Strona 2 z 3

Re: Co do ciśnienia oleju i głowicy

: 02 maja 2018, 16:09
autor: fryzjer
Fajama pisze:To potwierdzone obliczeniami jakimis? A jaki przekrój wężyka? Bo jak dam tak cieniutki jak włos to bede mógł chyba stal ciąć co? Jak wam sie wydaje?
Fajama .Jeśli w dekielku masz gwint M5 i taki wkręcisz gwint pozyskany z jakiejś śruby,to chyba na niego nie wciśniesz wężyka cieniutkiego jak włos
Jak masz czas to sobie zrób przeliczenia jakie to będzie ciśnienie.Chętnie się dowiem.A skąd jest ten sposób,to nie mam pojęcia.Chyba z jakiegoś manuala.Grunt,że to najprostszy sposób który jest praktykowany na tym forum.Podejrzewam,że w ten sposób ciśnienie jest sprawdzane i w Ustrzykach Dolnych,Kongo i na Wyspach wielkanocnych ;)
Aha i nie zapomnij skontrować tego krócca,bo zamiast wysokości w wężyku,będziesz mierzył wysokość plamy oliwy na ziemii :lol:

Re: Co do ciśnienia oleju i głowicy

: 02 maja 2018, 17:48
autor: kurol
Konca weza zatykac nie trzeba,byle byl wystarczajaca dlugi.
Jak zatka to pomiar nie bedzie miarodajny bo cisnienie oleju bedzie jeszcze musialo pokonac opor poduszki powietrznej.
Nie wiem jak sie to ma do oleju ale 10m slupa wody to jedna atmosfera

Re: Co do ciśnienia oleju i głowicy

: 02 maja 2018, 20:46
autor: Fajama
fryzjer pisze:
Fajama pisze:To potwierdzone obliczeniami jakimis? A jaki przekrój wężyka? Bo jak dam tak cieniutki jak włos to bede mógł chyba stal ciąć co? Jak wam sie wydaje?
Fajama .Jeśli w dekielku masz gwint M5 i taki wkręcisz gwint pozyskany z jakiejś śruby,to chyba na niego nie wciśniesz wężyka cieniutkiego jak włos
Jak masz czas to sobie zrób przeliczenia jakie to będzie ciśnienie.Chętnie się dowiem.A skąd jest ten sposób,to nie mam pojęcia.Chyba z jakiegoś manuala.Grunt,że to najprostszy sposób który jest praktykowany na tym forum.Podejrzewam,że w ten sposób ciśnienie jest sprawdzane i w Ustrzykach Dolnych,Kongo i na Wyspach wielkanocnych ;)
Aha i nie zapomnij skontrować tego krócca,bo zamiast wysokości w wężyku,będziesz mierzył wysokość plamy oliwy na ziemii :lol:
No ok ok sprawdzę :)

Re: Co do ciśnienia oleju i głowicy

: 02 maja 2018, 20:50
autor: Gacek
Manual o ile pamietam podaje wartośc przy tzw wolnych obrotach dla sekcji smarujacej okolicach 0.13 kPa .
Trza by posiadać adekwatnie dokładny manometr aby zmierzyć tą wartośc - wezyk i adapter w postaci wkrecanego nipla to koszt paru groszy ;) .

Re: Co do ciśnienia oleju i głowicy

: 02 maja 2018, 20:51
autor: Fajama
kurol pisze:Konca weza zatykac nie trzeba,byle byl wystarczajaca dlugi.
Jak zatka to pomiar nie bedzie miarodajny bo cisnienie oleju bedzie jeszcze musialo pokonac opor poduszki powietrznej.
Nie wiem jak sie to ma do oleju ale 10m slupa wody to jedna atmosfera
No wiadomo :panika:

Re: Co do ciśnienia oleju i głowicy

: 03 maja 2018, 03:21
autor: Tygrys
To może udać się do agromy lub na olx kupić za ok 50-60 pln czujnik z capka lub sześćdziesiątych bo wydaje mi się że warto dodać gazu przy próbie ciśnienia czy rośnie a wtedy i 10 m wezyka może braknie otwarcie bajpasu to 0.8-1.2 kPa. Ale to tylko takie moje fiu bzdziu. Pozdrowienia dla dlubiacych samemu .

Re: Co do ciśnienia oleju i głowicy

: 03 maja 2018, 07:21
autor: Fajama
Mam tutaj taki stary sprawdzony sklep rolniczy to sprawdzę ile za takie cacuszko by chcieli

Re: Co do ciśnienia oleju i głowicy

: 08 maja 2018, 15:50
autor: fryzjer
Gacek pisze:Manual o ile pamietam podaje wartośc przy tzw wolnych obrotach dla sekcji smarujacej okolicach 0.13 kPa .
Trza by posiadać adekwatnie dokładny manometr aby zmierzyć tą wartośc - wezyk i adapter w postaci wkrecanego nipla to koszt paru groszy ;) .

Gacek nie 0.13 kPa,tylko 13kPa.No ale mniejsza o to ;)
1) Piszesz dla sekcji smarującej.Czyli takie ciśnienie powinno być i na tej śrubce od dekielka filtra oleju,i na głowicy?
2) Jak mam rozumieć tą wartość z załącznika:
"pressione di apertura della di sicurezza : 80-120 kPa"
Po przetłumaczeniu translatorem wyszło:
ciśnienie otwarcia bezpieczeństwa

Czy chodzi o to,że powyżej 120kPa olej zostaje wyrzucony przewodem odmy do airboxu?

Re: Co do ciśnienia oleju i głowicy

: 09 maja 2018, 04:50
autor: Tygrys
Cześć napisałem że otwiera się bajpas ale chodzi o to ze przy ciśnieniu 1.2 bara ( prawie tyle co luftu w kołach w teren ) otwiera się przelew z sekcji smarujacej do miski olejowej (suchej ) skąd jest przepompowany druga sekcja do zbiornika oleju. Po to by chronić przed przebiciem oringi uszczelki a w razie zatkania jakiegoś kanału również pompę. Ciśnienie oprócz zaslepki w filtrze głowicy jest jeszcze w rurce do smarowania skrzyni biegów. Hej.

Re: Co do ciśnienia oleju i głowicy

: 09 maja 2018, 06:26
autor: fryzjer
Dzięki Tygrys :browar: .Teraz rozumiem.Piszesz o zaślepce w głowicy.Chodzi Ci o miejsce montażu napędu obrotomierza?
Co do tej rurki od smarowania skrzyni,to ja jej niestety nie mam.Mam starszy model.Ta rurka była wprowadzona po modelu 2KF :(