Strona 1 z 2

Kiedy przestać wykręcić śrubkę od mieszanki? :)

: 19 maja 2018, 19:17
autor: Fajama
Glupie pytanie, kiedy już pozostaje wam kręcenie śrubką od mieszanki to czym sie sugerujecie? Na co zwracanie uwagę? Kiedy przestajecie wykręcać? :D

Co sie bedzie działo jesli wykrece za dużo a co gdy za malo? :biker:

Pozdrawiam!

Re: Kiedy przestać wykręcać śrubkę od mieszanki? :)

: 19 maja 2018, 20:49
autor: Fajama
Wiadomość do moderatora: proszę o poprawę słowa w tytule "wykręcić" na "wykręcać". :?

Re: Kiedy przestać wykręcić śrubkę od mieszanki? :)

: 19 maja 2018, 20:56
autor: Gacek
Ja krecę tym z rególy jak przy ogledzinach swiecy coś wyłazi , ew jak cisnienie a raczej pora roku sie zmienia :) .
Jak sama nazwa wskazuje regulujesz tym skład mieszanki jak podawana do cylindra .
Mało wykrecona to zubozenie mieszanki -wykrecona wiecej wzbogacenie składu.
Tyle ze robić moge to praktycznie w kazdej chwili bo dorobiłem sobie pokretło byle w łapki nie parzyło :lol: .

Re: Kiedy przestać wykręcić śrubkę od mieszanki? :)

: 20 maja 2018, 09:43
autor: Dalti
Glupie pytanie, kiedy już pozostaje wam kręcenie śrubką od mieszanki to czym sie sugerujecie? Na co zwracanie uwagę? Kiedy przestajecie wykręcać? :D

Co sie bedzie działo jesli wykrece za dużo a co gdy za malo? :biker:
Pozdrawiam!

Nie takie głupie.
jaki gaznik ?
od tamtej pory rozebrałem parę innych gaźników ,ale z tego co pamiętam jest to jest Teikei jak i w ttr mechaniczny synchronizowany z podciśnieniowym CV to ta śruba regulacji wzboga/zubożenia (odkręcając przepuszcza więcej paliwa 2.5 -max 7obr .pózniej wyskakuje)odpowiada za prace silnika w dużej mierze wolnych/jałowych obrotów lub odpuszczania gazu ,(kanał dyszy wolnych obrotów gaźnika mechanicznego) .Najlepszym jej ustawieniem jest optymalna praca silnika przy minimalnym podkręceniu obrotów gaźnika przepustnicy , tu wiele użytkowników popełnia błąd podkręcając obr. co powoduje zbyt duże okopcenie świec .Za kolor świecy(kopcone/palone) odpowiada wiele innych czynników ale to już odrębny temat.
Ja krecę tym z rególy jak przy ogledzinach swiecy coś wyłazi , ew jak cisnienie a raczej pora roku się
Gacek o jakim ty ciśnieniu piszesz czy pory roku bo moja ttra po rozgrzaniu czy zima czy lato i na wysokości 1.5 kilmeta chodzi idealnie !? no chyba ze na jakiś wyżynach można by było się zacząć z tym bawić. ;)

Re: Kiedy przestać wykręcić śrubkę od mieszanki? :)

: 20 maja 2018, 16:55
autor: Fajama
Czyli ona ma sie nijak do wysokich obrotów? Jezeli jadac długo na max gazie i nagle wciskając sprzęgło to motor spada z obrotów tak nisko ze gaśnie, nie zatrzyma się na swoich obrotach to od czego to? :)

Re: Kiedy przestać wykręcić śrubkę od mieszanki? :)

: 20 maja 2018, 17:58
autor: Gacek
Fajama pisze:Czyli ona ma sie nijak do wysokich obrotów? Jezeli jadac długo na max gazie i nagle wciskając sprzęgło to motor spada z obrotów tak nisko ze gaśnie, nie zatrzyma się na swoich obrotach to od czego to? :)
Ta śruba reguluje skład mieszanki w całym zakresie obrotów .
Jak wystepują u ciebie takie perypetie (ja opisałeś ) to moze zerknij na poziom paliwa ew droznosć kanałow zasilajacych , tylko najlepiej na ile sie da bezinwazyjnie :) .
Moze tez istniec opcja ze zapłon ci nawala i przy zejsciu z obrotów brakuje iskry .
Dalti sprawa krutko nazywajac wygladają tak - zimne pory roku pali z ssaniem zrobi sie cieplej lub rzadsze powietrze i trza go np palić bez ssania bo inaczej ma czasami problemy zaskoczyć :roll: .

Re: Kiedy przestać wykręcić śrubkę od mieszanki? :)

: 20 maja 2018, 19:10
autor: Dalti
Ta śrubą(skład mieszanki) regulujemy wyłącznie skład mieszanki paliwa/powietrza (w tym przypadku ilość paliwa do gardzieli przy zamkniętej przepustnicy )Regulujemy obroty „wolne” żeby po odpuszczeniu gazu i zamknięciu przepustnicy silnik nie zgasł. Z boku gaźnika jest pokrętło\śruba do regulacji obrotów (powiedzmy wysokich, gaźnika )jest niczym innym jak zwiększenie ich poprzez podniesienie przepustnicy (możesz to samo zrobić lekko przekręcić rollgazem-jak niektórym spadają obroty to je podtrzymują ) W praktyce rzadko da się ustawić dobre obr. tylko śrubą od mieszanki i regulujemy je regulacją od obrotów żeby były prawidłowe. To tez odpowiada za to ze podczas odpuszczenia gazu czy wciskając sprzęgło silnik nie zgasł

Re: Kiedy przestać wykręcić śrubkę od mieszanki? :)

: 21 maja 2018, 08:06
autor: Fajama
Poziom ustawiłem w ten sposób:
https://photos.app.goo.gl/BYtEiEH74CBRTMGd9

Re: Kiedy przestać wykręcić śrubkę od mieszanki? :)

: 21 maja 2018, 08:48
autor: Fajama
Przypomniało mi sie, mam odme ktora biegnie od bloku do filtra powietrza ale wlasnie w taki sposób ze omija filtr powietrza i cały syf leci do gaznika.. Czy mogę ja poprowadzić gdzieś indziej? Co z otworem przy filtrze? Będzie sie dalo wyregulować gaźnik?

Re: Kiedy przestać wykręcić śrubkę od mieszanki? :)

: 21 maja 2018, 09:06
autor: Gacek
Fajama to o czym piszesz to standart w xt i innych ;) .
Wracając do tematu problemów z gasnieciem - zagladałes w jakim stanie masz membrankę odpowiedzialną za
dystrybucję powietrza pod dysze ? .Moze tam coś szwankuje i przy zejsciach z obrotów nie otwiera ci kanału napowietrzjaceego :roll: .