Strona 3 z 13

Re: Pali bez ssania- normalne???

: 25 lut 2011, 19:45
autor: loko
Witam.

Co do poziomu to tak jak napisał Gacek. W manualu masz też podana wartość przy jakiej powinien się zamknąć zaworek ale bez nacisku ( pomiar na gaźniku w pozycji do góry nogami) a potem za pomocą wężyka i najwyżej korekta jak Gacek napisał.

Co do dyszy…są różne rozwiązania gaźników w jednych tą śrubą dawkuje się mieszankę a inną np. reguluje ilość powietrza dodatkowego lub paliwa … lub tą śrubą zwiększa się tylko ilość np. paliwa lub powietrza tu jest różnie.

Mam 2 gaźnik na części i właśnie się przyglądam + przekrój z manuala… i moim zdaniem tą śrubą nazwaną w moim manualu 6 -Pilot screw set/ Pilot air screw reguluje się ilość paliwa…
…. Ale to moje zdanie jeśli nią reguluje się ilość mieszanki to tak jak Gacek napisał jakaś drogą musi być jeszcze podane powietrze……..wiem że to górne okno na wlocie do gaźnika to od ssania, ale nie pamiętam jak myłem gaźnika gdzie sika benzyna jak się psika w te dwa małe otwory na wlocie gaźnika??…z ciekawości sprawdzę..(nie pamiętam czy aby one nie dostarczają stałej ilości powietrza??)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Co do już samej regulacji to u mnie jest słyszalna zmiana w Obr po regulacji tą że śrubą

Re: Pali bez ssania- normalne???

: 25 lut 2011, 20:58
autor: Gacek
Dla mnie osobiscie interpretacja na którą zwrucił uwagę kolega zul i jej przeznaczenie ( dysza nr 6 ) wprowadziła w spore zakłopotanie bo na paliwie zasilanym z tej dyszy mój silnik nie utrzymywał wolnych obrotów :( .Zuzycie paliwa jakie fundował mi xt to górna granica 7 l przy spokojnej jeździe 5l/100 wiec wszystko mogło by sie wydawać z mojego punktu ok .NIgdy nie wnikałem głebiej w budowę tego gaznika bo po regulacjach spogladając z tego poziomu wszystko było ok .No cóż moze przyszła pora aby to zweryfikować pod nowym kątem po 3 latach uzytkowania :lol:.Niby taka pierduła a potrafi narobić ze sie tak wyrazę bigosu w głowie :evil: .Krótko mówiąc drżyjcie krućce :lol: .

Re: Pali bez ssania- normalne???

: 26 lut 2011, 08:17
autor: lisek666
Gacek pisze:dla xt poziom dolnej krawedzi pływaka do krawedzi komory wartosc podawana jest 25-27 mm wg serwisówki .
Gacek ale od dolnej czy od górnej krawędzi komory pływakowej bo nigdzie nie jest napisane

Re: Pali bez ssania- normalne???

: 26 lut 2011, 09:16
autor: Gacek
Przepraszam ale chyba napisałem ze dolna :? czyli w naturalnej pozycji gaznika to bedzie ta która jest połozona na dole komory pływakowej (niestety nie umiem wkleić screnna jak kolega Loko )bo sprawa była by bardziej przejrzysty sposób przedstawiona.

Re: Pali bez ssania- normalne???

: 26 lut 2011, 11:00
autor: Gacek
Dodam tylko ze w moim xt dysza 6 to dysza ustalająca ilośc paliwa (skład mieszanki) wolnych obrotów a nie dysza ilosci podawanej mieszanki :|.

Re: Pali bez ssania- normalne???

: 26 lut 2011, 11:22
autor: lisek666
Dobra dziękuje teraz moge sie zabierać za reg.

Re: Pali bez ssania- normalne???

: 26 lut 2011, 11:41
autor: Pawlo
Na tym obrazku, który zapodał loko widać, że z tej dyszy wydobywa się mieszanka. Biała strzałka oznacza powietrze, czarna paliwo, a ta w kropki mieszankę.

Znalazłem jeszcze w necie co za co i kiedy odpowiada:
Obrazek

Obrazek

Tłumaczenie
Pilot jet - dysza wolnych obrotów
Pilot air screw - śrubka od mieszanki
Jet needle - ustawienia iglicy
Main jet - dysza główna
Throttle valve opening - otwarcie łychy (przepustnicy) ;)

Re: Pali bez ssania- normalne???

: 26 lut 2011, 19:02
autor: lisek666
Panowie no i dalej jest problem. Wszystko zrobione tak jak jest opisane wyżej. Iglice ustawione na srodekowe zapięcia, poziom paliwa ustawiony na 25 - 26mm od dna komory pływakowej do lustra benz, śruba (nasza kość niezgody) od "powietrza" (tak ją nazwijmy dla spokoju) wykręcona o 2- 2,5 obrotu od max wkręcenia. Moto odpala i gaśnie po chwili. Według nmnie brakuje mu benz, wygląda na to ,że wypala to co jest w komorze i dziękuje. Na mój rozum tak to wygląda. Wcześniej lustro benz było 7mm od górnej krawędzi komory (plus jeszcze obiętość pływaków zanuzonych w benz). Teraz jest to ok 10mm od górnej krawędzi minus jeszcze objętość pływaków (czyli jeszcze niżej). Czy ja coś źle robie czy z tym gaźnikiem jest coś nie tak???

Re: Pali bez ssania- normalne???

: 26 lut 2011, 20:00
autor: Gacek
- ustawienia dyszy nr 6 po wkreceniu na max 2,5 - 3 obrotu wykrecamy
- poziom paliwa - ( szlaufwaga) wezyk 5- 7 mm do krawędzi (miejsce łaczenia pokrywy komory pływakowej z gaznikiem )
lub 25 - 27 od dolnej krawedzi pływaka
mam chyba ADHD :x .

Re: Pali bez ssania- normalne???

: 26 lut 2011, 20:14
autor: Trampek
lisek666 pisze:
Gacek pisze:dla xt poziom dolnej krawedzi pływaka do krawedzi komory wartosc podawana jest 25-27 mm wg serwisówki .
Gacek ale od dolnej czy od górnej krawędzi komory pływakowej bo nigdzie nie jest napisane
tu jest też kilka podpowiedzi do tematu

http://w902.wrzuta.pl/obraz/32eQa3dqKSB/gaznik_xt_600_1
http://w407.wrzuta.pl/obraz/4Ox1zri9H2M/gaznik_xt_600_2
http://w317.wrzuta.pl/obraz/9ODXEGGjDl6/gaznik_xt_600_3
http://w236.wrzuta.pl/obraz/3mAaISd4pzU/gaznik_xt_600_4