SILNIK 2KF

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
ODPOWIEDZ
ArtiW
Czyścioch
Posty: 6
Rejestracja: 20 maja 2020, 08:13
Motocykl: XT 600 2KF 1987 rok

SILNIK 2KF

Post autor: ArtiW »

Cześć

Z uwagi iż jestem "świerzy" mam prośbę o udzielenie odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Posiadam xt 600 z 1987 roku i jeden z kraterów silnika jest uszkodzony mechanicznie ( nie ma wpływu na działanie jednostki) nr silnika rozpoczyna się od symbolu 2KF. Chcę wymienić te kratery i przechodząc do meritum czy muszę poszukiwać kraterów silnika z oznaczeniem 2KF czy inne również będą pasować do silnika ? Gdzie to mogę sprawdzić ? Niestety nie mam rozeznania w silnikach XT 600 dlatego proszę o pomoc.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: SILNIK 2KF

Post autor: ArturS »

Do któregoś tam roku nie było natrysku na jeden lub więcej trybów skrzyni biegów. Ale nie mam informacji które to były roczniki, być może po numerze OEM pompy oleju można się sugerować - w pewnym momencie wleciała bardziej wydajna, być może wiązało się to właśnie z dodatkowymi otworami natrysku, bo ciśnienie robocze wg serwisówki się nie zmieniło. Do 2KF możesz wpakować kartery z 1VJ, 3AJ, 3TB do 95r i chyba też późniejsze, ale musiałbym porównać czy tylko doszła zaślepka siłownika sprzęgła (przeniesiono go na pokrywę sprzęgła), czy jeszcze coś zmotali. Poza kolorem oczywiście ;)
Miałem na stole już różne zmoty, nawet TT600R z ostatniego rocznika z prawym karterem z 43F i jeździło to dopóki kopniak nie oddał i nie rozłupało go, być może kolejny raz (TTRy tak mają).
ArtiW
Czyścioch
Posty: 6
Rejestracja: 20 maja 2020, 08:13
Motocykl: XT 600 2KF 1987 rok

Re: SILNIK 2KF

Post autor: ArtiW »

Bardzo dziękuję za odpowiedź !!
Awatar użytkownika
czadi
Lubiący błoto
Posty: 80
Rejestracja: 08 maja 2011, 15:28
Motocykl: XT 600 2KF
Lokalizacja: Rawicz

Re: SILNIK 2KF

Post autor: czadi »

Wrzucenie karterów z 1vj, 3aj lub 3 tb wymusza wymianę wałka zdawczego skrzyni biegów na dłuższy o 10 mm a co za tym idzie także zabieraka tylnego koła na taki z 1vj, 3aj, 3tb a także wymianę lewej pokrywy silnika żeby pasowała do karteru ( inny kształt).
ODPOWIEDZ