Jaki naped wybrac?

Wszystko o tym motocyklu.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Jaki naped wybrac?

Post autor: Gacek »

Pewnie zmieni ci się
pb 5.20 /100 km na inny wynik - a cała reszta to kwestia gustu ;)
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Kula
Po ośki w błocie
Posty: 623
Rejestracja: 25 sty 2010, 19:11
Motocykl: XR 400R
Lokalizacja: Sadłuki

Re: Jaki naped wybrac?

Post autor: Kula »

no napewno się zmieni ;)
no nic, zobaczymy. napiszę swoje spostrzeżenia gdy tylko założę nowy napęd ;)
Motorynka -> Simson S51 -> Suzuki Dr 125 SE -> Honda Varadero 125 -> Pełnoletnia Yamaha XT 600 -> XR 400R
Awatar użytkownika
ogur69
Po kostki w błocie
Posty: 298
Rejestracja: 21 sty 2010, 21:40
Lokalizacja: witnica

Re: Jaki naped wybrac?

Post autor: ogur69 »

Kula pisze:Gacek, nie mam rozruchajki elektrycznej w Xt, tylko kopkę. choć fakt, że mam "przygotowane" fabrycznie miejsce (przystawkę) na jej zamontowanie.
ale z jakiej paki coś takiego posiadam to pojęcia zielonego nie mam

a co do skrzynki, jeżeli ma fabrycznie 15/39 to będzie duża różnica jak założę 15/45?
też mam silnik z pszystawką pod rozruchajkę model xt600 3uw 93rok kumpel ma 3tb 94r i też ma tą przystawke choć mamy tylko kopniaka
co do przełożeń w tych rocznikach było 15/45 ja na takim nieganiałem na trasy mam 16/45 zużycie przy spokojnej jeżdzie 100km/h około 3,7-4,0/100km w teren używam 16/45 niepotrzeba zmieniać łańcucha biegi bardzo krótkie wsam raz do ciężkich przepraw zużycie w cyklu mieszanym od 6l/100km
15/39 było stosowane w modelach chyba po 95r wykastrowanych do 39km
ludzie dzielą się na czystych i szczęśliwych
Awatar użytkownika
Trampek
Po kostki w błocie
Posty: 228
Rejestracja: 28 cze 2010, 14:22
Lokalizacja: Rabka/ Szczecin

Re: Jaki naped wybrac?

Post autor: Trampek »

ogur69 pisze:
Kula pisze:Gacek, nie mam rozruchajki elektrycznej w Xt, tylko kopkę. choć fakt, że mam "przygotowane" fabrycznie miejsce (przystawkę) na jej zamontowanie.
ale z jakiej paki coś takiego posiadam to pojęcia zielonego nie mam
też mam silnik z pszystawką pod rozruchajkę model xt600 3uw 93rok kumpel ma 3tb 94r i też ma tą przystawke choć mamy tylko kopniaka
W waszym modelu opcja kopniak była dostępna pod zamówienie i zapewne przy jakiejś cenowej różnicy, więc jakiś procent nabywców decydował się na kopkę (zapewne fani i byli posiadacze 2KF) więc żeby taniej było fabryka wywalała elektryczny rozrusznik nie zmieniając nic więcej z lewej strony, dokładając kopkę. Tak przynajmniej opisywali to w gazatach.
W 95r. całkowicie zrezygnowano z tej opcji zapewne dlatego że po pojawieniu się TTS w 93r. zainteresowanie wersją K spadło.
Kiedyś 2KF, długo nic, potem 4GV, 5CH a tera znów nic
Awatar użytkownika
ogur69
Po kostki w błocie
Posty: 298
Rejestracja: 21 sty 2010, 21:40
Lokalizacja: witnica

Re: Jaki naped wybrac?

Post autor: ogur69 »

Trampek pisze:
ogur69 pisze:
Kula pisze:Gacek, nie mam rozruchajki elektrycznej w Xt, tylko kopkę. choć fakt, że mam "przygotowane" fabrycznie miejsce (przystawkę) na jej zamontowanie.
ale z jakiej paki coś takiego posiadam to pojęcia zielonego nie mam
też mam silnik z pszystawką pod rozruchajkę model xt600 3uw 93rok kumpel ma 3tb 94r i też ma tą przystawke choć mamy tylko kopniaka
W waszym modelu opcja kopniak była dostępna pod zamówienie i zapewne przy jakiejś cenowej różnicy, więc jakiś procent nabywców decydował się na kopkę (zapewne fani i byli posiadacze 2KF) więc żeby taniej było fabryka wywalała elektryczny rozrusznik nie zmieniając nic więcej z lewej strony, dokładając kopkę. Tak przynajmniej opisywali to w gazatach.
W 95r. całkowicie zrezygnowano z tej opcji zapewne dlatego że po pojawieniu się TTS w 93r. zainteresowanie wersją K spadło.
zauważyłem że moto z rozruchajką ma troche inny kształt przystawki na deklu,z tego co mi wiadomo to w naszych niema flaków w pszystawce,choć są otwory pod rozruch
ludzie dzielą się na czystych i szczęśliwych
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Jaki naped wybrac?

Post autor: Gacek »

Ja zupełnie zzieleniałem z tymi napędami :mrgreen: - natchnołem się na sporo niespójnych informacji z których wynika ze do 95 roku pakowane były zestawy 15/ 39 . 40 Dla wersji z kołem 18 . Wszystkie modele na kopniak ( wypuszczone seryjnie )mają o większej średnicy cześć kapy nad paradnicą tt też tak jak by montowana w tych modelach była inna prądnica . Napędy 15 /45 zaczęły się pojawiać ostatniej tenerce i xt po 2kf kn w zdławionych wersji po 95 roku to standart .Po 98 roku w xt osunięto z prawego kartera otwory na kopniak i te ostatnie xt ki mają już inaczej ukł wysprzeglania zmontowany .Mnie osobiście w tym silniku motocyklu zastanawia moc bez względu na przełożenie. Może 4 pak tak ma :oops: ale do tej wszystko czym miałem okazje jeździć przy mocy 45 kucy rwało motor do 2- 3 biegu na koło .Nie rozumiem dlaczego xt tak nie ma może masa ?.Do końca ciężko mi stwierdzić czy występują różnice w skrzynkach jeżeli chodzi o przełożenia bo wszystko wskazuje ze japoniec pod koniec produkcji regulował to przez zastosowanie innych przełożeń silnik koło .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jaki naped wybrac?

Post autor: Pawlo »

Gacek pisze:ale do tej wszystko czym miałem okazje jeździć przy mocy 45 kucy rwało motor do 2- 3 biegu na koło .Nie rozumiem dlaczego xt tak nie ma może masa ?
Masa to jedno, a drugie to jej rozłożenie. Sam piec lekki nie jest, a na dodatek ta masa idzie na przód. W TT zauważyłem, że wystarczy żeby koło podskoczyło na jakimś kamieniu czy górce i już sprzęt leci na gumie. Po prostu najgorzej jest podnieść ten przód, a potem to już samo idzie ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Jaki naped wybrac?

Post autor: Gacek »

Albo ten silnik nie ma takiej mocy :? sam już nie wiem - będę miał okazję to wrzucę go na pomiar z czystej ciekawości .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Trampek
Po kostki w błocie
Posty: 228
Rejestracja: 28 cze 2010, 14:22
Lokalizacja: Rabka/ Szczecin

Re: Jaki naped wybrac?

Post autor: Trampek »

Co do danych serwisowych to ciężko złapać dane do XT600K bo wszystkie serwisówki są do modelu 90' a model w wersji K pojawił się w 91roku. Poszczególne silniki mogą się też różnić wstępnym przełożeniem tak jak to ma miejsce w TTRkach
TTR
przekładnia 74/31 (2,387)
łańcuch 44/15 (2,933)
TTRe
przekładnia 71/34 (2,088)
łańcuch 47/15 (3,133)
Obie TT różni jeszcze przełożenie pierwszego biegu. Nie wiedzieć czemu przełożenie to Wwwersji E jest takie samo jak w starej TTSce.
Kiedyś 2KF, długo nic, potem 4GV, 5CH a tera znów nic
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jaki naped wybrac?

Post autor: Pawlo »

No nie ma co ukrywać, stosunek mocy do masy jest mały, ok. 45 KM to trochę mało jak na 600ccm, obecnie taką moc mają 250ccm ;) Ale zaletami tego silnika są m.in fajny moment obrotowy, żywotność i brak potrzeby kręcenia do 11k obrotów :D A jedyne czym się można ratować to przełożenia ;)
Obrazek
ODPOWIEDZ