Strona 2 z 3

Re: Wybór modelu XT 600...Rady???

: 02 mar 2018, 08:22
autor: mallory
fakir pisze: Sprzęt jest tak dobry, jak dobry ma serwis :)
::::))) 100% zgody....

Igorro pisze:.. Dlatego uważam że lepiej dołożyć i kupić coś nowszego i przede wszystkim z lepszym zawieszeniem ;)
..
Ale konkretnie... co i za jaką cenę.. jakiś przykład... śledzę ceny tener 600 od dawna i od pół roku szaleją... a kolega chce tenerę 600 i wg. portali aukcyjnych to właśnie do tenery będzie musiał dołożyć:::)))

Re: Wybór modelu XT 600...Rady???

: 02 mar 2018, 10:14
autor: terenowiecc
Igorro pisze:tak jak kolega wyżej pisał. XT to już stary sprzęt i to nie jest prawda że nie jest taki niezawodny, wiek robi swoje. Mam xt 43f w którym nie oszukujmy się zawias jest tragiczny. Dlatego uważam że lepiej dołożyć i kupić coś nowszego i przede wszystkim z lepszym zawieszeniem ;)

tak btw. Na zeszłorocznym tukanie głównie to xt nawalały. Przed samym rajdem jednemu koledze poszedł rozrusznik, jeden składał go jeszcze na polu namiotowym. Mi się skończyła waha jak dolałem to miał problemy z pracą na luzie, poprostu gasł.
Kwestia czego oczekujesz, nic więcej ;)

Re: Wybór modelu XT 600...Rady???

: 02 mar 2018, 22:46
autor: Wilkolak5
Witam. Dzięki za odpowiedzi. Co do zawieszania w XT , to gdy nie będzie mi pasowało to bez żalu zmienię na lepsze, z innego motocykla. Co do wyboru, że dlaczego XT, to myślę że tak jak inni staję przed dylematem co wybrać. A że nie mogę mieć jednocześnie nakeda, crossa, turystyka i jeszcze jakiegoś starego2T, to muszę wybrać. Chodzi o motocykl do wszystkiego, uniwersalny tj. turystyka szosa plus max. średni teren, dojazdy do pracy, do pogrzebania w wolnej chwili itp. Ceny części i ich dostępność też są na plus.
Planuję wydać na początek ok 3-5 tyś na bazę tj. coś co jeździ, z dokumentami . Ale wiadomo jak jest z planowaniem...
Pytanie do was- czy ktoś podwyższał kierownicę, siedzenie???

Re: Wybór modelu XT 600...Rady???

: 02 mar 2018, 23:02
autor: Wilkolak5
mallory pisze:
fakir pisze: Sprzęt jest tak dobry, jak dobry ma serwis :)
::::))) 100% zgody....

Igorro pisze:.. Dlatego uważam że lepiej dołożyć i kupić coś nowszego i przede wszystkim z lepszym zawieszeniem ;)
..
Ale konkretnie... co i za jaką cenę.. jakiś przykład... śledzę ceny tener 600 od dawna i od pół roku szaleją... a kolega chce tenerę 600 i wg. portali aukcyjnych to właśnie do tenery będzie musiał dołożyć:::)))


No właśnie co konkretnie kolego Igorro ???
Rozważałem Kle 500, AT, Dominatora, Xl 600 R, Translapa, Dr 650...

Re: Wybór modelu XT 600...Rady???

: 03 mar 2018, 15:49
autor: mallory
Transalp - co by nie powiedzieć mocno uniwersalny motocykl... ani na trasy, ani w teren... Czyli i na trasę w miarę ok i w teren w miarę ok... ja uważam transalpa za jeden z motocykli do wszytskiego.... niektórzy powiedzą, że jest w takim razie do niczego ale chyba nie w tym przypadku... Jeżeli ma być jeden ... na dojazdy do pracy i na wypad kilka tyś w wakacje i czasmi w lekki teren ... to transalp może być wg. mnie.

Re: Wybór modelu XT 600...Rady???

: 05 mar 2018, 22:15
autor: Igorro
ttr 600 :) zdecydowanie lepsze zawieszczenie. Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Trzeba o tym pamiętać. O ile mi wiadomo do XT bez problemu można włożyć lepszy widelec ale już z tylnym amorem jest problem.

Re: Wybór modelu XT 600...Rady???

: 06 mar 2018, 13:07
autor: Gacek
Wilkolak5 pisze:
mallory pisze:
fakir pisze: Sprzęt jest tak dobry, jak dobry ma serwis :)
::::))) 100% zgody....

Igorro pisze:.. Dlatego uważam że lepiej dołożyć i kupić coś nowszego i przede wszystkim z lepszym zawieszeniem ;)
..
Ale konkretnie... co i za jaką cenę.. jakiś przykład... śledzę ceny tener 600 od dawna i od pół roku szaleją... a kolega chce tenerę 600 i wg. portali aukcyjnych to właśnie do tenery będzie musiał dołożyć:::)))


No właśnie co konkretnie kolego Igorro ???
Rozważałem Kle 500, AT, Dominatora, Xl 600 R, Translapa, Dr 650...
Co prawda pytanie nie padło pod moim - jednak zapytam ? dlaczego " orbitujesz" w swoich rozwazaniach z sprzetami które śą ciezkie i mają dużą pojemnosć ? :roll: .Aby się dobrze bawić wcale nie jest powiedziane ze musi to być 4t kupisz coś 2t o mniejszej pojenosci i bedziesz miał wiecej fanu i pozostanie ci wiecej kasy w kieszeni jak masz czas i lubisz dłubac przy motku :) .

Re: Wybór modelu XT 600...Rady???

: 07 mar 2018, 06:44
autor: xt600moto
to ja wtrącę swoje trzy grosze z 1 posta wnioskuję że chce kupić do jazdy na co dzień do pracy w sezonie i weekendowe wypady
i jeszcze do tego mało awaryjne przychodzi mi na myśl tylko 2 firmy honda i yamaha już zostały wymienione te motocykle wszystko zależne w jakim stanie kupisz jeżeli ktoś naprawdę dba o serwisowanie motocykla to nie sprzeda zbyt tanio a większość tych motocykli na portalach jest wysłużone to albo kupić od jakiegoś znajomego znając historie tego motocykla albo kupić tani jak najlepszym stanie i zrobić generalny remont chyba że chcesz naprawiać w drodze nic wieczne nie jest jeżeli miał bym jeździć na co dzień to jednak bym wybrał jakiegoś 4 cylindrowego mniejsze koszty ale w terenie nie polatasz

jeżeli chodzi o 2t czy 4t ludzie piszą że 2t w exploatacji niby tańszy prawda jest taka że 2t trzeba dwa razy częściej naprawiać i koszta wychodzą podobne jak nie większe dla 2t czemu pojemność większa np 600 zostały zbudowane do enduro turystyki gdzie te silniki nie są wyżyłowane bo mogli osiągnąć dużo większą moc ,a za to że ma dużą pojemność to moc jest znośna wystarczająca do wagi a silnik jest bardzo trwały np honda xr 650l i xr650r jaka różnica mocy i serwisowania

ostatnio okazało się że crosówki wcale nie są tak wcale lekkie gdzie producent motocykli podawał wagę 105kg do 110kg okazało się że po zalaniu oleju wody benzyny założenie osłon pod silnik chłodnice na ręce innych stopek wydechu motocykle tak naprawdę ważyły od 124kg do 135 kg więc niema co się zbytnio inspirować danymi producenta lepiej samemu poważyć

Re: Wybór modelu XT 600...Rady???

: 07 mar 2018, 12:59
autor: Igorro
a propo tych ttr, Tu jest bardzo fajna.
https://www.olx.pl/oferta/yamaha-ttr-60 ... 9b3e093502

Re: Wybór modelu XT 600...Rady???

: 08 mar 2018, 22:43
autor: Gacek
xt600moto pisze:to ja wtrącę swoje trzy grosze z 1 posta wnioskuję że chce kupić do jazdy na co dzień do pracy w sezonie i weekendowe wypady
i jeszcze do tego mało awaryjne przychodzi mi na myśl tylko 2 firmy honda i yamaha już zostały wymienione te motocykle wszystko zależne w jakim stanie kupisz jeżeli ktoś naprawdę dba o serwisowanie motocykla to nie sprzeda zbyt tanio a większość tych motocykli na portalach jest wysłużone to albo kupić od jakiegoś znajomego znając historie tego motocykla albo kupić tani jak najlepszym stanie i zrobić generalny remont chyba że chcesz naprawiać w drodze nic wieczne nie jest jeżeli miał bym jeździć na co dzień to jednak bym wybrał jakiegoś 4 cylindrowego mniejsze koszty ale w terenie nie polatasz

jeżeli chodzi o 2t czy 4t ludzie piszą że 2t w exploatacji niby tańszy prawda jest taka że 2t trzeba dwa razy częściej naprawiać i koszta wychodzą podobne jak nie większe dla 2t czemu pojemność większa np 600 zostały zbudowane do enduro turystyki gdzie te silniki nie są wyżyłowane bo mogli osiągnąć dużo większą moc ,a za to że ma dużą pojemność to moc jest znośna wystarczająca do wagi a silnik jest bardzo trwały np honda xr 650l i xr650r jaka różnica mocy i serwisowania

ostatnio okazało się że crosówki wcale nie są tak wcale lekkie gdzie producent motocykli podawał wagę 105kg do 110kg okazało się że po zalaniu oleju wody benzyny założenie osłon pod silnik chłodnice na ręce innych stopek wydechu motocykle tak naprawdę ważyły od 124kg do 135 kg więc niema co się zbytnio inspirować danymi producenta lepiej samemu poważyć
Na twoim miejscu oszczednie bym sie wyrazał z pozycji oceny wagi - bo na mysli masz zapewne motocykle klasy enduro - motocykl słuzący do jazdy off (nie enduro ) jest o niebo lzejszy :) .
Chociarz do tzw endurzenia w swoim zywocie natknołem się na coś takiego jak KTM FREE RIDE W 2T jak zciagałem moto z przyczepki to popadłem w konsternację :shock: mimo ze posiada homo itp itd to wazy jak rowerek :roll: .Najprostszym efektem redukcji wagi jest muj sprzet na głupich plastikach mozna tak utargać masy ze czapka staje w pionie :lol: .
Jak znajdę chwilę czasu i sił to zapodam coś sensownego (realnie przerobionego ).
Nazywając po imieniu xt ( fabrycznym wykonaniu ) to moto na grzyby a nie do endurzenia po lesie :P zresztą jak wiekszosć motocykli o wiekszej pojemnosci :!: (trzeba wazyć zamiary - siły na realne mozliwosci ) .Jak ktoś posiada TROCHĘ "parY " i umiejetnosci to moze sobie pozwolić na coś wiecej na ile ? ;) .