Xt600 tenere po 16 latach stania pod kocem, od czego zacząć
-
- Czyścioch
- Posty: 2
- Rejestracja: 10 lip 2014, 18:22
- Motocykl: xt600 34l, xl600v PD10
Xt600 tenere po 16 latach stania pod kocem, od czego zacząć
Witam
Ostatnio naszła mnie myśl , że chyba nadszedł ten czas aby w końcu wyciągnąć tenerke po trwającej 15 lat zimie.
Od czego mam zacząć bo tereska wprawdzie ma 37200km przebiegu i jest z 1983 roku , ale nie była odpalana od 2002 roku.
Proszę o poradę czy bawić się w doraźne środki i tylko wymienić olej i filtr czy może po 34 latach wymienić kompleksowo wszystkie fabryczne uszczelki gumki w silniku oraz układzie paliwowym ?
ps. kranik się tak zaspawał nie dałem rady go przekręcić z off na on , ale opony mimo że są z 1987r to trochę powietrza jeszcze w sobie zachowały.
Ostatnio naszła mnie myśl , że chyba nadszedł ten czas aby w końcu wyciągnąć tenerke po trwającej 15 lat zimie.
Od czego mam zacząć bo tereska wprawdzie ma 37200km przebiegu i jest z 1983 roku , ale nie była odpalana od 2002 roku.
Proszę o poradę czy bawić się w doraźne środki i tylko wymienić olej i filtr czy może po 34 latach wymienić kompleksowo wszystkie fabryczne uszczelki gumki w silniku oraz układzie paliwowym ?
ps. kranik się tak zaspawał nie dałem rady go przekręcić z off na on , ale opony mimo że są z 1987r to trochę powietrza jeszcze w sobie zachowały.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 52
- Rejestracja: 31 maja 2016, 20:13
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: Xt600 tenere po 16 latach stania pod kocem, od czego zac
Na pewno bym go nie odpalał. Trzeba zmienić olej obowiązkowo. Pasowało by wypłukać czymś silnik przed wlaniem nowego oleju. Czyszczenie filtra, baku paliwa i gaźnika obowiązkowo. To bym zrobił na początku.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 61
- Rejestracja: 24 sty 2016, 04:51
- Motocykl: R1200GS Adv
XT600Z 3AJ
Suzuki GS110X - Lokalizacja: Zgierz
- Kontakt:
Re: Xt600 tenere po 16 latach stania pod kocem, od czego zac
Złamie benzyny, wyczyszczenie gaźnika i przed odpaleniem ( oczywiści po zalaniu świeżym olejem) "pokręcenie" silnikiem bez odpalania,
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Idąc prosto przed siebie nie można zajść daleko…
-
- Lubiący błoto
- Posty: 93
- Rejestracja: 08 mar 2015, 14:19
- Motocykl: GSXR1300
Re: Xt600 tenere po 16 latach stania pod kocem, od czego zac
Ja bym dokręcił też świece i chlupnął czegoś w cylinder, żeby go rozkleić od tłoka. Nie wiem, może nafty...
-
- Lubiący błoto
- Posty: 52
- Rejestracja: 31 maja 2016, 20:13
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: Xt600 tenere po 16 latach stania pod kocem, od czego zac
Nafty lepiej nie bo jest sucha. Lepiej oleju napedowego. Silnik olejem napedowym tez mozna przeplukac.
- fakir
- Po kostki w błocie
- Posty: 314
- Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
- Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
- Lokalizacja: Poznań
Re: Xt600 tenere po 16 latach stania pod kocem, od czego zac
A później zmienić tarcze sprzęgła...Damianos1 pisze:Silnik olejem napedowym tez mozna przeplukac.
Z silnika zlej olej, wymień filtr i nalej świeżego, wykręć świecę, zalej ok. 50ml oleju napędowego, przez okienko rewizyjne na środku dekla alternatora możesz zakręcić wałem (klucz nasadowy 17mm), jeśli nie będzie większych oporów, to zakręć rozrusznikiem - przyłóż szmatę do otworu świecy, bo może chlupać.
Zakręć świeczkę, rozgrzej piec zrób małą rundkę a następnie ponownie zmień olej, możesz się pokusić o zrobienie serwisu takiego jak robi się przed sezonem, tzn, świeca, filtry i ogólne przejrzenie motka i ciesz się z jazdy
aaa i pewnie warto założyć sprawny akumulator
Nie ma sensu rozbierać pieca, jeśli ujawnią się jakieś wycieki to wtedy dopiero będziesz się martwić.
PS. daj znać czy zagadała bez problemu
i pochwal się fotką
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
-
- Lubiący błoto
- Posty: 52
- Rejestracja: 31 maja 2016, 20:13
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: Xt600 tenere po 16 latach stania pod kocem, od czego zac
A robiłeś tak że się wypowiadasz, czy snujesz tylko przypuszczenia? Jak sprzęgło jest dobre to nic się nie stanie. Robiłem tak parę razy i każde moto i sprzęgło przeżyło więc proszę cie nie gadaj głupot.fakir pisze: A później zmienić tarcze sprzęgła...