Strona 1 z 1

Yamaha XT600Z 3AJ 1989

: 28 gru 2017, 19:44
autor: webwai
Cześć,
niestety nie mogę wrzucić tego wątku do mojej maszyny, no cóż :) --> może admini przeniosą.
Zakupiłem maszynę we wrześniu 2016, w tym sezonie przejechałem nią około 1/2 tys. km - nawet nie liczyłem ;) - jest to jedna z 4 moich maszyn więc niezbyt się męczy. Zamysł jest taki, by latać nią trochę w terenie, kostki :) niezbyt dobrze znoszą jazdę po asfalcie - stąd, prawdopodobnie na dalsze rajdy w stylu adventure, będzie jeździć na przyczepce :).
Co mnie nurtuje:
1. Powyżej 4-5 tys. obrotów tak jakby zamulał, tracił moc - wyczytałem na forum, że może to być kwestia regulacji gaźnika, fakt - do niego jeszcze nie doszedłem. Być może jest to też połączone z odpalaniem, na pełnym ssaniu nie ma co liczyć, ewentualnie może na 1/3 ssania - ogólnie - odpalam ją, ale bez ssania.
2. Chciałbym zmienić napęd, ale nie wiem jaką konfigurację wybrać - obecnie mam 15/40 - chciałbym coś bardziej offroad - myślałem, aby zmienić na 14/42 lub 15/45 - jesteście w stanie coś podpowiedzieć?
Zdjęcia mojej Teresy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Podrawiam kolegów motórzystów!

Re: Yamaha XT600Z 3AJ 1989

: 29 gru 2017, 18:14
autor: fakir
Jeśli na zimnym odpala bez ssania to najprawdopodobniej jest za bogata mieszanka, tak czy inaczej gaźniki do rozebrania, czyszczenia i regulacji, trzeba także sprawdzić rozmiary dysz i iglic. Bo regulacja nic nie da, jeśli poszczególne elementy gaźnika są z różnych parafii.

A co do przełożeń to trzeba przetestować, każdemu co odpowiada co innego.
Ja kiedyś założyłem 13/47 w terenie fajnie :D
ale przy większych prędkościach obroty się kończyły.

Re: Yamaha XT600Z 3AJ 1989

: 30 sty 2018, 19:53
autor: webwai
Ja obecnie zakupiłem 14 (mniejszej nie udało mi się znaleźć) i 45 z tyłu.
Testowałem na 15 i 45 nie było źle, ale nadal trochę za szybko na 2 w błotku :) i mocy nieco brakowało - na 2 szedł 60km/h.
Teraz spróbuję 14/45 zobaczymy co z tego wyjdzie.

Re: Yamaha XT600Z 3AJ 1989

: 30 sty 2018, 23:05
autor: ArturS
Mam na półce 13z na przód. Ale lepiej dołożyć dwa ogniwa i na tył wrzucić 47z. Na bardziej offowe wyjazdy biorę zestaw 14/47. Na przelotówkach asfaltowych jest trochę męczarnia, bo przy 80km/h obroty już są bardzo wysokie.

Re: Yamaha XT600Z 3AJ 1989

: 31 sty 2018, 17:38
autor: Tygrys
Cześć w mojej tt600s belgarda mam 14 na48 tylko koło jest 19 po polnych ,laskach i górkach daje rade nie odstaje za xr 600 choć z gazu na koło nie wstaje. Teraz przy zmianie opony dam 50 i zobaczymy.Hej

Re: Yamaha XT600Z 3AJ 1989

: 18 lut 2018, 20:04
autor: Tygrys
Niestety 50 bez dłuższego łańcucha nie wejdzie wiec latam dalej na14\48 i nowej oponie.