Jaki naped wybrac?
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Jaki naped wybrac?
Pewnie zmieni ci się
pb 5.20 /100 km na inny wynik - a cała reszta to kwestia gustu
pb 5.20 /100 km na inny wynik - a cała reszta to kwestia gustu
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- Kula
- Po ośki w błocie
- Posty: 623
- Rejestracja: 25 sty 2010, 19:11
- Motocykl: XR 400R
- Lokalizacja: Sadłuki
Re: Jaki naped wybrac?
no napewno się zmieni
no nic, zobaczymy. napiszę swoje spostrzeżenia gdy tylko założę nowy napęd
no nic, zobaczymy. napiszę swoje spostrzeżenia gdy tylko założę nowy napęd
Motorynka -> Simson S51 -> Suzuki Dr 125 SE -> Honda Varadero 125 -> Pełnoletnia Yamaha XT 600 -> XR 400R
- ogur69
- Po kostki w błocie
- Posty: 298
- Rejestracja: 21 sty 2010, 21:40
- Lokalizacja: witnica
Re: Jaki naped wybrac?
też mam silnik z pszystawką pod rozruchajkę model xt600 3uw 93rok kumpel ma 3tb 94r i też ma tą przystawke choć mamy tylko kopniakaKula pisze:Gacek, nie mam rozruchajki elektrycznej w Xt, tylko kopkę. choć fakt, że mam "przygotowane" fabrycznie miejsce (przystawkę) na jej zamontowanie.
ale z jakiej paki coś takiego posiadam to pojęcia zielonego nie mam
a co do skrzynki, jeżeli ma fabrycznie 15/39 to będzie duża różnica jak założę 15/45?
co do przełożeń w tych rocznikach było 15/45 ja na takim nieganiałem na trasy mam 16/45 zużycie przy spokojnej jeżdzie 100km/h około 3,7-4,0/100km w teren używam 16/45 niepotrzeba zmieniać łańcucha biegi bardzo krótkie wsam raz do ciężkich przepraw zużycie w cyklu mieszanym od 6l/100km
15/39 było stosowane w modelach chyba po 95r wykastrowanych do 39km
ludzie dzielą się na czystych i szczęśliwych
- Trampek
- Po kostki w błocie
- Posty: 228
- Rejestracja: 28 cze 2010, 14:22
- Lokalizacja: Rabka/ Szczecin
Re: Jaki naped wybrac?
W waszym modelu opcja kopniak była dostępna pod zamówienie i zapewne przy jakiejś cenowej różnicy, więc jakiś procent nabywców decydował się na kopkę (zapewne fani i byli posiadacze 2KF) więc żeby taniej było fabryka wywalała elektryczny rozrusznik nie zmieniając nic więcej z lewej strony, dokładając kopkę. Tak przynajmniej opisywali to w gazatach.ogur69 pisze:też mam silnik z pszystawką pod rozruchajkę model xt600 3uw 93rok kumpel ma 3tb 94r i też ma tą przystawke choć mamy tylko kopniakaKula pisze:Gacek, nie mam rozruchajki elektrycznej w Xt, tylko kopkę. choć fakt, że mam "przygotowane" fabrycznie miejsce (przystawkę) na jej zamontowanie.
ale z jakiej paki coś takiego posiadam to pojęcia zielonego nie mam
W 95r. całkowicie zrezygnowano z tej opcji zapewne dlatego że po pojawieniu się TTS w 93r. zainteresowanie wersją K spadło.
Kiedyś 2KF, długo nic, potem 4GV, 5CH a tera znów nic
- ogur69
- Po kostki w błocie
- Posty: 298
- Rejestracja: 21 sty 2010, 21:40
- Lokalizacja: witnica
Re: Jaki naped wybrac?
zauważyłem że moto z rozruchajką ma troche inny kształt przystawki na deklu,z tego co mi wiadomo to w naszych niema flaków w pszystawce,choć są otwory pod rozruchTrampek pisze:W waszym modelu opcja kopniak była dostępna pod zamówienie i zapewne przy jakiejś cenowej różnicy, więc jakiś procent nabywców decydował się na kopkę (zapewne fani i byli posiadacze 2KF) więc żeby taniej było fabryka wywalała elektryczny rozrusznik nie zmieniając nic więcej z lewej strony, dokładając kopkę. Tak przynajmniej opisywali to w gazatach.ogur69 pisze:też mam silnik z pszystawką pod rozruchajkę model xt600 3uw 93rok kumpel ma 3tb 94r i też ma tą przystawke choć mamy tylko kopniakaKula pisze:Gacek, nie mam rozruchajki elektrycznej w Xt, tylko kopkę. choć fakt, że mam "przygotowane" fabrycznie miejsce (przystawkę) na jej zamontowanie.
ale z jakiej paki coś takiego posiadam to pojęcia zielonego nie mam
W 95r. całkowicie zrezygnowano z tej opcji zapewne dlatego że po pojawieniu się TTS w 93r. zainteresowanie wersją K spadło.
ludzie dzielą się na czystych i szczęśliwych
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Jaki naped wybrac?
Ja zupełnie zzieleniałem z tymi napędami - natchnołem się na sporo niespójnych informacji z których wynika ze do 95 roku pakowane były zestawy 15/ 39 . 40 Dla wersji z kołem 18 . Wszystkie modele na kopniak ( wypuszczone seryjnie )mają o większej średnicy cześć kapy nad paradnicą tt też tak jak by montowana w tych modelach była inna prądnica . Napędy 15 /45 zaczęły się pojawiać ostatniej tenerce i xt po 2kf kn w zdławionych wersji po 95 roku to standart .Po 98 roku w xt osunięto z prawego kartera otwory na kopniak i te ostatnie xt ki mają już inaczej ukł wysprzeglania zmontowany .Mnie osobiście w tym silniku motocyklu zastanawia moc bez względu na przełożenie. Może 4 pak tak ma ale do tej wszystko czym miałem okazje jeździć przy mocy 45 kucy rwało motor do 2- 3 biegu na koło .Nie rozumiem dlaczego xt tak nie ma może masa ?.Do końca ciężko mi stwierdzić czy występują różnice w skrzynkach jeżeli chodzi o przełożenia bo wszystko wskazuje ze japoniec pod koniec produkcji regulował to przez zastosowanie innych przełożeń silnik koło .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2496
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Jaki naped wybrac?
Masa to jedno, a drugie to jej rozłożenie. Sam piec lekki nie jest, a na dodatek ta masa idzie na przód. W TT zauważyłem, że wystarczy żeby koło podskoczyło na jakimś kamieniu czy górce i już sprzęt leci na gumie. Po prostu najgorzej jest podnieść ten przód, a potem to już samo idzieGacek pisze:ale do tej wszystko czym miałem okazje jeździć przy mocy 45 kucy rwało motor do 2- 3 biegu na koło .Nie rozumiem dlaczego xt tak nie ma może masa ?
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Jaki naped wybrac?
Albo ten silnik nie ma takiej mocy sam już nie wiem - będę miał okazję to wrzucę go na pomiar z czystej ciekawości .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- Trampek
- Po kostki w błocie
- Posty: 228
- Rejestracja: 28 cze 2010, 14:22
- Lokalizacja: Rabka/ Szczecin
Re: Jaki naped wybrac?
Co do danych serwisowych to ciężko złapać dane do XT600K bo wszystkie serwisówki są do modelu 90' a model w wersji K pojawił się w 91roku. Poszczególne silniki mogą się też różnić wstępnym przełożeniem tak jak to ma miejsce w TTRkach
TTR
przekładnia 74/31 (2,387)
łańcuch 44/15 (2,933)
TTRe
przekładnia 71/34 (2,088)
łańcuch 47/15 (3,133)
Obie TT różni jeszcze przełożenie pierwszego biegu. Nie wiedzieć czemu przełożenie to Wwwersji E jest takie samo jak w starej TTSce.
TTR
przekładnia 74/31 (2,387)
łańcuch 44/15 (2,933)
TTRe
przekładnia 71/34 (2,088)
łańcuch 47/15 (3,133)
Obie TT różni jeszcze przełożenie pierwszego biegu. Nie wiedzieć czemu przełożenie to Wwwersji E jest takie samo jak w starej TTSce.
Kiedyś 2KF, długo nic, potem 4GV, 5CH a tera znów nic
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2496
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Jaki naped wybrac?
No nie ma co ukrywać, stosunek mocy do masy jest mały, ok. 45 KM to trochę mało jak na 600ccm, obecnie taką moc mają 250ccm Ale zaletami tego silnika są m.in fajny moment obrotowy, żywotność i brak potrzeby kręcenia do 11k obrotów A jedyne czym się można ratować to przełożenia