"Super" Tenere 1 VJ

Pokaż innym swój motocykl!
Fihu

Re: "Super" Tenere 1 VJ

Post autor: Fihu »

Najs Myszak - gratuluję ;) Motocykl w fajnym klimacie
PS: Jeśli jakiś czas temu kupowałeś te handbary na alledrogo to zwinąłeś mi je sprzed nosa :/
Myszak

Re: "Super" Tenere 1 VJ

Post autor: Myszak »

Handbary były zakupione jakoś we wrześniu :P
Myszak

Re: "Super" Tenere 1 VJ

Post autor: Myszak »

Teresa śmiga dzielnie, ma już za sobą dwukrotną wymianę oleju i prócz małych kłopocików, świetnie daje sobie radę.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: "Super" Tenere 1 VJ

Post autor: ArturS »

Śliczności, tylko gumiaki zmień na coś gryzącego glebę ;)
Myszak

Re: "Super" Tenere 1 VJ

Post autor: Myszak »

Najpierw 500km na początkowe dotarcie po asfaltach, a potem albo e-09 wróci, albo ac 10 wskoczą :)
Myszak

Re: "Super" Tenere 1 VJ

Post autor: Myszak »

Tenerce stuknęło już 3500km od remontu :)
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
glina
Po ośki w błocie
Posty: 629
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: "Super" Tenere 1 VJ

Post autor: glina »

Piękny czołg. Ten oliwkowy też :D
JAWKA SIEDLCE
Po kostki w błocie
Posty: 257
Rejestracja: 26 sie 2013, 10:01
Motocykl: xt600

Re: "Super" Tenere 1 VJ

Post autor: JAWKA SIEDLCE »

ładne tereny do kopania( z wykrywką) aż grzech niesperygrynować :)
Myszak

Re: "Super" Tenere 1 VJ

Post autor: Myszak »

Nowy sezon otwarty, a wraz z nim nowe problemy.
Motocykl zimą dostał nowy łańcuszek Morse'a i nową uszczelkę pod głowicą. Przed remontem, nic złego się nie działo, jeździł i odpalał normalnie. Jednak po montażu nowych podzespołów, wróciły znów problemy z przerywaniem powyżej 5k obr.
Odbyło się czyszczenie gaźników, zabawy z zaworami, obniżanie i podwyższanie poziomu paliwa "na rurkę", nic to nie dawało.
Po 1. Mam problem z małą iskrą( wymieniłem cewkę, przewód WN i fajkę(tymczasowo 5 Ohm, bo 10 nie mieli)
Wciąż bez zmian. Podmieniałem ze starą - to samo, zapasowy moduł też był podpinany i nic to nie zmieniło.
Wzorując się na Arturze i Tenerowcu dokonałem pomiarów rezystancji przy temp zew 20st, otrzymałem poniższe wyniki:

Rezystancja uzwojenia pierwotnego cewki WN, czyli zacisk (+) i (-) (dwa wejścia do cewki):
Serwisówka: 4 Ω ± 15% at 20°C (68°F)
3AJ - 0.7 Ω
moja - 1 Ω

Rezystancja uzwojenia wtórnego cewki WN, czyli zacisk (+) na cewce i przewód WN (należy zdjąć fajkę):
Serwisówka: 13 kΩ ± 20% at 20°C (68°F)
3AJ - 9.51 kΩ
moja - 9.98 kΩ

Czujnik położenia wału (pick-up coil) :
Serwisówka:
a.) 230 Ω ± 20% przy 20°C niebiesko/żółty i zielono/biały
b.) 90-130 Ω przy 20°C czarno/żółty - niebiesko/żółty
c.) 90-130 Ω przy 20°C czarno/żółty - zielono/biały
3AJ:
a.) 222 Ω
b.) 110 Ω
c.) 112 Ω
moja :
a.) 286 Ω
b.) 113 Ω
c.) 190 Ω <- podejrzanie duża

Dodatkowe pomiary:
Rezystancja pomiędzy czerwonym a brązowym wychodzącymi z alternatora (serwisówka:160-240 Ω przy 20°C):
3AJ: 120 Ω
moja: 168 Ω


Po. 2 coś zaczęło się dziać z ładowaniem.
Bez obciążenia - 11,8V
Z obciążeniem - 11,6V

Po podmianie regulatora napięcia - to samo.

Rezystancja zmierzona na białych kablach od alternatora( serwisówka: 0,7-1,1Ohm)
1-2 =2,0 Ohm
1-3 =2,2 Ohm
2-3 =2,1 Ohm

Napięcie zmierzone na białych kablach wychodzących z alternatora:
Bez obciążenia:
1-2 =2,1V
1-3 =2,0V
2-3 =1,9V
Z obciążeniem:
1-2 =9,0V
1-3 =9,4V
2-3 =8,8V

Oczywiście dla obejścia poprowadziłem osobne masy aku-silnik, reg-aku i istalacja-rama, niestety nie wpłynęło to na poprawę parametrów.

Wstępnie wnioskuje, że do wymiany kwalifikuje się całe uzwojenie statora, jednak chciałbym zaznajomionych z tematem zapytać, czy jest to ostateczność, czy istnieje może jakiś sposób na uratowanie instalacji?

Jeśli jednak wymiana uzwojenia jest nieunikniona, to gdzie najlepiej się w nie zaopatrzyć?
Awatar użytkownika
fakir
Po kostki w błocie
Posty: 314
Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
Lokalizacja: Poznań

Re: "Super" Tenere 1 VJ

Post autor: fakir »

Na białych kablach jest prąd przemienny, mierzyłeś to miernikiem do prądu przemiennego?

Powinno tam być ok. 15-30V AC na każdej parze podczas wolnych obrotów
oraz ok 40-90volt przy ok. 5tys obr

Oczywiście podczas pomiaru odpięta kostka od regulatora.
Ważne aby wysokość napięcia była na każdej parze równa, mniej ważna jest wysokość napięcia.

Stator czyli uzwojenie alternatora polecam oddać do firmy która zajmuje się regeneracją, niż szukać używki w niewiadomym stanie.
Polecam firmę "grywer" http://panoramafirm.pl/%C5%9Bl%C4%85ski ... t_faj.html
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
ODPOWIEDZ