Benzyna w oleju

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
Jarcio91
Czyścioch
Posty: 1
Rejestracja: 16 maja 2022, 20:16
Motocykl: Yamaha XT600Z

Benzyna w oleju

Post autor: Jarcio91 »

Witajcie forumowicze :bananasaluta: Jestem tutaj świeżakiem i zakładając nowy temat proszę o wyrozumiałość jeśli temat był już poruszony. Jeśli mogę prosić o link lub przekierowanie będę wdzięczny, a jeśli to trafne i świeże pytanie to o dobrą poradę. Posiadam Yamaha XT 600 Z TENERE z 1990 roku. Od pewnego czasu nie mogę się uporać z problemem obecności dużej ilości benzyny w oleju. Problemy zaczęły się po naprawie cewek na magnecie (wybaczcie jeśli to nie fachowe określenie). Motocykl czekał około 3 miesiące na złożenie i uruchomienie. Od tego czasu nie jestem w stanie dojść do ładu z tematem jak wyżej. Paliwo przybywa podczas jazdy z tego co zaobserwowałem bo na postojach kilkudniowych nie przybywa stanu oleju chyba że to złudne wrażenie bo od razu spływa do miski olejowej a później po odpaleniu trafia w dalszy obieg choć po zapaleniu po dłuższym postoju i pracy kilkanaście minut do rozgrzania stan oleju nie rośnie dopiero po przegnaniu moto. Wymieniony został zaworek iglicowy wraz z gniazdem bo on rzekomo miał winę ale nic się nie zmieniło. Gdzie szukać przyczyny i jak rozwiązać problem Szanowni Koledzy? Proszę o podpowiedzi i ewentualne pytania co do motocykla bo zbyt wiele danych pewnie nie podałem. Pozdrawiam Was
Sebastian
Lubiący błoto
Posty: 21
Rejestracja: 28 wrz 2022, 10:00
Motocykl: Xt 600 3tb

Re: Benzyna w oleju

Post autor: Sebastian »

Prawdopodobnie nie trzymają zaworki w gaźnikach sprubuj zamykać kranik to powinno troszkę pomóc na postoju nie trzymają zaworki i paliwo przelewa się z gaźnikuw na zawory puźniej na tłok i miedzy pierścieniami do karteruw
Sebastian
Lubiący błoto
Posty: 21
Rejestracja: 28 wrz 2022, 10:00
Motocykl: Xt 600 3tb

Re: Benzyna w oleju

Post autor: Sebastian »

Ewentułanie je wymień
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Benzyna w oleju

Post autor: ArturS »

Wydaje Ci się, że przybywa. Tak działa sucha miska olejowa - dojść do tego ile jest oleju to jakiś kosmos ;) Normalne jest, że jak zalejesz na zimnym silniku do poziomu, to niemal na pewno wysra ten olej podczas jazdy. Nie jeden zmieścił 3.5-4l w ten sposób, a potem gubił to przez airbox lub inne nieszczalności.

W przypadku nie trzymania zaworka iglicowego, w tym konkretnym przypadku paliwo po prostu będzie się lało przelewem pod motocykl.
Sebastian
Lubiący błoto
Posty: 21
Rejestracja: 28 wrz 2022, 10:00
Motocykl: Xt 600 3tb

Re: Benzyna w oleju

Post autor: Sebastian »

Powinno być czuć paliwo w oleju no i kolega się myli bo ja miałem tak w suzuki i przelewało do oleju przez zaworki iglicowe stan się podnosił i było czuć paliwo w oleju do airboxa też się lało i zaworki pomogły :confetti:
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Benzyna w oleju

Post autor: ArturS »

Raczej się nie mylę :) Znam te motocykle na wylot. W jakimś suzuki może się paliwo przelewać i do opon, ale nie w TT/XT 600 ;) Właściwie to w większości przypadków nieszczelność zaworka iglicowego powinna spowodować ubytek paliwa przelewem pod motocykl, ale wyjątki są (np niektóe V-ki hondy). W niektórych motocyklach dodatkowo mogą być podciśnieniowe kraniki, gdzie często uszkodzenie membrany może powodować przelewanie paliwa niemal wprost do cylindra (podłączenie do króćca).
W normalnym przypadku XT/TT po prostu leje pod siebie, gdy zaworek nie trzyma. Oczywiście mogą wystąpić wyjątki - zatkany przelew itp. Ale w tym przypadku jestem niemal pewny, że nic złego się nie dzieje.

Swoim XTkiem przejechałem ponad 300tys.km, serwisowałem kilkadziesiąt innych XT/TT, a jakby ktoś mnie poprosił o sprawdzenie poziomu oleju w nich, to się nie podejmę :lol: Odkręcasz bagnet i susza. Myślisz sobie "kurde, jednak coś tam bierze oleju" i dolewasz setkę czy dwie. Sprawdzasz po chwili i nadal mało, znowu dolewasz. I tak w końcu znika litr oleju, myślisz sobie, że teraz jest ok i po prostu trzeba teraz kontrolować stan, ruszasz w trasę i nagle masz zalany airbox albo mokrą od oleju ramę :lol:
Sebastian
Lubiący błoto
Posty: 21
Rejestracja: 28 wrz 2022, 10:00
Motocykl: Xt 600 3tb

Re: Benzyna w oleju

Post autor: Sebastian »

Ok to proszę wytłumacz mi zasadę działania podciśnieniowego kranika i czym się on rużni od zwykłego
Sebastian
Lubiący błoto
Posty: 21
Rejestracja: 28 wrz 2022, 10:00
Motocykl: Xt 600 3tb

Re: Benzyna w oleju

Post autor: Sebastian »

Więc poświęce swój czas zeby takiego znawce mistrza mechaniki oświecić oturz sprawa jest następująca to jest jeden i ten sam ch*j jak się uszkodzi kranik podciśnieniowy paliwo leci grawitacyjnie to tak jak byś zostawił otwarty kranik i jeśli jest zaworek uszkodzony to leje sie tu i tu tak samo a odrazu na tłoka moze się lać paliwo ale tylko w 2t jeśli znasz budowe silnika 2 i 4t troszkę się doucz budowy silnika i zrozum działanie dam ci link specjalnie na tym forum szukałem dla ciebie gratulóje zrobienia z siebie pośmiewiska
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2022, 14:23 przez Sebastian, łącznie zmieniany 1 raz.
Sebastian
Lubiący błoto
Posty: 21
Rejestracja: 28 wrz 2022, 10:00
Motocykl: Xt 600 3tb

Re: Benzyna w oleju

Post autor: Sebastian »

Sebastian
Lubiący błoto
Posty: 21
Rejestracja: 28 wrz 2022, 10:00
Motocykl: Xt 600 3tb

Re: Benzyna w oleju

Post autor: Sebastian »

Zagrzać piec do około 60°C.
Zostawić silnik na biegu jałowym przez minimum 10 sekund, moto ma być w pionie.
Po zgaszeniu sprawdzić poziom oleju przez bagnet
:bananaevil:
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2022, 14:23 przez Sebastian, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ