Strona 1 z 1

Luzy zaworowe XT 600 Z

: 31 mar 2011, 13:26
autor: siCk_BoY_
Jaki powinien być luz zaworowy zaworów ssących i wydechowych w XT 600 Z 1VJ?

Re: Luzy zaworowe XT 600 Z

: 31 mar 2011, 19:22
autor: maciek_tt6
tak jak w każdej innej xt. było o tym już pisane. ja ustawiam na 0.10 ssące a 0.15 wydech i jest git a jeszcze manual nie łaska zobaczyć ;)

Re: Luzy zaworowe XT 600 Z

: 31 mar 2011, 19:24
autor: lisek666
witam,na zimnym silniku podam ci wartości ssącego - (0,05 ~ 0,10 mm) wydechowego - (0,12 ~ 0,17mm) podane wartości są instrukcji obsługi,

P.s następnym razem weź przejrzyj forum.jest coś takiego jak serwisów ka(manual)

Re: Luzy zaworowe XT 600 Z

: 31 mar 2011, 20:19
autor: Gacek
siCk_BoY_ pisze:Jaki powinien być luz zaworowy zaworów ssących i wydechowych w XT 600 Z 1VJ?
masz motorek 86 - 87 rok ? czy podajesz dziara na cylindrze ? bo delikatnie się to zmienaiło i tak dla starych xt o ile pamiętam poniżej 86 to 5-10 ssacy 10 -15 wydech ale od 86r - 98r trochę lużniej lubiał 7 -12 ssace wydech 12 - 17 .

Re: Luzy zaworowe XT 600 Z

: 31 mar 2011, 20:57
autor: siCk_BoY_
86 to rocznik. Jeśli chodzi o tematy na forum to szukałem i szczerze mówiąc nie znalazłem. Bardzo możliwe, że coś przeoczyłem. Jeśli tak to najmocniej przepraszam.
Mimo wszystko dzięki za wskazówkę i pomoc.
Pozdrawiam

Re: Luzy zaworowe XT 600 Z

: 06 kwie 2018, 12:17
autor: fryzjer
Gacek pisze:
siCk_BoY_ pisze:Jaki powinien być luz zaworowy zaworów ssących i wydechowych w XT 600 Z 1VJ?
masz motorek 86 - 87 rok ? czy podajesz dziara na cylindrze ? bo delikatnie się to zmienaiło i tak dla starych xt o ile pamiętam poniżej 86 to 5-10 ssacy 10 -15 wydech ale od 86r - 98r trochę lużniej lubiał 7 -12 ssace wydech 12 - 17 .
Przeglądałem tak z nudów forum i wykopałem taki temat :D .Zastanawiam się czemu tak jest,że w starych modelach XT, do modelu 2KF, były mniejsze luzy niż w nowszych modelach XT
Czy było to spowodowane zamiarem wydłużenia okresów między regulacjami zaworów?
Czy raczej było to spowodowane jakąś modyfikacją silnika?
Zna Ktoś odpowiedź?? Chętnie bym się czegoś nowego dowiedział.
************
Ja mam model 2KF i luzy tak jak w nowszych XT.
Czyli
0,07-1,2 na zaworach ssących
1,2-1,7 na zaworach wydechowych.

Jeśli luzy ustawiłbym tak jak dla starszych modeli to zaszkodziłbym silnikowi?

Re: Luzy zaworowe XT 600 Z

: 06 kwie 2018, 12:56
autor: Gacek
Róznica wynika zapewne z róznic - wymiarów na wałkach rozrzadu - jak porównasz dane z manuali inna srednica łozyskowania inne skoki krzywwek .

Re: Luzy zaworowe XT 600 Z

: 06 kwie 2018, 13:21
autor: fryzjer
A rozumiem Gacek.Dzięki. :browar:
Pytam się bo akurat pożyczyłem swojego czasu na "wieczne oddanie" :klnie: mój dokładny szczelinomierz.
Dzisiaj chciałbym skontrolować/wyregulować zawory, a w domu znalazłem tylko mniej dokładny szczelinomierz 0,05 -1mm.
W okolicy dokładniejszego nie kupię,więc zostaje Allegro.Trochę nie chcę mi się czekać na przesyłkę i tak pomyślałem,że spróbuję wyregulować luzy tak jak dla starych XT.No nic poczekam na ten dokładniejszy i robię to jak należy.

Coś mi się przypomniało.Te stare XT miały głowice o oznaczeniu 34L.
Natomiast we wszystkich modelach powyżej 2KF ,włącznie z modelem 2KF,głowica ma oznaczenie 2KF.
Więc pewnie tu "jest pies pogrzebany",w różnicach luzów.Więc inne głowice,to i inne wałki, warunkujące różnice w luzach.

Re: Luzy zaworowe XT 600 Z

: 06 kwie 2018, 22:17
autor: Gacek
fryzjer - zapytam ? a prubowałeś moze kiedyś niesynchronicznie wyregulowac ustawić luzy zaworowe ? czyli pewne w górnej a pewne w dolnej tolerancji ?

Re: Luzy zaworowe XT 600 Z

: 07 kwie 2018, 08:22
autor: fryzjer
Nie Gacek nigdy tak nie ustawiałem.Zawsze ustawiałem taki sam luz dla obydwu ssących ,oraz taki sam luz dla wydechowych.
Ale chyba wiem do czego zmierzasz
Jak teraz przeliczyłem to wychodzi,że dla ssących ustawiałem 0,09 co daje luz w dolnej tolerancji
Natomiast dla wydechowych ustawiałem 0.14,co daje też luz w dolnej tolerancji.
Sam nie wiem czego uczepiłem się takich konkretnie wartości
W sumie to tym mniej dokładnym szczelinomierzem jak ustawię dla ssących 0,1 a dla wydechowych 0,15,to chyba też będzie git.
Jako,że luzy mają tendencje do zmniejszania się w trakcie eksploatacji,więc będzie chyba nawet lepiej jeśli ustawię je w górnej granicy.
A ty Gacek ustawiałeś niesynchronicznie te luzy?
Czy mniejsze luzy(te w dolnej granicy tolerancji) dadzą lepsze osiągi silnika w przypadku XT-eka?