozwiązanie nie jest przełomowe tylko w XT, ale w wielu innych gaźnikach wykorzystuje się te membrany. Polecam zajrzeć do tego elementu i sprawdzić czy nie zapiekł się zaworek pod membraną - u mnie była taka sytuacja.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: System przeciwko strzelaniu w wydech

Post autor: Pawlo »

szpadyzor45, za ubogo mu, ja na początek bym spróbował bez wyciągania gaźnika, wykręcić śrubę od ilości mieszanki (ta od dołu gaźnika) i zobaczysz jaka reakcja będzie.
Magic, czyli to właśnie ta membrana jest odpowiedzialna za nie strzelanie? U mnie wszystko hula, a pytam tylko z ciekawości, bo mając gaźnik na stole nie mogłem się dostać właśnie za ten zaworek, bo mam wyjechaną śrubę, która go trzyma, a nie chciało mi się z tym bawić, ale ciekawość mnie zżerała do czego to służy ;)

Noo, to chyba wszystko jasne, cytat z forum Afryki:
W późniejszych modelach Hitachi i we wszystkich modelach Mikuni wprowadzono pewną modyfikację nazywaną „air cut off valve", wzbogacenie mieszanki w czasie jazdy z zamkniętą przepustnicą. Typowym problemem we wczesnych gaźnikach CV było to, że kiedy zamknięta została przepustnica obrotowa w czasie hamowania silnikiem, powstawało zubożenie mieszanki, (niedostateczna ilość paliwa w mieszance) co powodowało problem w pracy silnika przy wyższych prędkościach obrotowych. Innymi słowy silnik pracował źle, niespalona, uboga mieszanka dostawała się do wydechu, pojawiały się strzały z wydechu. Zatem strzały z wydechu w czasie hamowania silnikiem są oznaką zubożenia mieszanki, a nie jak niektórzy myślą – za bogatej mieszanki. Rozwiązanie przyszło z pomysłem, aby zmniejszyć ilość powietrza w obwodzie pilotującym o około połowę, co spowodowało, że mieszanka jaka dostaje się do cylindra w czasie jazdy przy zamkniętej przepustnicy jest bogatsza niż mieszanka jaka dostaje się do cylindra w czasie pracy na wolnych obrotach. Kiedy obroty spadną do prędkości biegu jałowego pełna dawka powietrza znów popłynie co umożliwi właściwą pracę silnika na wolnych obrotach. „air cut off valve" aktywowany jest przez silne podciśnienie powstałe w króćcach dolotowych kiedy zamykamy gaz przy dużych prędkościach obrotowych silnika.
W modelach Hitachi dodano pewne zewnętrzne kanały które uruchamiają zaworki sterowane membraną. W modelach Mikuni wywiercono dodatkowe kanały w obudowie gaźnika.
Obrazek
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: System przeciwko strzelaniu w wydech

Post autor: Magic »

Tak jak zostało napisane. Tego zaworka nie wyciągniesz bez uszkadzania go, ale spokojnie są zestawy naprawcze do AirCut dostępne np. w Larssonie
ODPOWIEDZ