Strona 1 z 4

Czarna pomarańcza

: 14 wrz 2019, 21:42
autor: Pawlo
Stało się, zmieniłem barwy :bananaevil:
Ogólnie miała być Aprilia Dorsoduro 750, na którą już dosyć mocno byłem napalony, ale usłyszałem kilka historii o awaryjności tych sprzętów i sobie odpuściłem, bo musiałbym trafić sztukę z naprawdę niskim przebiegiem, żeby trochę pojeździć bez żadnych problemów, a to wiązało się z ceną przekraczającą mój budżet.
Ale nie ma tego złego, bo w garażu już stoi KTM 690 Duke, 17kkm nalotu, 2011r., czyli przedostatnia generacja tego modelu. W zasięgu i nawet pod nosem był też nowszy Duke, ale nowszy nie znaczy ładniejszy ;) I tym oto sposobem stałem się posiadaczem tego sprzętu:

Image

Image

Image

Moto typowo szosowe, więc na tym forum pewnie słabo się przyjmie :lol: Cóż więcej mogę napisać o tym sprzęcie, micha mi się cieszy jak na tym jadę i tyle :D Jedynie mogę żałować, że zmiana nadeszła tak późno. Zawieszenie, heble, moc, wszystko po przesiadce z TT to jednym słowem "masakra". Fabryczne sprzęgło antyhoppingowe daje niezapomniane wrażenia przy lataniu bokiem po asfalcie. Tylko ten silnik dźwiękowo to jak betoniarka ze żwirem, niestety to nie to co Japonia - trzeba będzie to zagłuszyć dobrym wydechem :lol: No i tyle, w razie pytań pisać, z chęcią odpowiem :)

Re: Czarna pomarańcza

: 15 wrz 2019, 08:22
autor: glina
Gratuluję, oby był niezawodny jak TT ! Na pewno osiągami zamiata, ale wizualnie mi Duke nigdy nie podchodził. No, ale wiadomo - o gustach się nie dyskutuje :) :browar:

Re: Czarna pomarańcza

: 15 wrz 2019, 09:47
autor: Łukasz TTR600
Z wyglądu kosmita na pewno zwraca na siebie uwage :shock: no i nie był tyrany w błocie :lol: Specyficzna maszyna oby służyła jak najdłużej .

Re: Czarna pomarańcza

: 17 wrz 2019, 08:23
autor: terenowiecc
Ładny i brzydki zarazem :mrgreen: Niech bezpiecznie i bezawaryjnie jeździ.
Na pewno technicznie jest to przeskok o kilka epok w górę i duży krok naprzód jeżeli chodzi o odczucia i radość z jazdy.
TT nie było żal jak wyjeżdżała po 10 latach z podwórka? ;)

Re: Czarna pomarańcza

: 17 wrz 2019, 08:28
autor: ArturS
Bardzo fajny sprzęt, osiągami wymiata.
Byle tylko jak najpóźniej wytarła się plastikowa przepustnica, bo zaboli po kieszeni. No i dbać serwisowo trzeba o wiele bardziej niż XT. Pomarańcza nie wybacza takiego partactwa jakie się widuje w japonii :biker:

Re: Czarna pomarańcza

: 18 wrz 2019, 20:14
autor: Pawlo
terenowiecc pisze:TT nie było żal jak wyjeżdżała po 10 latach z podwórka? ;)
Teoretycznie człowiek się dwa razy cieszy - pierwszy raz przy zakupie, a drugi przy sprzedaży :lol: Ale nie powiem, przywiązałem się już przez te lata do TT i jak pomagałem ją pakować na busa to miałem mocno mieszane uczucia ;) Będę miło wspominać ten sprzęt, szczególnie ostatnie 3 lata, gdy faktycznie już wszystko co najważniejsze było porobione i moto latało bezawaryjnie.

Artur, no siedzi tam kilka drogich dupereli, ale pocieszam się, że przebieg jest mały, także może te najgorsze rzeczy się odwleką lub mi się nie przytrafią :) Kumpel ma właśnie 690 Enduro z tym samym starszym motorem (faktyczna pojemność ~650ccm), to nakulał już 70kkm i jeszcze pieca nie "otwierał", tylko eksploatacyjne tematy. Odnośnie serwisu to faktycznie porównując do XT/TT jest to lekki szok już nawet przy wymianie oleju - nasrane filtrów, 2 filtry oleju + 2 wkłady filtrujące z siatki, do tego niecałe dwa litry oleju 10W60 i wymiana co 3kkm. Dzisiaj właśnie przebrnąłem przez taką wymianę - olej się wylewa z 3 stron silnika, wydech pod piecem cały w oleju, naklęczałem się jak w niedzielę w kościele, idź pan w chu.. z taką robotą, już mało brakło, a bym zatęsknił za TT :mrgreen:

Re: Czarna pomarańcza

: 19 wrz 2019, 12:21
autor: glina
Jaka jest komfortowa prędkość przelotowa dla tego modelu ? Skrzynia 6-biegiowa, nie ?

Re: Czarna pomarańcza

: 22 wrz 2019, 19:43
autor: Pawlo
glina pisze:Jaka jest komfortowa prędkość przelotowa dla tego modelu ? Skrzynia 6-biegiowa, nie ?
Tak, skrzynia 6 biegów. Odnośnie prędkości, 120-130km/h jest komfortowe dla kierowcy, silnik chętnie pojedzie jeszcze dużo szybciej, ale powyżej 130km/h napór wiatru na klatę jest straszny i po kilkunastu kilometrach robi się nieprzyjemnie. Leci do mnie szyba akcesoryjna PUIG'a, zobaczymy jaka będzie różnica. Na razie walnąłem tylko jedną dłuższą trasę (~100km), głównie z prędkością 90-100km/h. Na 6. biegu przy 100km/h jest równo 4k obr. i jest to minimalna prędkość dla tego biegu. Trochę wolniej i już trzeba redukować, bo zaczyna się lekkie poszarpywanie, a poniżej 3k obr. na każdym biegu zaczynają się ostre telepawki. Silnik TT jest dużo bardziej potulniejszy na niższych obrotach. Spalanie po takiej trasie +80km po mieście wyszło 3.8l/100km :shock:

Re: Czarna pomarańcza

: 13 gru 2019, 22:59
autor: Pawlo
Aaa odświeżę trochę temacik, bo i tak na forum pustki to przynajmniej niech przy Kacie coś się dzieję 8-) Od zakupu nakulałem jakieś 1500km, moto zasuwa jak wściekłe - niestety mam potwierdzenie na papierze od smutnych panów, którzy przerwali mi pierwszą podróż na tym moto do roboty :police:

Image

Do Kata jest zaskakująca ilość gadżetów i różnych pierdółek na Aliexpress, także praktycznie co chwilę przychodzi paczka z jakimś pomarańczowym bzdetem :facepalm:
Wrzuciłem oryginalne ślizgi (crash pady) na ośki przód i tył, na wahaczu rolki pod podnośnik z Ali.

Image

Dekielki filtrów oleju również od kitajców, niestety tak szybko jak je założyłem to ściągnąłem - olej lał się jak z kranu, wymiary dekielków trochę różniły się od oryginału :lol:

Image

Wjechały też grzane manety, na kierownicy nie zabrakło detalu od chińskiego majfrenda.

Image

Od strony mechanicznej - moto dostało "nowy" wydech. Tłumik pojechał do przerobienia do Edwarda znanego jako EdHaust, został wyrzucony katalizator, środek wydechu zrobiony a'la Akrapovic, w dużym skrócie przelot. Od razu wgrałem mapę Akrapa, wywaliłem z programu sondę lambda oraz system wtórnego powietrza, który chroni katalizator przy zimnym silniku.

Image

Myślałem, że TT-ka potrafiła nieźle zgrzać kolektory na ssaniu, a tu taka żarówa przy zimowym przepaleniu po kilku minutach na biegu jałowym :shock:

Image

Wrzuciłem też szybkę PUIGa, na którą czekałem - szybka niewielka, a komfort powyżej 100km/h duużo lepszy. I w stanie jak na poniższych fotach moto czeka na wyższe temperatury. Czeka mnie jeszcze trochę pracy, m.in. czyszczenie i dosyć skomplikowana adaptacja przepustnicy, bo moto sporadycznie gaśnie przy ruszaniu spod świateł, regulacja zaworów, licznik do naprawy, bo wskaźnik temperatury świruje, dopasowanie DB-killera, wyprowadzenie gniazda usb do ładowania telefonu i takie tam pierdolety. Jak będzie zainteresowanie to mogę kontynuować tutaj wątek, bo polskie fora Kata to tragedia :cry: Jakby ktoś serwisował jakąś 690 i potrzebował pomocy od strony programowo-elektronicznej to służę pomocą, reszty sprzęta dopiero się uczę ;)

Image

Image

Image

Re: Czarna pomarańcza

: 14 gru 2019, 09:41
autor: glina
Piękny róż :D Ile kosztuje to ustrojstwo, żeby pod kompa podpiąć motocykl ?