Za wysokie napięcie ładowania XT600 2KF
-
- Lubiący błoto
- Posty: 81
- Rejestracja: 18 lis 2020, 07:52
- Motocykl: XTZ750, XT600 2kf
Za wysokie napięcie ładowania XT600 2KF
Hej, wsadziłem nowy akumulator i stwierdziłem ze pomierzę sobie ładowanie. Odpalam zimny silnik, motocykl sobie chodzi na lekkim ssaniu i dokonuje pomiaru na akumulatorze, jest super 14,2-14,4V ale dosłownie kilkanaście sekund później (jak się rozgrzeje silnik?) ładowanie pokazuje 16,8-17,2V obojętnie czy na jałowym czy na wyższych obrotach, z wszystkimi odbiornikami załączonymi czy tez nie. Pytanie do was, czy mieliście taki problem i czy stawiacie na walnięty regulator? Pozdrawiam.
-
- Czyścioch
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 lut 2022, 16:24
- Motocykl: XTZ 660
Re: Za wysokie napięcie ładowania XT600 2KF
Nie może tak być, takie napięcie zabije kolejny akumulator.Warto zweryfikować wszystko od pomiarów kabli fazowych alternatora ( pomiary powinny być w serwisowce), sprawdzenie połączeń wtyczek i mas, ja puscilem z regulatora dodatkowa masę do akumulatora, chociaż wydaje się ze za wysokie napięcie to uszkodzony lub chiński regulator, ale zaczalbym od powyzszych pomiarów tego co można zrobić za darmo.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 81
- Rejestracja: 18 lis 2020, 07:52
- Motocykl: XTZ750, XT600 2kf
Re: Za wysokie napięcie ładowania XT600 2KF
Alternator ok, oporność w normie, brak przebić do masy. Walnięty był oryginalny regulator (pewnie zajechany przez jazdę bez akumulatora przez poprzedniego właściciela).