Strona 1 z 2

Tłok szlif Yamaha TT600S

: 27 mar 2018, 17:47
autor: Mateooo
Witam was koledzy :D Przymierzam się do zrobienia szlifu cylindra w mojej TT600 i zakupie nowego tłoka, lecz zacząłem się zastanawiać czy bym tak czasem nie zamówił tłoka +7mm i zrobił taki szlif :D Co myślicie czy zyskała by na mocy i czy opłaca się w ogóle taka zabawa jak by to wyglądało jak myślicie?
Na sklepie riderparts jest dostępny tłok +2mm prox jest tam dopisane że:Pojemność skokowa motocykla zwiększa się z fabrycznych 595cm³ do 620,7cm³
http://sklep.riderparts.pl/produkt/tlok ... 00-01-2601

A znalazłem też tłoka wossner gdzie dostępne jest nawet +7mm :
http://sklep.riderparts.pl/produkt/tlok ... 00-yfm-600

Proszę o jakieś informacje albo po prostu jakieś praktyczne porady Pozdrawiam! :tt600:

Re: Tłok szlif Yamaha TT600S

: 27 mar 2018, 23:12
autor: ArturS
Niedawno gdzieś się przewinęło w postach, że przy tych ogromnych rozwiertach jest potrzebna rzeźba z blokiem silnika. Ten prox to po części ratunek dla przypadków, w których TKRJ dostępny w PL jest za mały żeby wyrobić - wychodzi taniej niż tulejowanie + tłok. Plus dla Proxa dodatkowo taki, że są osobno dostępne pierścienie, choć nie jestem fanem zabiegów typu "honowanie + pierścienie i jakoś to będzie przez kolejne kilkanaście tys. km), ale z drugiej strony w V-kach to normalne rozwiązanie - mało kto decyduje się na szlif i nadwymiarowe tłoki, ludzie wymieniają same pierścienie i motocykle jeżdżą kolejne dziesiątki tys.km.

Podniesienie mocy sposobem na pojemność, to chyba nie ten kierunek, ale znawcą nie jestem. Prędzej bym szedł w lekkie kute tłoki, inne gaźniki itp niż w pojemność. Zobacz sobie np. na takiego Suzuki DR800 Big. Ile tam jest mocy przy tym wielkim wiadrze? Właściwie tyle samo co w XT.

Re: Tłok szlif Yamaha TT600S

: 28 mar 2018, 16:19
autor: Mateooo
Ok a jest gdzies dostepna informacja co trzeba zrobic z tym blokiem ?;) a tak w ogole znacie jakies informacje o zwiekszeniu mocy w tt ? Bo ja nic nie znalazlem :/ A moze ktos zna sie na takich modyfikacjach i moze pomoc ?

Re: Tłok szlif Yamaha TT600S

: 29 mar 2018, 14:47
autor: Gacek
Mateooo pisze:...a tak w ogole znacie jakies informacje o zwiekszeniu mocy w tt ? Bo ja nic nie znalazlem :/ A moze ktos zna sie na takich modyfikacjach i moze pomoc ?
Jesteś kolejnym "zjebem " i(naczej tego nie nazwę ) na tym forum który pyta kolejny raz o coś takiego :P .
Jak brakuje mocy to masz zawsze jakieś wyjscie zmienić moto albo poszukać tej magicznej mocy np: u rycerzy Yeday :lol: .

Re: Tłok szlif Yamaha TT600S

: 29 mar 2018, 16:03
autor: 86matusz
300km temu mialem zalozonego wossnera 98.50 co wychodzi okolo 30cm³ wieksza pojemnosc.
czy mocy bylo wiecej to nie wiem, chwilami wydaje mi sie ze ten tkrj 95.50 jak by gore mial lepsza, i byl odrobine mniej wywazony
Dziwie sie ze ci brakuje mocy, XT-tek jest u mnie najslabszym moto.
Fz 750 106km XJ 550 60km. Ale ja sie czasami zielony robie, od wrazen jakie daje ten silnik w krzakach

Wysłane z mojego 6055P przy użyciu Tapatalka

Re: Tłok szlif Yamaha TT600S

: 29 mar 2018, 16:29
autor: Gacek
Ja za małolata smigałem 48 km 2t 250 - niestety nie był moją własnoscią a klubu pod uwczesną marką PZM .
Uczciwie nazywajac nie kreciły mnie układy jakie panowały w takich zwiazkach i -ludzie którzy niszcza mlode ambitne charaktery.
Jak po czasie wruciłem w zajawkę kupiłem xt - bo miał zblizoną katalogową moc i nic po za tym :P .
Nazywając sprawy po imieniu jest to zajebiste moto smigam sprawami (terenami sprzaed lat ) i wyrabia się - jednak brakuje czegoś ale nie nazwał bym tego mocą a bardziej dynamika jej oddawania 8-)

Re: Tłok szlif Yamaha TT600S

: 29 mar 2018, 17:26
autor: Mateooo
Wiesz nazywanie kogoś "zjebem " jak to ładnie napisałem wydaje mi się troszkę nie na miejscu tym bardziej, że zadałem tylko pytanie i nie wymagałem od ciebie odpowiedzi GACEK. Ale to świadczy tylko o Tobie... Pozdrawiam

Re: Tłok szlif Yamaha TT600S

: 29 mar 2018, 17:47
autor: 86matusz
Mi w tym engine tez wlasnie tego brakuje. XJ-ta, Fz-ta to silniki wysoko obrotowe gdzie przyrost mocy w miare obrotow najpierw sprawia ze wydaje sie jak by sie dlawil do 2.5k potem trzeba sie mocno trzymac tak ok 6k a tak od 8k do konca probuje wyrwac sie spod siodla niczym na korridzie a XT to taki traktor ktory sprawia tylko ze trzeba sie trzymac, ale za to czuc kazdy suw pracy tloka pod tylkiem gdy sie odkreci na srednich

Wysłane z mojego 6055P przy użyciu Tapatalka

Re: Tłok szlif Yamaha TT600S

: 29 mar 2018, 17:53
autor: Gacek
Mateooo pisze:Wiesz nazywanie kogoś "zjebem " jak to ładnie napisałem wydaje mi się troszkę nie na miejscu tym bardziej, że zadałem tylko pytanie i nie wymagałem od ciebie odpowiedzi GACEK. Ale to świadczy tylko o Tobie... Pozdrawiam
Jak najbardziej masz rację :facepalm: - naleza mi się buty na twarz za formę w jaka ubrałem to co miałem na mysli , nie mam zamiaru nikogo obrazać ani uswiadamiać Treśc jest jedynie powtarzalna i jak dla mnie i nic konkretnego z niej nie wynika - nie mam ochoty się tłumaczyć .
Aby nastała jasnosć dosyć aktywnie uczestniczę w zyciu tego foeum - podobnie sprawy maja się z uzytkowaniem sprzeta .
Mateo sorry :facepalm: nic do ciebie nie mam bardziej temat jaki nawiazałeś mnie sprowokował do takiego stwierdzenia :? .

Re: Tłok szlif Yamaha TT600S

: 29 mar 2018, 19:10
autor: Mateooo
Zdaje sobie doskonale sprawe z tego, że od TT nie ma co wymagać cudów :D Aczkolwiek chciałem po prostu się jakoś doinformować :D Wiem jeśli odczuwam brak mocy to czas na zmianę tym bardziej że używam mojej TT jako supermoto :D Posiadałem przez 5 miesięcy Ktm SXF 450 60 koni oddawane w Crossa mającego 110 kg wagi no po prostu bajka :D Sprzedałem go jakiś miesiąc temu musiałem :/ I pewnie dlatego teraz TT wydaje się być zamulona strasznie ;) Pozdrawiam !