Strona 1 z 1

Owiewki

: 07 sty 2014, 21:06
autor: Gacek
Panowie jak się wam wydaje ? jest sens czy nie ?
Mam dorabiany zbiornik paliwa w oryginalnym miałem owiewki które wprowadzały większa ilość powietrza do chłodzenia .Jako ze jestem na etapie małego liftingu i wymiany owiewek na epoksydowe (miałem poliestyrenowe dorabiane na szybko ) to chodzi mi po głowie pewna myśl .
Motocykla używam na krótkie wypady w " koło komina " , z reguły jak pada .
W sumie nie miałem większych problemów z temperaturami chociaż ten sezon byłem zmuszony jeździć inaczej bo kiepsko było z wodą z nieba .
Zastanawiam się jak by zastosować zbudować rodzaj listkowej osłony na cylinder (z deka dłubania )jak myślicie będzie mi się piec mniej zasyfiał błotem :roll: ,Mam na myśli parę takich owiewek jak w silnikach chłodzonych wodą Obrazek

Re: Owiewki

: 08 sty 2014, 17:51
autor: mirecki
A martwisz się bardziej o temperaturę, błoto, wygląd czy nadmiar wolnego czasu? Ja mam oryginalny bak od 3TB i tjuningowe siodełko bez owiewek i raczej nie narzekam na temperatury choć to fakt po jakichś strasznych bagnach pałuję raczej nieczęsto.
Obrazek
Jeśli chodzi o temperaturę to chyba lepiej się sprawdzi chłodnica oleju zwłaszcza w terenie gdzie masz mniejsze prędkości i gar zalepiony mazią. Takie szerokie owiewki chyba nie przetrwają za długo ale jak już zrobisz formę to chyba nie będzie straszny problem z dorobieniem. A może coś w stylu jak w V-maxie było - takie kanały kierujące powietrze. Ustawić je tylko pod zbiornikiem żeby za bardzo nie wystawały i jazda. Następny krok to piec od V-maxa do XT :slinka: ;)

Re: Owiewki

: 09 sty 2014, 22:46
autor: Gacek
Głownie chodziło mi o poprawę lepszego schładzania no i ogrom błota jaki ląduje na cylindrze :roll: jak pada deszcz to woda to spłukuje ale jak jeżdżę po opadach to masakra (nie upalam po jakichś bagniskach ) typowe podgórskie dojazdów ki .Mam tez wolniejsze przełożenia wiec wydaje mi się ze takie owiewki wprowadzał y by większą ilość powietrza i osadzało by sie na nich więcej błota a nie na garnku no .W całej koncepcji myślałem o poprowadzeniu części powietrza w okolice gaźnika bo wydaje mi się (odczuwam )ze wraz z wzrostem temp silnik staje się mułkowaty myślę że gaźnik rozgrzewa sie i produkuję cieplejszą mieszankę która ulega mniejszemu rozprężeniu .To moje luźne rozmyślania wy-spawam chyba komplet blaszek z alu umocuję do ramy i po testuję tak będzie najpewniej .j

Re: Owiewki

: 10 sty 2014, 16:37
autor: mirecki
A masz termometr oleju żeby wiedzieć czy to coś daje czy tak organoleptycznie będziesz sprawdzdzał na czuja? Jak jesteś wjeżdżony w moto a jesteś na pewno to może wyczujesz lekką poprawę jeśli wystąpi ale uważaj na efekt placebo. Naklejka "PIONEER" na tylnej szybie malucha dodaje +5 KM, chromowana końcówka wydechu +3 KM :)

Re: Owiewki

: 11 sty 2014, 15:05
autor: Gacek
Myślę ze kamera termowizyjna pokazała by więcej niż termometr oliwy.
Zmieniałem wew płaszczyzny zbiornika czyli powietrze pod zbiornikiem :teraz będzie pracować w sposób zbliżony do oryginału .Rozważałem taką opcję jednak kolektory wydechowe ostro ograniczają taką możliwość z prawej strony :( .
Podkreślę ze efekt estetyczny jest dla mnie mniej istotny z oryginalnymi plastikami zbiornikiem xt dla mnie atrakcyjniej wygląda ,mimo to oszpeciłem swoje moto tylko w jednym celu abym łatwiej sobie dawał rady i motocykl wymuszał na mnie prawidłowe zajmowanie pozycji :) .Np oryginalny zbiornik paliwa dawał mi opcję ze często zmęczony wracając po ostrych zjazdach spadkach wykorzystywałem go jako naturalne oparcie dla swojego ciała :oops: szersza kanapa ,plastiki dawała wygodę ale ograniczała większe wychylenie w tył i przód przy obecnej budowie motocykl wymusza na mnie przyjmowanie bardziej poprawnej pozycji daje większą opcję balansu ciałem chyba jest lepiej co nie znaczy wygodniej :lol:
.Obrazek
https://imageshack.com/i/mwg8b9j