"Super" Tenere 1 VJ

Pokaż innym swój motocykl!
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: "Super" Tenere 1 VJ

Post autor: terenowiecc »

Eee tak to się nie liczy, pooglądałbym sobie fotki i poczytał co i jak po kolei robiłeś :mrgreen:
Myszak

Re: "Super" Tenere 1 VJ

Post autor: Myszak »

Może kiedyś, teraz to najzwyczajniej nie mam czasu na to, ale przebiega to standardowo jak u wszystkich ;)
Rama i wahacz proszkowo, w silniku; tłok, pierścienie, łożyska, docieranie gniazd zaworowych, montaż całego zespołu kopniaka, malowanie, reszta części; jak uszkodzone- wymiana, jak ok, to nasmarowanie i montaż.
Zostało mi jeszcze przerobienie instalacji, montaż; gniazda 12V, kontrolki ładowania akumulatora, adaptacja nowych przełączników, znalezienie tego cholernego prawego boczka i pospawanie stelaży bocznych. Później już tylko docieranie ;)
Myszak

Re: "Super" Tenere 1 VJ

Post autor: Myszak »

Jest trochę czasu, więc pojawią się i zdjęcia ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na chwilę obecną została kosmetyka, poprawienie boczków, no i docieranie, jak tylko śniegi zejdą ;)
Czy jakbym się zdecydował na sprzedaż swojego kompletu e-09 z 2013 roku, to byliby chętni?
Myszak

Re: "Super" Tenere 1 VJ

Post autor: Myszak »

Silnik odpalony, wszystko działa i buczy. Pierwsze 30km już za mną, olej wymieniony na nowy. Mam jednak problem z tym, że przerywa powyżej 5tys obr. Być może jest to sprawa gaźnika, ale z drugiej strony jeżeli przed remontem miałem gaźnik regulowany, czyszczony i synchronizowany, co owocowało nienaganną pracą silnika, to czy wstawienie nowego tłoka, dotarcie zaworów, ich montaż i demontaż bez ruszania, mogły mieć wpływ na rozregulowanie?
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: "Super" Tenere 1 VJ

Post autor: Pawlo »

To jest oczywista sprawa, że trzeba zrobić regulację po remoncie. A z przerywaniem powyżej 5k obr. było opisane na forum co dokładnie trzeba przestawić, ale na tą chwilę nie pamiętam.
Obrazek
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: "Super" Tenere 1 VJ

Post autor: qpa »

Wywal te kostki elektryczne bo kują w oczy a ich trwałość jest śmieszna.

Ogólnie motocykl ładnie zrobiony :) daj znać jak uporasz się z przerywaniem - napisz co się stało.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: "Super" Tenere 1 VJ

Post autor: ArturS »

Przerywanie pod wysokim obciążeniem - brzmi jak ustawienie poziomu paliwa w komorze sposobem na odwrócony gaźnik ;) Wężykiem sprawdzone?
Myszak

Re: "Super" Tenere 1 VJ

Post autor: Myszak »

Jutro powalczę z gaźnikami, zobaczymy co uda się ugrać, trzeba się śpieszyć i jeździć, zanim zima wróci. :)
Myszak

Re: "Super" Tenere 1 VJ

Post autor: Myszak »

2 tygodnie walki zaowocowało; 32312-krotnym wyciąganiem gaźników, 32321-krotnymi zmianami ustawień poziomu paliwa i składu mieszanki. Niestety żadna z moich prób nie zakończyła się sukcesem. Tenere odstawiłem na początku tygodnia do znajomego mechanika, a dzisiaj ją odebrałem i jestem szczęśliwy, bo wreszcie wszystko hula jak należy.
Dla potomnych przedstawiam błahe przyczyny, aby każdy wiedział na przyszłość od czego należałoby zacząć :)
1. Niewystarczające połączenie masowe modułu
2. Niepotrzebnie zaślepione tłumiki szmerów ssania( byłem pewien, że mając pokrywę airboxa od 3aj, nie będą mi potrzebne te dodatkowe wloty powietrza z nad cylindra, które fabrycznie występują w airboxie 1vj)
3. Leciutko przytkana dysza wolnych obrotów
4. Zbyt dosłownie zinterpretowane ustawienia nominalne gaźnika
5. Zbyt obficie nasączony olejem filtr powietrza

To by było na tyle :)
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: "Super" Tenere 1 VJ

Post autor: terenowiecc »

Każdy punkt sprawdzałem u siebie a i tak żadnego efektu nie było dopóki poziomu paliwa odpowiednio nie zmniejszyłem :lol:
Także wszystko musi być dopracowane, jak widać nawet wydający się bzdet ma znaczenie.

Zdaj co jakiś czas relację jak Ci to śmiga :browar:
ODPOWIEDZ