Strona 1 z 2

problem z 1 biegiem

: 03 sty 2011, 21:37
autor: damiannn123
Witam! mam problem z 1 biegiem w tt 600s nie występuje to zawsze ale gdy chce wrzucić 1 następuje dziwny zgrzyt i bieg nie chce w ogóle wejść dopiero po jakimś czasie załapie co może być tego przyczyną? nie chce rozwalić skrzyni

Re: problem z 1 biegiem

: 03 sty 2011, 21:48
autor: lisek666
tylko 1 czy inne tez biegi??? być może sprzęgło podciąg

Re: problem z 1 biegiem

: 03 sty 2011, 21:53
autor: damiannn123
tylko 1, a może właśnie masz racje bo ta linka jakaś krótka jest i tam gdzie się ją mocuje do klamki nie pasuje muszę zamówić nową ta będzie pasowała? http://moto.allegro.pl/ir-linka-sprzegl ... 64139.html

Re: problem z 1 biegiem

: 03 sty 2011, 22:04
autor: lisek666
no ja nie wiem jaki masz model ramy podasz im rocznik model oni powinni ci dopasować właściwą.

Re: problem z 1 biegiem

: 04 sty 2011, 02:10
autor: Gacek
Ja obstawiam ze otrzymujesz pierwsze symptomy zużycia elementów skrzyni .Na tyle ile poznałem temat to często rozpoczyna sie to wszystko od łozyska pod koszem sprzegła .Dostaje normalny wycisk stale przenosząc obciązenia z napędu a dodatkowo przy każdym wysprzeglaniu przenosi siły w kierunku swojej osi .Potem to już tylko pozostaje efekt domino zła praca (nadmierny luz ) tego elementu odbija sie na całej reszcie powodując szybsze zuzycie elmentów biezni ze wzgledu na niepromieniowe przenoszenie sił.Skoro po wbiciu biegu następuje zgrzyt i masz problem z praca całej skrzynki to osobiscie zdjoł bym prawą kapę i zerknoł tam (nie muszę chyba tłumaczyć dlaczego ?) tarcze z reguły sie scierają powodując ślizganie sprzegła , zuzycie tego łozyska powoduje z reguły złe wysprzeglanie.

Re: problem z 1 biegiem

: 04 sty 2011, 16:13
autor: damiannn123
zobacze co będzie jak zmienie linkę bo gdy ten bieg wejdzie to już nie ma kłopotów na dłuższy czas to tylko się dzieje od czasu do czasu i nie to że jak lekko nacisnę dźwignię tylko bieg nie wchodzi wciskam ją mocniej i wtedy jest zgrzyt

Re: problem z 1 biegiem

: 04 sty 2011, 23:17
autor: loko
Wymieni linkę lub tą, co masz postaraj się tak podregulować żeby był minimalny luz … to też wada sprzęgła na „linkę”, że często wraz ze zmiana tem. trzeba trochę Reg……….. a kiedy to się dzieje ?? jak.. rano to skleja ci sprzęgło, Ja tak miałem po wspaniałym matul 5100 , tak wielbionym… Z rana nie było innej opcji jak tylko bez odpalanie wrzucić 2-3 i rozkleić sprzęgło. Ale nawet po rozgrzaniu 1 wchodziło nie „miło”. Jest tez sporo podrób na rynku motula.. itp. I ogólnie ten olej nie ma super parametrów… wlej cos innego .. ja jeżdżę teraz na respol pełen syntetyk to sing 4t i z pełna odp polecam ten olej ! też orlenowy olej to motocykli ma b. dobre parametry… ( niby nasza ekipa na Dakarze na nim śmiga;p…). Z olejami jest tak ze baza ( to w znacznej części olej mineralny ….) a poszczególni producenci nie maja rafinerii :D specyfikacja zleży od dodanych przez nich komponentów ale baza ok. 60-70% jest w większości ta sama… dlatego motul rozlewany w Chinach :mrgreen: jest do du.. tak jak świece NGK z Tajwanu :mrgreen: :lol: …:D

Czyli najpierw linka.. potem olej i potem Mart się że ze skrzynią cos nie halo :mrgreen: :twisted:

Re: problem z 1 biegiem

: 05 sty 2011, 06:53
autor: Gacek
Najlepiej odpowiedz sobie sam na pytanie ? czy występuje u ciebie zgrzyt czy szarpiecie wywołane sklejonymi tarczami .Powodzenia .

Re: problem z 1 biegiem

: 05 sty 2011, 07:31
autor: Gacek
Loko o co ci chodzi z tymi olejami jesteś dilerem czy jak ? wszyscy zalecają do yamah 20 / 40 mineral Motul 3000 20/50 jest gestszą formą I ma moim zdaniem i wielu innych użytkowników potwierdza ze ma dobre parametry .Nie spotkałem nikogo kto by zarżnoł silnik z powodu uzywania tej oliwy.Wiec po co robić zamieszanie ? w głowach zwykłym zjadaczom ryżu :| .

Re: problem z 1 biegiem

: 05 sty 2011, 23:26
autor: loko
Tak jestem studentem elektrotechniki i w między czasie jeżdżę cieniasem jako diler :D.
Nie… :roll:
pewnie że będzie chodzić na mineralnym, ten silnik pochodzi jeszcze z lat 70 … ale ja nie lubię jak jest dobrze a jest b. dobrze. Dlatego szukałem innej alternatywy. Kolejny + to np. przy katowaniu w piaskownicy max tem mam teraz 130 o C ale to naprawdę po kilku godzinach… na motulu ledwo zacząłem i już było 130oC im dłużej to rosło czasem aż do 140 nawet z chłodnicą… Wiadomo, ze XT TTR nawet bez pierścieni odpali. ale ja po zdjęciu cylindra nie chce widzieć przytarcia na tłoku a to się często zdarza jak ktoś katuje XT TTR . świat idzie do przodu a konstrukcja XT nie.. wiec w czasach kiedy był produkowany zalecali co było najlepszego na rynku .. ale teraz są jeszcze leprze produkty , które przy sprawnym i zadbanym XT, TT nie sprawią problemów a a wręcz przeciwni .. tyle …
To jak z WSK … wszyscy lali MIXOL … ale zalać np. olej do mieszanki od piły (husqvarny) i można wSK katować i katować i nie czuć żeby tłok spuchł :twisted: … a niby zalecali powiedzmy MIXOL…....
Ja nie mówię ze motul 3000 jest zły… ale że można zalać cos jeszcze lepszego tyle :) … ale przyznaje po zalaniu respola… zaczęło mi się sączyć z dekla po stronie zębatki zdawczej:D :lol:
…. The end :D
Pozdrawiam

Co do motula to nie zmienię zdania jest sporo podrób albo jakość spadła ale ja po odpaleniu maszyny jak wrzuciłem 1 to aż mnie serce skręcało tak jebało. ( Wcześniej nie było problemów na 5100) ale jak mam wydać kase i znów trawić na bumbę to wolę dołożyć …

No i kto zaleca 3000 ? jest ich duzo na pułkach jak castrola i tyle…