Wymiana wydechu XT 125
: 17 cze 2016, 13:06
Witam wszystkich forumowiczów,
czytałem sporo tematów o ingerencji w wydech i jedni piszą, że można zmieniać wydech tylko rozsądnie i z głową, inni piszą natomiast, że nie można zmieniać wydechu bo oryginalny jest specjalnie zaprojektowany pod konkretny silnik. Zgodzę się, że na pewno wydech musi współgrać w pewnym stopniu z parametrami pracy silnika (bo nie założymy wydechu od skutera czy kosiarki), ale czy jeżeli założę przelotowy wydech który jest określany mianem uniwersalnego (dla 4T) jednego z czołowych producentów wydechów to czy rzeczywiście można tym bardzo zaszkodzić? Pytam, gdyż na logikę wydawało mi się, że jeżeli wymieniamy tłumik to problem może być jeżeli nowy tłumik będzie nam zbytnio dławił spaliny, ale problem wydawał mi się niewidoczny w przypadku wydechów przelotowych. Czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak to w końcu z tymi wydechami jest ?
czytałem sporo tematów o ingerencji w wydech i jedni piszą, że można zmieniać wydech tylko rozsądnie i z głową, inni piszą natomiast, że nie można zmieniać wydechu bo oryginalny jest specjalnie zaprojektowany pod konkretny silnik. Zgodzę się, że na pewno wydech musi współgrać w pewnym stopniu z parametrami pracy silnika (bo nie założymy wydechu od skutera czy kosiarki), ale czy jeżeli założę przelotowy wydech który jest określany mianem uniwersalnego (dla 4T) jednego z czołowych producentów wydechów to czy rzeczywiście można tym bardzo zaszkodzić? Pytam, gdyż na logikę wydawało mi się, że jeżeli wymieniamy tłumik to problem może być jeżeli nowy tłumik będzie nam zbytnio dławił spaliny, ale problem wydawał mi się niewidoczny w przypadku wydechów przelotowych. Czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak to w końcu z tymi wydechami jest ?