Tenere 3AJ spory problem z gaźnikiem

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
ODPOWIEDZ
Arek Moralez
Czyścioch
Posty: 4
Rejestracja: 07 paź 2010, 20:14

Tenere 3AJ spory problem z gaźnikiem

Post autor: Arek Moralez »

Witam
Mam na imię Arek i od dwóch sezonów jestem szczęśliwym posiadaczem XT600 Tenere .Jestem mechanikiem samochodowym, a nie mogę se poradzić z motocyklem :mrgreen:
Mimo iż jest to mój pierwszy post to forum przeglądam już od dłuższego czasu w poszukiwaniu odpowiedzi na mój problem .
Mam spory problem z gaźnikiem (od samego początku).
Objaw jest następujący - szarpie w trakcie jazdy ze stałą prędkością(po dodaniu ssanie jedzie normalnie) odpala ładnie dopiero jak dysza jest wykręcona na 6 obr . Klasyczny objaw za ubogiej mieszanki .
Wszelkie próby regulacji składem mieszanki zawiodły (efekt znikomy szarpanie pozostało) Dopiero efekty przyniosło podniesienie iglicy w pierwszym gaźniku o jeden ząbek (był na środkowym) czyli wzbogacenie.Lecz niestety nie do końca - moto jeździ świetnie równo lecz kiepsko odpala (czy ciepły czy zimny) śmierdzi niedopalonym paliwem .
Co już zrobiłem.
Świeca nowa , wyczyszczony dokładnie gaźnik (ustawienia standardowe nic nie dały) , króćce 100% szczelne ,zawory wyregulowane.
Czy miał ktoś kiedyś taki problem?
Czy jest jakaś możliwość podniesienia iglicy o połowę? np za pomocą podkładki tak jak to ma miejsce w drugim gaźniku.
Jak powinno być poprawnie ustawione otwieranie drugiego gaźnika?
Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?
Dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam Arek
mazi
Administrator
Posty: 1006
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: Tenere A3J spory problem z gaźnikiem

Post autor: mazi »

Ciężko coś mądrego na odległość - bez obejrzenia i posłuchania powiedzieć.
Sprawdź jeszcze układ zapłonowy. W terenowcca XT w zakresie wysokich obrotów pod obciążeniem zapłony wypadały. Winną okazała się fajka świecy.