Gaznik i sprzeglo

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
Krzsiek
Po ośki w błocie
Posty: 522
Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
Motocykl: TT600R 5CH
Lokalizacja: Warszawa

Gaznik i sprzeglo

Post autor: Krzsiek »

Panowie, była okazja na dłuższa przejażdżkę po małym przeglądzie pokupnym.
Obrazek
Czyli min. czyszczenie gaźnika, smarowaniu wszystkiego co warto przejrzeć. Itd.

Po jeździe wyszły dwie sprawy.

Gaźnik ustawiony wg manuala, poziom na suwmiarkę, śruba wolnych na metodę końca rosnących obrotów - zawiera się w przedziale z instrukcji. Membrana dobra, króćce nowe, wszystko umyte i przedmuchane.

Co jest nie tak - przy zamknięciu gazu nie spadają do końca obroty. Przez sekundę dwie utrzymują się trochę wyższe. Szacunkowo, jeśli wolne maja ok 1000 to te wyższe gdzieś 1500.
Poziom paliwa? Będę sprawdzać jeszcze na rurkę.

Sprzęgło.
Przy ustawieniu normalnego luzu na klamce nie można wbić luzu. Robi się to po rozgrzaniu (chyba).
Po podkręceniu klamki luz wejdzie, ale linka jest napięta i czuć przez chwile uślizg podczas przyspieszania .
Linka się kończy?


pozdro
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Gaznik i sprzeglo

Post autor: ArturS »

Ustawienie gaźnika na suwmiarkę wg manuala jest błędne - poziom będzie za niski o kilkanaście mm od minimum. Ustaw na rurkę. Śrubą mieszanki kręciłeś?
Krzsiek
Po ośki w błocie
Posty: 522
Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
Motocykl: TT600R 5CH
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gaznik i sprzeglo

Post autor: Krzsiek »

Śrubę ustawiłem na metodę końca rosnacych obrotów. Ilość wykręceń była zbliżona do tego co chcą w instrukcji.
Poziom skontroluje jutro.


A jakiś pomysł na sprzęgło?
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Gaznik i sprzeglo

Post autor: Pawlo »

Krzsiek pisze:Sprzęgło.
Przy ustawieniu normalnego luzu na klamce nie można wbić luzu. Robi się to po rozgrzaniu (chyba).
Po podkręceniu klamki luz wejdzie, ale linka jest napięta i czuć przez chwile uślizg podczas przyspieszania .
Linka się kończy?
Nie linka a tarcze, mam ten sam problem :oops: A dobrze mi terenowiecc mówił, żebym wymieniał komplet, a nie same sprężyny :lol: Springi na początku pomogły, ale teraz znowu po zagrzaniu sprzęta stoję na światłach jak debil z wbitą jedynką, bo o wrzuceniu luzu można pomarzyć :D
Obrazek
Krzsiek
Po ośki w błocie
Posty: 522
Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
Motocykl: TT600R 5CH
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gaznik i sprzeglo

Post autor: Krzsiek »

Tarczki masz przegrzane, nierówne, kolorowe? Sprzęgło było przypalone?

Wiem co czułeś pod światłami :lol:
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Gaznik i sprzeglo

Post autor: Pawlo »

Krzsiek pisze:Tarczki masz przegrzane, nierówne, kolorowe? Sprzęgło było przypalone?
Wręcz przeciwnie, wszystko wskazywało na to, że jest dobrze. viewtopic.php?f=25&t=695&start=130#p17572 Coś mi się wydaje, że dałem dupy przy mierzeniu tarczek i coś mi się poknociło :oops: :lol:
Obrazek
Krzsiek
Po ośki w błocie
Posty: 522
Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
Motocykl: TT600R 5CH
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gaznik i sprzeglo

Post autor: Krzsiek »

Ok, czyli przyczyna u Ciebie może być w zwichrowanych przekładkach? Bo mowa jest o tarczkach czy przekładkach z blachy.
Na zdjęciach viewtopic.php?f=25&t=695&start=130#p17572 tarczki maja miejscowe fragmenty bardziej wyslizgane niż całość. Albo tak na zdjęciu wyszło.

Jest jeszcze trop z linka. Moja jest na krańcach regulacji. Na dole i na gorze. Nic nie wskazuje na to żeby była zmieniana wcześniej. Ale zrobiłaby się elastyczna?
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Gaznik i sprzeglo

Post autor: Pawlo »

Przekładki są na pewno dobre. Rozchodzi się tylko o grubość tarcz. I to nie linka, tak się kończy sprzęgło :) Poza tym mam jeszcze jeden ciekawy objaw - jadę na 1. biegu bez gazu, wciskam sprzęgło i jadę dalej tak samo jak bez sprzęgła, moto nie zatrzymuje się :P
Obrazek
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Gaznik i sprzeglo

Post autor: terenowiecc »

Słuchać było, teraz masz za swoje :lol:

:browar:

Co do tematu to koniec sprzęgła - tarcze korkowe i sprężyny do wymiany. Tak to się objawia jak już bliżej im do końca niż dalej - biegu podczas postoju nie wyrzucisz i śliznąć się lubi podczas dzidowania.
Jak zrobisz sprzęgło to zobaczysz co się będzie działo pod kołem :slinka:
Krzsiek
Po ośki w błocie
Posty: 522
Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
Motocykl: TT600R 5CH
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gaznik i sprzeglo

Post autor: Krzsiek »

terenowiecc pisze:Słuchać było, teraz masz za swoje :lol:

:browar:

Co do tematu to koniec sprzęgła - tarcze korkowe i sprężyny do wymiany. Tak to się objawia jak już bliżej im do końca niż dalej - biegu podczas postoju nie wyrzucisz i śliznąć się lubi podczas dzidowania.
Jak zrobisz sprzęgło to zobaczysz co się będzie działo pod kołem :slinka:
Ślizganie zauważyłem podczas dawania w palnik np na 4. Rosły obroty i po chwili reszta nadążała.
Pod kołem już się dzieje bo mam jakieś stare mitasy na asfalt. Wiec dzieje się, oj dzieje na blocku :lol:

Zatem muszę zajrzeć w koszyk i zobaczyć co tam słychać.

Co do tarcz, to szukać czegoś konkretnego? Ktoś przerabiał temat i wie jaka firma i wersja jest ok?
http://www.larsson.pl/index.php?c=odk&n ... bid=111648

Sprężyny maja tylko EBC, ale raczej dadzą rade, dadzą?
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111648

Jakieś wskazówki co do wyboru, sklepu, gdzie można to w dobrej cenie ogarnąć?

pozdro
ODPOWIEDZ