640 6Days
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
640 6Days
Po ponad 11 latach od zakupu swojego 43F postanowiłem zmienić obóz i kupiłem KTM.
Opcji było kilka, początkowo miało być XT660R, później zacząłem przeglądać 690tki Enduro a w międzyczasie trafił się 640 Enduro i na tym poszukiwania zakończyłem
2001 rok, jeszcze ze sprzęgłem na linkę. Six Days z pięknymi, lakierowanymi plastikami do porysowania...
18k przebiegu, chyba nawet zgodnego z rzeczywistością. Gaźnik Mikuni BST, podciśnieniowy.
Więcej fotek;
https://photos.app.goo.gl/Zzpxbx6xUxYakQhS6
Od zakupu przejechałem jakieś +- 600km, miska się cieszy Zupełnie inna jakość doznań w stosunku do XT. Szkoda, że wcześniej nie zdecydowałem się na zmianę.
Plany na najbliższy czas:
- zmiana opon
- przegląd zawieszenia, mycie, smarowanie itd.
- zmiana przełożenia bo obecnie optymalna prędkość przelotowa, to około 80kmph
- może okleję go folią bezbarwną albo kupię nielakierowane plastiki, jeszcze przemyślę czy jest sens
Mateusz
Opcji było kilka, początkowo miało być XT660R, później zacząłem przeglądać 690tki Enduro a w międzyczasie trafił się 640 Enduro i na tym poszukiwania zakończyłem
2001 rok, jeszcze ze sprzęgłem na linkę. Six Days z pięknymi, lakierowanymi plastikami do porysowania...
18k przebiegu, chyba nawet zgodnego z rzeczywistością. Gaźnik Mikuni BST, podciśnieniowy.
Więcej fotek;
https://photos.app.goo.gl/Zzpxbx6xUxYakQhS6
Od zakupu przejechałem jakieś +- 600km, miska się cieszy Zupełnie inna jakość doznań w stosunku do XT. Szkoda, że wcześniej nie zdecydowałem się na zmianę.
Plany na najbliższy czas:
- zmiana opon
- przegląd zawieszenia, mycie, smarowanie itd.
- zmiana przełożenia bo obecnie optymalna prędkość przelotowa, to około 80kmph
- może okleję go folią bezbarwną albo kupię nielakierowane plastiki, jeszcze przemyślę czy jest sens
Mateusz
- glina
- Po ośki w błocie
- Posty: 629
- Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
- Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002 - Lokalizacja: Bolesławiec
Re: 640 6Days
Wygląda na mega zadbany motocykl (mały przebieg, opony nie-terenowe). Ile ten model waży na sucho ? W tym modelach nie montowano Keihina z pompką przyśpieszającą ? Gratuluję zakupu !
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 888
- Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31
Re: 640 6Days
Jak na 19 lat wygląda naprawdę ładnie Gratulacje przesiadki
- Tygrys
- Po kostki w błocie
- Posty: 469
- Rejestracja: 07 cze 2017, 13:49
- Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600
Re: 640 6Days
Gratuluję zmiany moto całkiem inne niż Yamaha grunt to banan six days lc4 z rozrusznikiem podciśnieniowym gaźnikiem i gumami w zabieraku od tylnej zębatki ale to robi go bardziej cywilizowanego.Hej.
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: 640 6Days
Dzięki Panowie
Glina - bez paliwa podają wagę 136kg. Keihina montowali fabrycznie w wersji SXC. W zwykłym 640 Enduro i Adventure były Mikuni BST i taki jest u mnie. Moto jest wyraźnie łagodniejsze i płynniej oddaje moc niż na FCR. Ma to swoje wady i zalety, póki co zostawiam jak jest bo nie do końca pasuje mi zero jedynkowa charakterystyka a na FCR taka właśnie jest - każdy ruch manetki to wyrywanie motocykla do przodu, w terenie super ale przy rekreacyjnej jeździe po zadupiach trochę to męczy a ja raczej uprawiam drugi styl jazdy. Grunt, że jest opcja włożenia mechanicznego gaźnika bez żadnych kombinacji. W XT jest to niemożliwe.
Qpa - podobno stał długo nieużywany ale nie wiem ile w tym prawdy. Na pewno w terenie nie był użytkowany i dzięki temu nie jest zniszczony.
Tygrys - dokładnie tak. Gumy w zabieraku, to w sumie plus bo sztywne piasty w SXC pękają i kończy się albo na przekładce na grubszą piastę z EXC albo na piaście z zabierakiem więc chyba lepiej mieć ten zabierak od razu i nie szukać alternatywnych rozwiązań.
Glina - bez paliwa podają wagę 136kg. Keihina montowali fabrycznie w wersji SXC. W zwykłym 640 Enduro i Adventure były Mikuni BST i taki jest u mnie. Moto jest wyraźnie łagodniejsze i płynniej oddaje moc niż na FCR. Ma to swoje wady i zalety, póki co zostawiam jak jest bo nie do końca pasuje mi zero jedynkowa charakterystyka a na FCR taka właśnie jest - każdy ruch manetki to wyrywanie motocykla do przodu, w terenie super ale przy rekreacyjnej jeździe po zadupiach trochę to męczy a ja raczej uprawiam drugi styl jazdy. Grunt, że jest opcja włożenia mechanicznego gaźnika bez żadnych kombinacji. W XT jest to niemożliwe.
Qpa - podobno stał długo nieużywany ale nie wiem ile w tym prawdy. Na pewno w terenie nie był użytkowany i dzięki temu nie jest zniszczony.
Tygrys - dokładnie tak. Gumy w zabieraku, to w sumie plus bo sztywne piasty w SXC pękają i kończy się albo na przekładce na grubszą piastę z EXC albo na piaście z zabierakiem więc chyba lepiej mieć ten zabierak od razu i nie szukać alternatywnych rozwiązań.
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2500
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: 640 6Days
Kurde piękny stan tego Kata, widać od razu po fotach Gratuluję trafienia takiego rodzyna. Temat plastików mocno do przemyślenia, jak będziesz ciorał ostro w terenie to szukałbym innych, ale jak szutrowe spokojne przejazdy to przezroczysta folia PPF zrobi robotę - większość jest samoregenerujących się, postawisz na słońcu to rysy znikną. Na daleką przyszłość polecam mimo wszystko przesiadkę na 690, bo to już zupełnie inny piec, także żebyś się nie zasiedział jak na XT Niestety cenowo też jest przepaść. 690 trzymają jakiś kosmiczny pułap cenowy, sam jak szukałem Enduro/SMC to byłem lekko załamany, mój budżet zniósł tylko Duke'a, który akurat wpasował się w mój profil jazdy, bo teren już dawno odpuściłem, a i tak Duke to SMC w bardzo szosowym wydaniu, więc w moim przypadku na jedno wyszło.
-
- Administrator
- Posty: 1006
- Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
- Lokalizacja: LU
Re: 640 6Days
Faktycznie, szukał długo, ale jak trafił to w 10tkęPawlo pisze:Kurde piękny stan tego Kata, widać od razu po fotach Gratuluję trafienia takiego rodzyna. Temat plastików mocno do przemyślenia, jak będziesz ciorał ostro w terenie to szukałbym innych, ale jak szutrowe spokojne przejazdy to przezroczysta folia PPF zrobi robotę - większość jest samoregenerujących się, postawisz na słońcu to rysy znikną. Na daleką przyszłość polecam mimo wszystko przesiadkę na 690, bo to już zupełnie inny piec, także żebyś się nie zasiedział jak na XT Niestety cenowo też jest przepaść. 690 trzymają jakiś kosmiczny pułap cenowy, sam jak szukałem Enduro/SMC to byłem lekko załamany, mój budżet zniósł tylko Duke'a, który akurat wpasował się w mój profil jazdy, bo teren już dawno odpuściłem, a i tak Duke to SMC w bardzo szosowym wydaniu, więc w moim przypadku na jedno wyszło.
Z folią PPF masz doświadczenia? Zastanawiamy się czy przy konieczności zdjęcia jej będzie to możliwe bez uszkodzenia bazy...
Mnie kusi zmiana SXC na 690, ale póki co jakiś koszmar cenowy, a ja jestem dość spłukany...
@terenowiecc - dodaj, że fajne 43F będzie do wzięcia, a Ty jednak dalej przy XT zostajesz budując kolejne... więc @Pawlo - on dalej siedzi w XT
---
Pozdrawiam
mazi
Pozdrawiam
mazi
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 888
- Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31
Re: 640 6Days
A jakie Xt budujesz?
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: 640 6Days
Dzięki Pawlo!Pawlo pisze:Kurde piękny stan tego Kata, widać od razu po fotach Gratuluję trafienia takiego rodzyna. Temat plastików mocno do przemyślenia, jak będziesz ciorał ostro w terenie to szukałbym innych, ale jak szutrowe spokojne przejazdy to przezroczysta folia PPF zrobi robotę - większość jest samoregenerujących się, postawisz na słońcu to rysy znikną. Na daleką przyszłość polecam mimo wszystko przesiadkę na 690, bo to już zupełnie inny piec, także żebyś się nie zasiedział jak na XT Niestety cenowo też jest przepaść. 690 trzymają jakiś kosmiczny pułap cenowy, sam jak szukałem Enduro/SMC to byłem lekko załamany, mój budżet zniósł tylko Duke'a, który akurat wpasował się w mój profil jazdy, bo teren już dawno odpuściłem, a i tak Duke to SMC w bardzo szosowym wydaniu, więc w moim przypadku na jedno wyszło.
Z plastikami temat jest problematyczny o tyle, że ciężko jest kupić drugi zestaw na podmiankę. Myślałem je okleić folią po prostu, może taką jak mówisz PPF - nie mam z tym żadnego doświadczenia, musze zgłębić temat. Jak miałeś z tym do czynienia, to pewnie podpytam Ciebie o kilka kwestii.
690tka Enduro byłaby dla mnie doskonałym rozwiązaniem ale poniżej 25k są raczej mało atrakcyjne sztuki a z drugiej strony na obecnym etapie życia nie do końca byłbym w stanie znaleźć uzasadnienie na wydatek rzędu 25-30k na motocykl...choć Żona nie powiedziała nie
Taa...już byłem praktycznie zdecydowany odpuścić poszukiwania i wyremontować 43F na kolejne X lat bo znaleźć cokolwiek sensownego mając mniejsze lub większe ale jednak jakieś tam wymagania, to jest spore wyzwanie.mazi pisze:Faktycznie, szukał długo, ale jak trafił to w 10tkę
Z folią PPF masz doświadczenia? Zastanawiamy się czy przy konieczności zdjęcia jej będzie to możliwe bez uszkodzenia bazy...
Mnie kusi zmiana SXC na 690, ale póki co jakiś koszmar cenowy, a ja jestem dość spłukany...
@terenowiecc - dodaj, że fajne 43F będzie do wzięcia, a Ty jednak dalej przy XT zostajesz budując kolejne... więc @Pawlo - on dalej siedzi w XT
43F jeszcze nie sprzedałem ale prawdopodobnie taki go właśnie los czeka bo jak to mówią "jedna dupą nie pozasiadam wszystkiego co bym chciał".
Budowa, to za duże słowo ale remontuję DJ02 z myślą o motocyklu dla Żony i może gdzieś na jakiś dalszy wyjazd kiedyś. Może w wolnej chwili wrzucę temat na forum i pokażę z czym się mierzę bo kilka problemów po drodze napotkałem a jestem w zasadzie na samym początku tematu.qpa pisze:A jakie Xt budujesz?
Także można powiedzieć, że poszerzam horyzonty ale z XT tak do końca nie rezygnuję W dalekosiężnych planach mam zakup 1VJ w pewnym celu ale kiedy to zrealizuję i czy w ogóle mi się to uda, to nie wiem. Bardziej traktuję to jako marzenie niż cel sam w sobie.
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2500
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: 640 6Days
Folia PPF będzie najlepsza pod kątem ochrony, ale też najtrudniejsza w aplikacji. Takiej folii jeszcze osobiście nie kładłem. Klei się ją na mokro, najlepiej mieć gotowe szablony, co tutaj jest niemożliwe i trzeba będzie ciąć na plastikach. Folia jest gruba przez co jest trudna w dopasowaniu, może być problem z zawinięciem do niewidocznych części i będzie oklejone po prostu do zewnętrznej krawędzi owiewki. No i ceny tych folii są dosyć wysokie. Proponuję popytać ludzi zajmujących się tym na co dzień, może warto to komuś oddać. Pooglądaj na YT "folia PPF aplikacja" i "folia PPF test" Samemu możesz spróbować kleić np. folią Oracal 270, ale jest to folia PCV, czyli tylko udająca folie PPF - jest dużo tańsza, ogółem też gorsza, można się pobawić samemu na próbę.