Tenere 3AJ spory problem z gaźnikiem

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
ODPOWIEDZ
Arek Moralez
Czyścioch
Posty: 4
Rejestracja: 07 paź 2010, 20:14

Tenere 3AJ spory problem z gaźnikiem

Post autor: Arek Moralez »

Witam
Mam na imię Arek i od dwóch sezonów jestem szczęśliwym posiadaczem XT600 Tenere .Jestem mechanikiem samochodowym, a nie mogę se poradzić z motocyklem :mrgreen:
Mimo iż jest to mój pierwszy post to forum przeglądam już od dłuższego czasu w poszukiwaniu odpowiedzi na mój problem .
Mam spory problem z gaźnikiem (od samego początku).
Objaw jest następujący - szarpie w trakcie jazdy ze stałą prędkością(po dodaniu ssanie jedzie normalnie) odpala ładnie dopiero jak dysza jest wykręcona na 6 obr . Klasyczny objaw za ubogiej mieszanki .
Wszelkie próby regulacji składem mieszanki zawiodły (efekt znikomy szarpanie pozostało) Dopiero efekty przyniosło podniesienie iglicy w pierwszym gaźniku o jeden ząbek (był na środkowym) czyli wzbogacenie.Lecz niestety nie do końca - moto jeździ świetnie równo lecz kiepsko odpala (czy ciepły czy zimny) śmierdzi niedopalonym paliwem .
Co już zrobiłem.
Świeca nowa , wyczyszczony dokładnie gaźnik (ustawienia standardowe nic nie dały) , króćce 100% szczelne ,zawory wyregulowane.
Czy miał ktoś kiedyś taki problem?
Czy jest jakaś możliwość podniesienia iglicy o połowę? np za pomocą podkładki tak jak to ma miejsce w drugim gaźniku.
Jak powinno być poprawnie ustawione otwieranie drugiego gaźnika?
Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?
Dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam Arek
mazi
Administrator
Posty: 1006
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: Tenere A3J spory problem z gaźnikiem

Post autor: mazi »

Ciężko coś mądrego na odległość - bez obejrzenia i posłuchania powiedzieć.
Sprawdź jeszcze układ zapłonowy. W terenowcca XT w zakresie wysokich obrotów pod obciążeniem zapłony wypadały. Winną okazała się fajka świecy.
Może u Ciebie to też nie jest związane z gaźnikiem, mimo że objawy i reakcje na zmiany wskazują właśnie na gaźnik...
---
Pozdrawiam
mazi
Arek Moralez
Czyścioch
Posty: 4
Rejestracja: 07 paź 2010, 20:14

Re: Tenere A3J spory problem z gaźnikiem

Post autor: Arek Moralez »

Zapłon sprawdzałem ,moto normalnie przyśpiesza niema żadnych zadławień czy wypadań zapłonów niby wszystko jest ok .Co mnie zdziwiło to to że rozmiary dysz i igły różnią się od tych podanych w manualu.
Awatar użytkownika
zul
Po kostki w błocie
Posty: 122
Rejestracja: 24 sty 2010, 17:34
Lokalizacja: Szubin

Re: Tenere A3J spory problem z gaźnikiem

Post autor: zul »

A poziom paliwa w gaźniku sprawdziłeś ? to bardzo ważna sprawa! pozdro
dzekson
Po kostki w błocie
Posty: 254
Rejestracja: 05 lut 2010, 20:36
Motocykl: XT600E '99 / XL650V '00
Lokalizacja: Rzrszów

Re: Tenere A3J spory problem z gaźnikiem

Post autor: dzekson »

Napisz czy:
1. jest strzelanie w wydech przy schodzeniu z obrotów
2. jest strzelanie w wydech przy gwałtownym dodaniu gazu
3. równo i dość szybko schodzi z obrotów, czy się "wiesza" na dłużej
4. jaki jest kolor świecy
5. jest czarny dym z rury
6. na ssaniu gdy ciepły to sie dławi czy przyspiesza

Odpowiedzi na te pytania pozwolą coś więcej powiedzieć co może być nie tak.
Wg mnie na teraz to sprawdz faktycznie poziom paliwa w komorze pływakowej. Zrobisz to nie wyjmując
gaźnika. Cała procedurka opisana jest w manulau (zasada naczyń połączonych w postaci wygiętej ku górze rurki
nałożonej na króciec spustowy komory pływakowej). Oczywiście dokładniej zrobisz to mając gaźnik rozkręcony na stole.

Podobnie znajdziesz tam opis synchronizacji gaźników, a tak w skrócie: w drugim przepustnica obrotowa zaczyna unosić sie gdy w pierwszym tłoczysko podniesiemy powyzej 7mm. To juz niestety zrobisz tylko na wyjętym gaźniku.

Jednak wiele wskazuje na zbyt niski poziom paliwa w komorze pływakowej. Upewnij się, że gaźnik jest kompletny, uszczelka gumowa o-ring cała itp,,, Często leciwe moto z n-tej ręki miały już coś grzebane w gaźnikach, a Twój jak piszesz od początku był nie za bardzo,,,
A co do rozimaru dysz to może być róznie, albo poprzedni użytkownik postanowił "polepszyć" osiągi, albo sprzęt pochodzi z kraju, w którym Yamaha sprzedawała nieco odmienne od standardu warianty (np. Szwajcaria czy Skandynawia)
Arek Moralez
Czyścioch
Posty: 4
Rejestracja: 07 paź 2010, 20:14

Re: Tenere A3J spory problem z gaźnikiem

Post autor: Arek Moralez »

ad1. tak było strzelanie jak igła była według manuala ( jak podniosłem ustało)
ad2. nie występowało
ad3. jak miał igłę według manuala wchodził na obroty lepiej ,po podniesieniu czuć było przelanie,dławienie.
ad4. igła na według manuala (środek) świeca biała po podniesieniu zrobiła się kawa z mlekiem.
ad5. niema żadnego zadymienia z rury nawet po raptownym daniu gazu.
ad6 wyczuwalny jest dosłownie sekundowy spadek obrotów a następnie wzrost (nie dławi się)

poziom paliwa 6-7m od górnej krawędzi komory pływakowej (sprawdzałem jako pierwsze)

Gaźnik obecnie mam wymontowany (ponownie czyściłem itp ) z nadzieją że znajdę jakieś nieprawidłowości.I czekam na Wasze sugestie.

co do otwierania drugiego gaźnika to on ma się zacząć otwierać 7mm po podniesieniu pierwszej przepustnicy od wolnych obr czy 7mm wogle od otwarcia głównej (z wolnymi)

Czy gaźnik jest kompletny? raczej tak niema miejsc w które miało by coś przychodzić .Uszczelka komory pływakowej jest dorobiona z dobrego materiału ,jest szczelna na 100%? gumowa się rozleciała. oringi wszystkie sprawdzone niektóre wymienione .
Faktycznie moto był sprowadzany kilka lat temu ,nie wiem skąd poprzedni właściciel mówił ale nie pamiętam.Ma założone takie cosik do zmiany składu mieszanki zależnie od wysokości nad poziomem morza ,ale jego ominięcie nic nie daje.
Dziękuję za zainteresowanie
Pozdrawiam Arek
Awatar użytkownika
endurovoyager
Lubiący błoto
Posty: 51
Rejestracja: 26 maja 2010, 20:44
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tenere A3J spory problem z gaźnikiem

Post autor: endurovoyager »

A może Tobie by się chciało opisać procedurę regulacji zaworów skoro jesteś mechanikiem :D
Obrazek
Arek Moralez
Czyścioch
Posty: 4
Rejestracja: 07 paź 2010, 20:14

Re: Tenere A3J spory problem z gaźnikiem

Post autor: Arek Moralez »

endurovoyager pisze:A może Tobie by się chciało opisać procedurę regulacji zaworów skoro jesteś mechanikiem :D
Wyczuwam nutę sarkazmu, wątpię że pytasz serio,jeśli jednak tak z chęcią Ci odpowiem .Obracasz wałem korbowym do momentu gdy zauważysz "mijankę zaworów" wydechowy zamyka się a ssący zaczyna się otwierać w tym momencie jest najwyższy zwrotny punkt tłoka (proszę delikatnie poprawić jak pomyliłem nazwy) obracasz wałem korbowym o 360 stopni i możesz regulować zawory (oba zawory są zamknięte a silnik jest w fazie sprężania , na magnecie jest znak który poniekąd ułatwi Ci odnalezienie tego punktu) możesz też wyjąć świece, wsadzić śrubokręt i znaleźć najwyższy zwrotny punkt.
Awatar użytkownika
Tomiacho
Po kostki w błocie
Posty: 330
Rejestracja: 31 mar 2010, 22:04
Motocykl: XT 600 43f
Lokalizacja: Piła

Re: Tenere 3AJ spory problem z gaźnikiem

Post autor: Tomiacho »

I jak Kolego poradziłeś sobie z gaźnikiem? bo mam podobne objawy i nie wiem co jest.
Cold and Ugly

Ręce w błocie, chuj w tawocie to crossowiec przy robocie
ODPOWIEDZ