Strona 2 z 4

Re: [XT600]Pomoc przy remoncie

: 07 sie 2017, 19:11
autor: Archi
Ja kupiłem zestaw do remontu góry od Artura i w nim były uszczelniacze zaworowe. Nie opłaca się osobno kupować, bo za 4 zapłacisz z przesyłką około 60 zł, a cały komplet góry chyba koło 180 zł kosztuje.

Re: [XT600]Pomoc przy remoncie

: 07 sie 2017, 19:25
autor: hondzior
No jak na razie to mam zrobione na nim ponad 1000km więc za dużo nie powiem Ale z tego co wiem i co słyszałem to did nie jest tak do końca dopasowany do zębatek yamahy i potrafi je ścinać. No i po za tym po co przepłacać, jak można mieć oryginał i dużo taniej.

Re: [XT600]Pomoc przy remoncie

: 07 sie 2017, 20:49
autor: fryzjer
Hondzior z ciekawości.Jaki jest producent / firma tego łańcuszka,który Yamaha sprzedaje jako swój oryginał??.
Co ma nabite na ogniwkach??

Re: [XT600]Pomoc przy remoncie

: 08 sie 2017, 00:38
autor: ArturS
Oryginał, Tourmax i Prox to łańcuch japońskiej firmy MORSE. Z tych trzech oryginał jest najtańszy.

Re: [XT600]Pomoc przy remoncie

: 08 sie 2017, 05:26
autor: fryzjer
Dzięki ArturS.
Dobrze rozumiem,że firma Morse produkuje Oryginał,Tourmax,Prox.???

A ten oryginalny to co ma nabite na ogniwkach?? Morse???
Piszesz,że ten oryginalny jest najtańszy.Czy tutaj sprawdza się zasada,że ""cena idzie w parze z jakością""??

Re: [XT600]Pomoc przy remoncie

: 08 sie 2017, 11:20
autor: Krynin
Jakie powinno być pasowanie tłoka w cylku?

Re: [XT600]Pomoc przy remoncie

: 08 sie 2017, 11:49
autor: Krynin
Jestem już po pomiarze wyniki to
Tłok 95.91
Cylek 96.04
Cylek 96.07 wyrobiony przez pierścienie na górze

Re: [XT600]Pomoc przy remoncie

: 08 sie 2017, 12:26
autor: Gacek
To co mogę ci doradzić - zerknij sobie na nominalne wymiary wossnerów z katalogu i przeleć się jeszcze po paru szlifierniach tylko nigdzie sie nie wychylaj co to za tłok i proś tylko o zwymiarowanie zobaczysz jaki "bajzel" ci powstanie w głowie po takim doświadczeniu .To co podajesz wymiary nie powinno mieć miejsca bo pasowanie nominalne do szlifu dla nowszych wossner to 0.08 kiedyś było 0.07 .
Zastosuj prostą zasadę życiową słuchaj wszystkich przy tym wszystkim "myśl" swoje ;) .
Najlepiej dla weryfikacji zużycia cylindra popros o pomiar na poziomie poniżej pracy pierścieni wtedy dowiesz się z jakim pasowaniem wsadzono swiezy tłok w cylinder .
Swoją drogą jak twoje dane są wiarygodne to nie dziwię się ze zniknął teflon na powierzchni tego tłoka - kute alu ma tendencję do nieadekwatnego wzrostu obietosci pod wpływem temperatury :) .

Re: [XT600]Pomoc przy remoncie

: 08 sie 2017, 17:38
autor: Krynin
Czyli prosto rozumując muszę zrobić szlif i nowy tłok?
Proszę o proste odpowiedzi gdyż nie znam się konkretnie na mechanice tego motocykla ale silnik umiem rozebrać i złożyć

Czy w razie szlifu opłaca się inwestować w kutego wossnera czy lepiej coś tańszego?. Motocykl chcę zrobić pod siebie tak żeby przynajmniej rok pochodził(teraz głównie po ulicach i jakieś dalsze wyprawy)

Re: [XT600]Pomoc przy remoncie

: 08 sie 2017, 19:31
autor: Gacek
Wszystko jak do tej pory co zapodałeś wskazuje ze wypadało by zrobić nowy szlif :| .
Osobiście co do tłoka jaki zastosować ci nie doradzę - ja pruję wossnera od x lat jednak padają opinie ze się sypią szybko pierścienie :roll: .Natomiast z opinii panujących w tym sklepie najpewniejszy w użyciu i cenie będzie tkjr ;) .