TT600S

Pokaż innym swój motocykl!
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
scania1213
Lubiący błoto
Posty: 98
Rejestracja: 09 wrz 2012, 18:56
Motocykl: Yamaha xt 600-2KF 89r.
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: TT600S

Post autor: scania1213 »

Nie jest ciężko jej wyciągnąć :-) Najlepiej postawić moto na jakimś stołku, żeby koło tylnie było w górze i troche je podnosić. Dorobienie takiej ośki to raczej groszowa sprawa. Miałem podobny przypadek, dałem do tokarza i wziął może 15 zł :-)
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: TT600S

Post autor: Pawlo »

Jakby nie było ciężko to już dawno by było po robocie. Dzisiaj 4 godziny w garażu, 3 osoby - nikt nie podołał. Może jak nic nie jest pourywane/pokrzywione to jakoś wychodzi :roll: Jak na razie ośka ruszyła się jakieś 0,5cm w stronę nakrętki, czyli przeciwną do normalnego kierunku wyciągania. Generalnie kibel straszny, nie wiem co tam tak trzyma. Wstępnie plan jest taki, że będzie cięcie przy karterach, a później rozwiert od strony nakrętki - może wyjdzie w częściach, ale przynajmniej są jakieś szanse. Odnośnie dorabiania - też dorobiłem ośkę przedniego koła po taniości, teraz nadaje się na śmietnik, bo nie była utwardzana powierzchniowo.
Jedyna pozytywna wiadomość jest taka, że jest już pierwszy chętny na zakup, który mnie pogania ze składaniem. Cdn. :geek:
Obrazek
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: TT600S

Post autor: terenowiecc »

Na prasę go :lol:
Podobny problem miałem swego czasu z jedną z osi kiwaczki w XT - łatwiej było wycisnąć ją wraz z metalową tulejką w aluminiowym wahaczu niż samą oś z tulejki. Ale z możliwością włożenia elementu w prasę to temat o wiele łatwiejszy...
Najprawdopodobniej stoi na odcinku silnika - w główkach wahadła masz łożyska więc jak co jakiś czas smarowałeś to tam nic się zastać nie powinno :)

A w stronę ułamanego łba osi nie drgnie? Chociaż to bez większego znaczenia, powinno wyjść tak w jedną jak i w drugą.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: TT600S

Post autor: Pawlo »

Właśnie w tę stronę co trzeba ani drgnie :? Tego się obawiam, że stoi w silniku :x
Obrazek
Awatar użytkownika
Piekny
Po kostki w błocie
Posty: 161
Rejestracja: 22 kwie 2013, 15:02
Motocykl: Yamaha TT600R 2001 5CH4

Re: TT600S

Post autor: Piekny »

Pawlo, też ten temat ostatnio przerabiałem apropo zabawy z demontażem wahacza i silnika i ogolenie zabaw z smarowaniem całego tego ustrojstwa, a jeśli byś tak nie poluzował silnika na mocowaniach i pozwolił mu "odprężyć" tą ośkę?
Jeśli silnik na mocowaniach jest minimalnie krzywo to może blokować Ci tą oś przy wybijaniu. Ostatecznie żeby mieć lepszy dostęp możesz zrzucić silnik a z tym nie ma kosmicznie dużo roboty, i będziesz mieć piękny dostęp do ośki i będziesz mógł popsikać jakimś odrdzewiaczem czy innym smarowidłem, może popuści?
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: TT600S

Post autor: terenowiecc »

Piekny pisze:Ostatecznie żeby mieć lepszy dostęp możesz zrzucić silnik a z tym nie ma kosmicznie dużo roboty, i będziesz mieć piękny dostęp do ośki i będziesz mógł popsikać jakimś odrdzewiaczem czy innym smarowidłem, może popuści?
Niestety ta oś przechodzi nie tylko przez główkę wahacza ale też przez tylne górne mocowanie silnika...
Gdyby nie to, to temat na pewno byłby prostszy.
JAWKA SIEDLCE
Po kostki w błocie
Posty: 257
Rejestracja: 26 sie 2013, 10:01
Motocykl: xt600

Re: TT600S

Post autor: JAWKA SIEDLCE »

Zostaje szlifierka albo brzeszczot i tokarz jak młotek niepomaga i żeby z tłuczeniem nieprzegiąć bo się rozejdzie rama jak niewyparta :roll:
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: TT600S

Post autor: Gacek »

Zapytam ? Pawlo kiedy ostatnio rozbierałeś wahacz ? przy remoncie wyciągałeś silnik ? bo jak przez taki krótki okres czasu potrafi złapać oś to moze profilaktycznie należało by co jakiś czas to rozebrać i przesmarować :roll: .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Tecza
Po kostki w błocie
Posty: 226
Rejestracja: 18 paź 2013, 08:36
Motocykl: XT 43f
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: TT600S

Post autor: Tecza »

moze kluczem udarowym a z zerwanej strony w miedzy czasie jakims konkretnym uderzaczem i jakis plynny smar do tego wszystkiego ewentualnie troszke palnikiem podgrzac
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: TT600S

Post autor: Pawlo »

Gacek, ja tam nie zaglądałem, pchałem tylko smaru przez kalamity, ale łożyska wahacza i tak nie mają kalamitek. Wahacz wytargany, łożysko trzymało w bieżni, a na dodatek ośka była krzywa w miejscu pęknięcia, lekki rozwiert ramy pomógł. Teraz poszukiwania bieżni i dwóch łożysk kiwaczki. Generalnie syf, rudość i zużycie. Śladów po moim smarowaniu brak :roll:

Image

Image
Obrazek
ODPOWIEDZ