Strona 1 z 5

TTR600 - wady, zalety

: 20 lis 2015, 07:32
autor: mazi
No właśnie - może ktoś przesiadł się z XT na TTR i mógłby pokrótce opisać wady i zalety tego motocykla po takiej przesiadce.
Do tego jakie faktycznie wady ma TTR w porónaniu do XT (jakieś typowe bolączki? coś chopy modzą z zapłonem, czy w TTR to jakaś przypadłość)?

Sam to widzę tak po kilku krótszych chwilach obcowania z TTR600:

WADY:
- przesiadka z XT to pod względem doznań raczej krok w tył, a na pewno stanie w miejscu
- słabe chromy przedniego zawieszenia
- gorsza dostępność części typowych dla TTR (np. ślimak)
- waga nie taka znowu niska w porównaniu z 43F
- wg katalogu 43KM, z czego to wynika? Zapłon? Gaźniki takie same jak w 3TB/3AJ (duży prawy).
- spotykam raz na jakiś czas ludzi szukających skrzyń biegów, to jakaś typowa przypadłość czy raczej efekt katowania?

PLUSY:
- nowszy rocznik,
- dobre felgi, nie jak w 3TB i nowszych
- jednak lepsze zawieszenie
- idiotoodporność silnika, w dodatku znam jego budowę i mam do niego sporo gratów


Hmmm....

Re: TTR600 - wady, zalety

: 20 lis 2015, 16:03
autor: Krzsiek
Zalezy co masz na mysli w kwesti doznan, bo to temat mocno subiekywny i wiele znaczen skrywa.
Minusem jak dla mnie moze byc deskowatosc podrozy, w przeciwienstwie do kanapowej i bujajcej sie na wszystkie strony XT.
Ale ta twardosc i sztywnosc kanapy jest w pelni rekompensowana przez zawieszenie, wiec jest to przesiadka z czegos co nie jedzie w terenie na cos co radzi sobie z wybojami o wiele wiele lepiej.
Do komfortu kanapy mozna sie przyzwyczaic i nie przeszkadza.

Z tego wszystkiego jedynie co mi brakuje i co moglbym uznac za minus w kwestii ergonomii to brak guzika rozrusznika. Reszta w ogolnym rozrachunku wychodzi lepiej od XT, mimo ze to wloska robota, wykonanie juz z czasow ciec i oszczednosci w porównaniu z japonczykiem.

Przesiadaka bezposrednio z czegos do czego sie przyzwyczailes na cos nowego moze sprawiac wrazenie, ze czegos tu brakuje, cos bylo lepsze i potrzeba chwili zeby sie przyzwyczaic i docenic inna strone tej zabawy.

Re: TTR600 - wady, zalety

: 20 lis 2015, 17:55
autor: mazi
Krzsiek pisze:Zalezy co masz na mysli w kwesti doznan, bo to temat mocno subiekywny i wiele znaczen skrywa.
Minusem jak dla mnie moze byc deskowatosc podrozy, w przeciwienstwie do kanapowej i bujajcej sie na wszystkie strony XT.
Ale ta twardosc i sztywnosc kanapy jest w pelni rekompensowana przez zawieszenie, wiec jest to przesiadka z czegos co nie jedzie w terenie na cos co radzi sobie z wybojami o wiele wiele lepiej.
Do komfortu kanapy mozna sie przyzwyczaic i nie przeszkadza.

Z tego wszystkiego jedynie co mi brakuje i co moglbym uznac za minus w kwestii ergonomii to brak guzika rozrusznika. Reszta w ogolnym rozrachunku wychodzi lepiej od XT, mimo ze to wloska robota, wykonanie juz z czasow ciec i oszczednosci w porównaniu z japonczykiem.

Przesiadaka bezposrednio z czegos do czego sie przyzwyczailes na cos nowego moze sprawiac wrazenie, ze czegos tu brakuje, cos bylo lepsze i potrzeba chwili zeby sie przyzwyczaic i docenic inna strone tej zabawy.
Doznań... zapewne TTR będzie jechał tak jak XT, więc tutaj największy minus. Człowiek chciałby czegoś nowego, mocnego, agresywnego.
Z drugiej strony nie mam ani ochoty ani czasu na doktoryzowanie się z LC4, a jeżeli Kolega nie zdecyduje się to jest możliwość stosunkowo niedużym kosztem przesiadki z 43F na TTR.
Mi wygoda kanapy nie jest do niczego potrzebna, w trasę mam Transa.
Potrzebuje stosunkowo lekkiego enduro, najlepiej ze starej szkoły.
Myślałem o nowym, ale to chyba za kilka lat. Wtedy coś wściekłego kupi się.

Guzik? W 43F mam słabe aku i go nie zmieniam, bo całkowicie nie jest mi ten guzik potrzebny. Czasami jak gdzieś w terenie zaduszę go to fakt, gdyby działał to wcisnąłbym go i po problemie. Jednak jeżeli TTR będzie tak łatwo odpalało jak moje XT to chyba nie ma sensu skupiać się nad tym.

Re: TTR600 - wady, zalety

: 20 lis 2015, 19:13
autor: Kula
Mazi A XR 600? Widziałem ostatnio na OLX 2 przyzwoite sztuki.
Ja TTR bym sobie chyba głowy nie zawracał, ale z drugiej strony jeżeli w małych pieniądzach masz możliwość zamiany XT na TTR to może warto, ale tylko może.

Re: TTR600 - wady, zalety

: 20 lis 2015, 23:22
autor: mazi
Kula pisze:Mazi A XR 600? Widziałem ostatnio na OLX 2 przyzwoite sztuki.
Ja TTR bym sobie chyba głowy nie zawracał, ale z drugiej strony jeżeli w małych pieniądzach masz możliwość zamiany XT na TTR to może warto, ale tylko może.

XR600R w PL (a i w EU trudno) nie idzie kupić w sensownym stanie. Jedna była co typ ogłaszał za 11500, no ale bez przesady.

Pierwotnie nastowiony byłem na XR600R, ale widzę że to już chyba nierealne do kupienia w stanie nadającym się do czegokolwiek, a jak coś się pojawi to bez kwitów (co całkowicie dyskwalifikuje taki egzemplarz).

Re: TTR600 - wady, zalety

: 21 lis 2015, 17:46
autor: Krzsiek
A może xr400r? Na afryce jest po remontach http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=24790

Re: TTR600 - wady, zalety

: 21 lis 2015, 19:30
autor: mazi
Krzsiek pisze:A może xr400r? Na afryce jest po remontach http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=24790

Widziałem ją. Jak XR to tylko 600R lub 650R.

Re: TTR600 - wady, zalety

: 30 lis 2015, 12:28
autor: Peck
Cześć,
Za TTR przemawia na pewno zawieszenie i masa.
W porównaniu do TTR to XT nie ma zawieszenia nadającego się w teren.
W TTR zawieszenie nawet na hopach daje radę.
Jak kiedyś lecieliśmy TTR-kami po muldach, to koledze w XT na drugiej z rzędy zawieszenie się skończyło.
W TTR nie ma z tym problemu.

Masa niższa niż w XT czy innych podobnych sprzętach. Co prawda figury supermodelki nie ma, ale czuć wyraźną różnicę w porównaniu do XT.

No i 18 z tyłu, więcej opon terenowych do wyboru.

Wady, to magiczny guzik by się przydał. Czasami jak zdusisz w ternie i nie masz komfortowej pozycji do kopnięcia, to trzeba powalczyć. Lub ja zaliczysz glebę, to trochę trzeba przewietrzyć ją aby odpaliła, bo się zalewa.

Zapłon, nietypowy więc drogi. Ale często sami użytkownicy go psują. Np. kopiąc bez podłączonej świecy.

Moc szału nie robi, ale jak założysz krótkie przełożenie, to jest w miarę ok.

Ja użytkuję TTR od 5 sezonów i jest ok. Dwa razy przejechałem ja Ukraińskie połoniny i spisała się na medal. No może jak ostatniego dnia musiałem przejechać 400 km po tym ich asfalto-szutrze, to miałem mieszane uczucia co do siodełka. A i tak połowa drogi była na stojąco.

Pozdrawiam

Re: TTR600 - wady, zalety

: 30 lis 2015, 16:09
autor: mazi
Czyli w sumie szału nie ma... a i testdrive tez to pokazuje. W stosunku do 43F to jedynie zawieszenie lepsze i rocznik młodszy.

Re: TTR600 - wady, zalety

: 30 lis 2015, 17:07
autor: Gacek
Peck pisze:Cześć,
Za TTR przemawia na pewno zawieszenie i masa.

Pozdrawiam
odnośnie masy ? masz jakiś punkt realny odniesienia ? ważyłeś to kiedyś sprzeta ? czy twoja wypowiedz to schemat ? ile realnie wazy TTR ?