Strona 1 z 1

Chłodzenie Silnika w Różnych Modelach

: 12 lip 2015, 17:56
autor: fryzjer
Znalazłem taką informację:
"'W latach 1986 i 1987 Tenere musiała walczyć z usterkami technicznymi. Niekorzystny kształt zbiornika paliwa i źle umieszczony błotnik powodowały kłopoty z chłodzeniem, co odbijało się na trwałości tłoka, cylindra i skrzyni biegów. Dzięki odpowiedniej modernizacji w wersji z 1988 roku, uporządkowano gospodarkę cieplną silnika. Nie obudowana XT 600 była wolna od tego typu wad.""

Mógłby Ktoś, to jakoś dokładniej objaśnić.Według rocznika wychodzi,że dotyczy to modelu :
Yamaha XT 600Z TÉNÉRÉ 1VJ (1986-87).
Tylko,że modele wcześniejsze 34L ,oraz 55W ,też posiadały duży zbiornik paliwa i taki sam wizualnie błotnik przedni.A w artykule ani słowa o problemach tych modeli.
Więc, o co dokładnie chodzi z tym modelem 1VJ.Czy jest to błędna informacja?Czy faktycznie istnieje ryzyko przegrzania tego modelu
Dalej w artykule pisze,że w wersji z 88r.,uporządkowano gospodarkę cieplną silnika.Czyli chodzi o model 3AJ???


Chciałbym zamontować do swojego 2KF, duży zbiornik paliwa i po przeczytaniu tego artykułu mam obawy czy przypadkiem silnik nie miałby ewentualnych problemów z prawidłowym chłodzeniem?

Re: Chłodzenie Silnika w Różnych Modelach

: 12 lip 2015, 21:25
autor: fakir
Czy nie chodzi przypadkiem o to, że 1VJ ssały powietrze z nad ciepłego silnika?

Re: Chłodzenie Silnika w Różnych Modelach

: 14 lip 2015, 10:52
autor: terenowiecc
Faktycznie tak było - 1VJ ma kiepsko przemyślaną budowę airboxa, do którego wloty są umiejscowione wprost nad silnikiem co w połączeniu z dużym, zabudowanym zbiornikiem paliwa sprawia, że piec zamiast oddychać świeżym powietrzem, to ciągnie te gorące znad silnika.
W 3AJ to poprawili i tam airbox jest już inaczej skonstruowany.

Natomiast związku ze skrzynią biegów nie widzę.

Zdrówka!

Re: Chłodzenie Silnika w Różnych Modelach

: 16 lip 2015, 00:19
autor: Gacek
W skrzyniach w tych wersjach nie istniał zew natrysk oliwy na bieżnie zew. walka atakującego - przyznam się że osobiście zarzynam poprawioną skrzynkę w tym moto średnio co dwa sezony 8-) jakbym miał wystawić własną opinie na temat tego moto to po pro linku najbardziej ulegający degradacji podzespół tego moto to skrzynia biegów (na marginesie dodam ze klamki sprzęgła ozywam tylko przy ruszaniu i czasami przy kończeniu stromych podjazdów aby nie załapać się na slajda ).