Ustawienie gaznika

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: Ustawienie gaznika

Post autor: qpa »

Masz za bogato na dole i od co, imo jak chodzi dobrze to ja bym nie ruszał.
Awatar użytkownika
glina
Po ośki w błocie
Posty: 629
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: Ustawienie gaznika

Post autor: glina »

qpa pisze:Masz za bogato na dole i od co, imo jak chodzi dobrze to ja bym nie ruszał.
Wiem, ale myślę, że zdrowsza dla sprzętu byłaby właściwa mieszanka. Czytając multum tematów o gaźnikach xt/tt na różnych forach znalazłem radę taką, że jak ktoś musi pilot air screw (ilość mieszanki) odkręcać więcej niż 4 obroty to potrzebuje większą pilot jet (dyszę wolnych). Czy ma to sens ?
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ustawienie gaznika

Post autor: Pawlo »

Moim zdaniem możesz delikatnie skręcić śrubę, jak walnie ze 2-3 razy w komin przy schodzeniu z obrotów to nic się nie stanie. Zauważ, że wiele nowych sprzętów na wtryskach z przelotami sypie marchewami przy hamowaniu silnikiem i afery nikt nie robi ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Ustawienie gaznika

Post autor: Gacek »

Glina - moim zdaniem zmontuj sobie pokrętło na śrubkę składu mieszanki 8-) .Ustaw poziom paliwa jak manual nakazuje i baw się do bólu 8-) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
glina
Po ośki w błocie
Posty: 629
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: Ustawienie gaznika

Post autor: glina »

Gacek pisze:Glina - moim zdaniem zmontuj sobie pokrętło na śrubkę składu mieszanki 8-) .Ustaw poziom paliwa jak manual nakazuje i baw się do bólu 8-) .
Gacek, pokrętło nie jest mi aż tak potrzebne - odpowiednim bitem w rękawiczkach dobrze mogę odmierzać ilość odkręcenia śruby, nawet na ciepłym silniku.
Jeśli dobrze pamiętam (poprzedni sezon) to mając podobny poziom jak w manualu, musiałem iglicę obniżać o jeden ząbek (czyli podnosząc poziom paliwa). Inaczej szarpał na lekkim otwarciu manetki. Teraz mam na jakieś 4 mm poniżej, środkowe pozycje iglic i jedzie ok, tylko ta mieszanka nie jest odpowiednia. Świeca czarna i tablica czarnawa się robi od strony wydechu.
Awatar użytkownika
glina
Po ośki w błocie
Posty: 629
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: Ustawienie gaznika

Post autor: glina »

Ciekawa sprawa, że jest taka spora rozbieżność między dyszami w TTR, a TT E/S. Wrzucam jako ciekawostkę :roll:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Ustawienie gaznika

Post autor: Gacek »

glina pisze:
Gacek pisze:Glina - moim zdaniem zmontuj sobie pokrętło na śrubkę składu mieszanki 8-) .Ustaw poziom paliwa jak manual nakazuje i baw się do bólu 8-) .
Gacek, pokrętło nie jest mi aż tak potrzebne - odpowiednim bitem w rękawiczkach dobrze mogę odmierzać ilość odkręcenia śruby, nawet na ciepłym silniku.
Jeśli dobrze pamiętam (poprzedni sezon) to mając podobny poziom jak w manualu, musiałem iglicę obniżać o jeden ząbek (czyli podnosząc poziom paliwa). Inaczej szarpał na lekkim otwarciu manetki. Teraz mam na jakieś 4 mm poniżej, środkowe pozycje iglic i jedzie ok, tylko ta mieszanka nie jest odpowiednia. Świeca czarna i tablica czarnawa się robi od strony wydechu.
Glina powiem ci tak - ostatnio wypatroszyłem gaźnik bo dorabiałem patenty - ciężko się zdziwiłem (a posiadam pokrętło )jak stwierdziłem ze mam wykręcone 1.75 a nie 2 75 .Kiedyś ustosunkowałem się do teorii ustawiania poziomu paliwa przez ciebie (moja uwaga chyba była jasno określona ) .Teraz wklejasz
glina pisze:Ciekawa sprawa, że jest taka spora rozbieżność między dyszami w TTR, a TT E/S. Wrzucam jako ciekawostkę :roll:
Moim zdaniem poeksploruj trochę z fizyki https://pl.wikipedia.org/wiki/R%C3%B3wn ... rnoulliego , poproś kogoś posiadającego ttr o średnice wlotu do gaźników porównaj z swoimi wymiarami i rozmiarami dysz i to wszystko co pragnł bym ci zapodać ;) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
ODPOWIEDZ